PDA

Volledige versie bekijken : Publiceren

Gibsy
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
Ik wil mn Flash-dingetje graag optimaliseren voor 1024x768.

Bij 800x600 moet de .swf verkleind worden, zodat toch alles in beeld blijft.
Bij hoger dan 1024x768 moet ie z'n oorspronkelijke grootte houden en gecentreerd worden op een verder witte achtergrond. (Ik wil niet dat ie meevergroot omdat er ook foto's inzitten die dan lelijk gaan pixelen).

Mijn vraag is of ik speciale Publish-settings moet gebruiken en hoe mn HTML eruit moet zien!
groeten, Gibsy

damarez
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:49
Dan moet je jou publish settings in het tabmenu flash/dimension zetten op procenten
en i.p.v body bg color
deze code
<body topmargin="0" leftmargin="0">

ik vind alleen dat de tekstkwaliteit in 800/600 achteruit gaat
succes

TheDutch
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:50
In dit geval zou de Stage.onResize perfect zijn :).
Op die manier kan je aangeven welke objecten binnen je Flash schalen wanneer de stage schaalt en je kunt ook objecten positioneren aan de hand van de (nieuwe) stage size.

Echter moet je hier al wel rekening meehouden vóór je gaat bouwen, daarna kan vaak lastig worden. Wanneer dat in jouw geval zo is zou ik gebruik maken van de window of screen class binnen JavaScript (http://www.irt.org/script/screen.htm) om de resolutie van de client op te vragen en daar de width en height van je Flashmovie mee aan te passen. Voor het centreren kan je even zoeken op dit forum, daar zijn denk ik al wel wat topics over geweest ;).

Gibsy
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Thnx!
Helaas ben ik met een aangeleverde .fla aan t stoeien, maar die Stage.onResize is zeker interessant. Gibsy