PDA

Volledige versie bekijken : Component installeren

kna
%Europe/Berlin %875 %2008, 22:00
Ik ben nieuw in het flash gebeuren, tot op heden deed ik alles via de timeline, maar ben mij nu aan het verdiepen in AS3 ( ook gebruik maken van beschikbare componenten), maar kamp telkens met het volgende probleem:
ik heb al verschillende componenten proberen installeren (xxx.mxp), deze worden telkens mooi via "Adobe Extension Manager" geïnstaleerd, maar waneer ik daarna flash open kan ik geen enkele van deze componenten terug vinden in het component venster, zelf niet waneer ik een document aanmaak in AS2 ?
Ik gebruik een Nederlandstalige CS3 op Mac (OsX 10.5.2), komen deze componenten ergens in een Engelstalige map terecht waardoor mijn Flash deze niet herkend ? Iemand enig idee ? Waar worden deze geïnstaleerd ?

Alvast bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %881 %2008, 22:08
Het enige wat ik kan bedenken is dat je niet de juiste Flash versie hebt, of dat je hem niet voor de juiste flash versie installeert. (Dus dat je in de dropdown 'Flash 8' hebt staan ipv FCS3. Uiteraard is dit enkel indien je een oude installatie van F8 op je systeem hebt staan).

Indien de componenten 'freeware' zijn, kan je er dan eens eentje uploaden? (Of de url er van geven)

kna
%Europe/Berlin %887 %2008, 22:17
Er staat bij elke component dat deze geschikt is voor CS3.

de laatste die ik geprobeerd heb, kan hiet gedownload worden:

http://www.flepstudio.org/forum/flepstudio-components/

ik heb uit deze lijst reeds verschillende geprobeerd, maar tekens zonder resultaat.
De laatste was "imageloader"

kna

kna
%Europe/Berlin %431 %2008, 11:21
Hallo heb ondertussen zelf de oplossing hiervoor gevonden, maar wil deze toch even hier posten moest iemand anders ook dit probleem voorhebben.

De componenten worden op Mac geïnstaleerd in de map:
DRIVE/Users/Username/Library/Application Support/Adobe/FlashVersion/en/Configuration

bij een Nederlandstalige flash zoekt hij in:
DRIVE/Users/Username/Library/Application Support/Adobe/FlashVersion/nl/Configuration

Na installatie dien ik deze manueel van de "en" map naar de "nl" map te verzetten en dan zie ik de componenten wel !

Toch bedankt !