PDA

Volledige versie bekijken : domeinverwijzing

greatwhite
%Europe/Berlin %026 %2005, 01:37
Beste mensen,
Ik heb een vraagje.......
Ik heb zeg maar twee bedrijfjes een advertising bedrijfje en een events bedrijfje.
de bedoeling is als volgt.

als men in typed www.advertising.com dan moet men op het advertising gedeelte komen van de website en kan men van hieruit naar events gaan.
als men in typed www.events.com dan moet men op het events gedeelte komen van de website en kan men van hieruit naar advertising gaan.

Ik begrijp dat explorer opzoek gaat naar de "index"file en dus kan er eigenlijk maar 1 van de twee geladen worden...is er een mogelijkheid om dit te laten werken zonder dat ik nog een extra serverruimte hoef aan te vragen.
Kan er een soort code in de index file komen waar staat ;als er "www.events.com" word gevraagd > load het events gedeelte.....of omgekeerd. als er "www.advertising" word gevraagd>load advertising.

Die sites zijn even fictief het gaat mij erom of het uberhaupt kan.......
Hoop dat het duidelijk is.......

Alvast bedankt voor het meedenken.....
Groetjes Mike

Dauntless
%Europe/Berlin %032 %2005, 01:46
Je kan je site dan verdelen in twee mappen: domein.nl/events en domein.nl/advertising. In beide kan je dan een index.html zetten die dus ook verwijst naar de andere. Dan moet je bij het bedrijfje waarvan je de domeinnaam huurt vragen dat ze 1 domein doorsturen naar ip/advertising en het andere naar ip/events.

Is het duidelijk? Anders zal ik het wat uitgebreider uitleggen.

Shivan
%Europe/Berlin %123 %2005, 03:58
ik heb zelf ook meerdere domeinen en doe het met de .htaccess file, volgende staat daarin (ik heb mijn domeinen even vervangen met jou fictieve):

RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} events.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !events/
RewriteRule ^(.*)$ events/$1 [L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} advertising.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !advertising/
RewriteRule ^(.*)$ advertising/$1 [L]

Het domein events.nl zal doorverwezen worden naar de folder events en advertising.nl naar advertising.

Je zou het ook in ASP/PHP of JavaScript kunnen doen, afhankelijk van het soort server en ondersteunde script.

yusufdestina
%Europe/Berlin %047 %2005, 02:08
Of je kan voor elk een aparte VirtualHost opzetten in je apache httpd.conf file.

greatwhite
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:21
Toppie !!!

Werkt perfect ,allen bedankt voor de responce.
groetjes
Mike