deresen
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:01
Ik heb een klein probleempje, ik heb een bolletje gemaakt, die mag niet door mijn getekende huis heen gaan, mijn script ziet er zo uit:
onClipEvent(enterFrame){
if (_y < 150 && _x < 100){
_y = _y + 50;
}
if (_y < 100 && _x < 150){
_x = _x + 50;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
_x = _x + 50;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
_x = _x - 50;
}
if (Key.isDown(Key.UP )) {
_y = _y - 50;
}
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
_y = _y + 50;
}
}
Ja dit werkt allemaal goed, ik ga opzij omhoog etc. etc. maar wat het punt is als mijn bolletje op x: 200 zit en op y: 100 en ik druk naar "links" in en deze houd ik in dan zie je em achter het muurtje, en dat kan natuurlijk niet, hoe los ik dat dus op?
Dan nog een vraag, ik heb ook een hoek, maar daar werkt het stukje
( if (_y < 150 && _x < 150){
_x = _x + 50;
})
niet, omdat je met het volgende probleem zit: stel je komt van onderen, dan ga je naar boven, dan worden de coordinaten dus van hierboven. daarna verplaatst deze naar rechts in plaats van weer naar beneden. Hoe kan ik dit verhelpen? :).
Dan als laatste:
Mijn bolletje beweegt, maar ik wil niet dat je door kan bewegen als je je pijltjes ingedrukt houd. Dus dat je elke keer op een pijltjes toets moet tappen zeg maar, druk druk druk druk en dan ben je 200 px omhoog gegaan, iemand een idee?
Als je antwoord hebt op 1 van deze 3 vragen dan hoor ik het graag. Want ik zit een beetje vast.
Bedankt alvast [}:)]
onClipEvent(enterFrame){
if (_y < 150 && _x < 100){
_y = _y + 50;
}
if (_y < 100 && _x < 150){
_x = _x + 50;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
_x = _x + 50;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
_x = _x - 50;
}
if (Key.isDown(Key.UP )) {
_y = _y - 50;
}
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
_y = _y + 50;
}
}
Ja dit werkt allemaal goed, ik ga opzij omhoog etc. etc. maar wat het punt is als mijn bolletje op x: 200 zit en op y: 100 en ik druk naar "links" in en deze houd ik in dan zie je em achter het muurtje, en dat kan natuurlijk niet, hoe los ik dat dus op?
Dan nog een vraag, ik heb ook een hoek, maar daar werkt het stukje
( if (_y < 150 && _x < 150){
_x = _x + 50;
})
niet, omdat je met het volgende probleem zit: stel je komt van onderen, dan ga je naar boven, dan worden de coordinaten dus van hierboven. daarna verplaatst deze naar rechts in plaats van weer naar beneden. Hoe kan ik dit verhelpen? :).
Dan als laatste:
Mijn bolletje beweegt, maar ik wil niet dat je door kan bewegen als je je pijltjes ingedrukt houd. Dus dat je elke keer op een pijltjes toets moet tappen zeg maar, druk druk druk druk en dan ben je 200 px omhoog gegaan, iemand een idee?
Als je antwoord hebt op 1 van deze 3 vragen dan hoor ik het graag. Want ik zit een beetje vast.
Bedankt alvast [}:)]