Volledige versie bekijken : Guide lijn begin en eindpunt bepalen?
2G-desi9n
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:42
Hallo,
Kan ik aan een guide lijn een begin en eindpunt bepalen? Want nu neemt de motion de korste weg op de guide lijn.
Mvg Geert
Mitch
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
He 2G,
Ik weet niet of dat kan... Volgens mij moet de guide uit 1 lijn bestaan. Ik maak het altijd zo door de animatie in verschillende stukken indelen.
peres
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Ja idd zoals Mitch al zei; waarom maak je je guide niet gewoon uit één traject? :)
en anders is er ook nog een ander truukje:
Je kan em een beetje bijsturen door in het midden van je animatie (in de timeline) een keyframe te maken, en in die keyframe je object op de goede plaats te zetten. zo heeft de animatie 3 punten ipv 2, zodat het wat preciezer loopt.
Thierry
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:44
Ik dus net ff een guide line testen... Ik druk dus op Ctrl + Enter en... niets! Een leeg swf'je! Hoe kan dat? Ligt dat aan Flash?
Edit: Zal wel aan mij hebben gelegen. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan want nu heb ik er nog een gemaakt en die is wel te zien in mijn swf'je.
2G-desi9n
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
Oke dit is goed gelukt. Dank je.
Mitch hoe laat ik zoals jou avatar ? dat penseel dat mitch schrijft tegelijkertijd die guide lijn te voorschijn komen ? Want daarvoor had ik het nodig. Nu tekent men potlood het hartje al :) maar die lijn komt niet op dezelde moment te voorschijn.
2G-desi9n
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:12
Niemand ?
peres
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Ik denk dat je bedoelt; dat de letters tegelijk worden geschreven met het penseeltje. Dus dat het penseeltje de schrijf-animatie volgt.
Maak eerst dan een animatie van een geschreven tekst. En animeer dan met guide/motion het penseeltje. :)
hoe laat ik zoals jou avatar ? dat penseel dat mitch schrijft tegelijkertijd die guide lijn te voorschijn komen ?
probeer de volgende keer je probleem duidelijker uit te leggen :)
2G-desi9n
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:07
Dat is voor tekst. Maar ik wil een hart laten tekenen. Door dat penseeltje en die guide motion teken dat kan ik. Maar dan zo dat da hartje tegelijk getekend wordt lukt me niet.
Mitch
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:12
Die tekst heb ik ook getekend, dus idem wat Peres zegt. Zo moet het.
Hartje moet ook zo kunnen. Je moet gewoon een beetje mee spelen het moet kunnen. Bij mijn naam heb ik ook niet 1 guideline gebruikt, als je tekend teken je ook niet op een tempo toch?
2G-desi9n
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:38
maar ik snap niet goed hoe ik zo een guide lijn moet animeren ? Ik teken een stuk dan 10 keyframes verder nog een stuk. Ik zet daar motion tween op en hij doet 9 keyframes niets en het 10de plakt hij er ineens een groot deel aanvast.
peres
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
delete die 9 keyframes en probeer het nog eens :). de guide layer bestaat gewoon uit één keyframe (met daarna gewone frames).
Mitch
%Europe/Berlin %621 %2005, 15:55
Je moet de guide line niet animeren.
2G-desi9n
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:14
Voor de mensen dat het ook willen proberen
http://www.flashfocus.nl/fla/Effecten/Text%20effecten/?filename=Schrijvende%20veer_Anne-marie%20de%20Busscher.fla
Zo moet het dus :) da wordt veel werk :) omdat allemaal te tekenen. Wat is het beste het eindresultaat te tekenen
en stukjes uit te verwijderen of gewoon bij tekenen ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.