PDA

Volledige versie bekijken : Photoshop CS save for web

digitalnrg
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Hey..

Bij het opslaan voor web in photoshop kan ik kiezen voor alle mogelijke extensies. Nu wil ik een sliced layout opslaan als .gif
Maar als ik dan in het browser window kom om de naam op te geven staat er weer .jpg
Heb dit ooit een keer eerder gehad. Maar de opslossing is nog vaag gebleven.

thanks in advance !

http://www.digitalnrg.net/troep/cs_fout.jpg

mech7
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:33
Ik denk dat je dan een slices jpg heb staan en andere gif ofzo ?
Ikzelf knip altijd gewoon de stukjes uit dan heb je tenminste geen irritante background enzo ^_^

digitalnrg
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
nope, alle slices staan op .gif

hoe knip jij ze uit dan ? klinkt omslachtig

mech7
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:41
Ja omslachtig maar efficient ^_^

Renoiser
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
laat is een groter stukje van dat scherm zien...
die twee menu's dr onder zijn ook van belang

vectorboy
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
@mech7: ik denk dat ik vroeger eens gehoord had over een programma om dat te doen want met Photoshop zelf is het nogal een geknoei niet?
Heb dat programma (als het al bestaat) helaas nooit teruggevonden. :S

Harmke
%Europe/Berlin %353 %2005, 09:29
slicen doe ik meestal met fireworks, gaat veel makkelijker ;)

Iasonic
%Europe/Berlin %042 %2005, 02:00
Ik doe gewoon handmatige uitknippen, is misschien niet meest snelle manier maar gaat prima.

treurmars
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
Wat een makkelijke manier is om te slicen.

Je hebt je .psd file en je selecteert het deel dat je wil hebben. je doet: shift + ctrl + alt + c (daarmee selecteer je elke laag, hoef je ook geen "flatten image" te doen), daarna doe je ctrl + n (nieuw document), ctrl + V (plakken), alt + ctrl + shift + s (save for web). Dit is voor mij de beste manier.

mech7
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:46
oeeh das een om te onthouden ^_^ ik deed altijd wel flatten :D bedankt voor de tip..

BackWooD
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:54
Misschien een handige (voor mij dan) gebruik je guides in PS voor de opdeling zoals jij dat wilt, ga dan naar image ready en doe daar: make slices from guides... en exporteren die hap.
je hebt al je layers dan ook intact en hoeft dan ook niet flatten image te doen.

MA2R
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:13
ik had dit laatst ook dat hij alleen de geselecteerde silce als gif opsloeg en de rest jpg
of andersom heel irritant

Franklin
%Europe/Berlin %765 %2005, 18:22
Moet zeggen dat ik nu op 2 verschillende manieren slices maak.
1 ik crlt + v mijn geselteerde gedeelte op een nieuw document en save die for web.
2 ik gebruik image ready er voor.

Ik kom dit probleem nu niet meer tegen maar kan me herinneren dat ik dit probleem een aantal jaar geleden ook heb gehad. En ik heb het toen kunnen oplossen.

Volgens mij zat het m er in dat ik toen eerst de basis in ps save for web in gif formaat (beetje nutteloos dat wel) en vervolgens de zooi in image ready gewoon kon exporteren als gifjes. Weet niet meer hoe dit precies zat maar speel hier eens mee. Hier moet de oplossing ergens zitten.