PDA

Volledige versie bekijken : 3D stad in Flash

Zitz
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:09
Hallo iedereen,

Ik wil graag een 3D stad in flash maken, hier moet je dus met behulp van de pijltjestoetsen doorheen kunnen lopen.

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Heeft hier iemand ervaring mee, of tips voor me?

meester
%Europe/Berlin %441 %2005, 11:35
je zou in 3d max een 3d stad kunnen maken, en dan de movie exporten naar flash.
In deze movie zou je dan elke mogelijke beweging doen met camera. In flash inmporteer je de movie , en zeg je met
on (keyPress "Left"){
nextFrame();
}

zoiets denk....

WernerL
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:33
Erhm dit is met prerendered spul niet mogelijk.
Ik denk dat je beter voor shockwave gaat of mss. java :X

kH_
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:18
Je kunt zelf 3D modellen maken in Flash. Hier komt echter dusdanig veel wiskunde bij te pas dat het niet aan te raden is. Met dat pre-rendered voorbeeldje wat al eerder aangegeven is, dat kun je ook proberen. Kan er best grappig uitzien. Je moet echter voor iedere 'view' op de stad dan een apart frame hebben. Er zijn echter programma's om 3D animaties te maken en deze te exporteren naar een flash movieclip. Het kan dus wel degelijk.

Wil je toch wat grappigs in Flash, dan is een simpele manier als volgt:

- Maak de stad in een 3D programma zoals Max.
- Maak een movieclip met daarin de 2D afbeelding van de stad
- Pijltje links --> beweeg movieclip naar links
- Pijltje rechts --> beweeg movieclip naar rechts
- Pijltje omhoog --> vergroot _xscale en _yscale van movieclip

Dit lijkt misschien dom, maar er is best wat leuks van te maken, als je er iig voor zorgt, dat je 2D stad ENORM veel groter is dan je stage.

Niek_M
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Al met al, flink wat werk :p

TheDutch
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
Erhm dit is met prerendered spul niet mogelijk.
Ik denk dat je beter voor shockwave gaat of mss. java :X
Dude, 3DMax is niet standaard prerendered spul hoor ;).
Er zit ook een scripting taal in 3DMax...

Zelf zou ik voor deze oplossing Swift3D 4.5 gebruiken van Electric Rain in combinatie met Flash.

meester
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:07
Plasma- > 3d > flash

PLASMA dus ! Plasma heeft dezelde interface en eigenschappen als 3dMAx

Alexander
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:29
Maar Plasma is toch nog niet te krijgen??

mech7
%Europe/Berlin %479 %2005, 12:30
Die is al zeker 1 jaar uit als het niet langer is.. maar volgens mij is in igv shockwave het beste voor dit soort dingen.

http://www.macromedia.com/jp/software/shockwaveplayer/3d_content/samples/

Ik heb trouwens een keer een shockwave game gezien en dat leek nte op star trek elite force, die was echt vet bruut :)

Maar Plasma is toch nog niet te krijgen??

Alexander
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
Waar kun je Plasma vinden dan als ik op google zoek vind ik zoets bij discreet dat ze het aan het maken zijn

vistavision
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:02
met plasma is discreet gestopt helaas. Je hebt echter nog wel een Swift 3dsmax plugin. Daarmee kun je zo je filmpje exporteren naar .swf vanuit 3d studio max

groet,
Mark

mech7
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:16
Verrek je heb gelijk.. niet dat het nou zon geweldig prog was maar toch :D

Plasma

Autodesk Media and Entertainment has taken the decision to discontinue development of Plasma, effective immediately. Plasma will be discontinued for sale as of August 31, 2004.

Autodesk Media and Entertainment remains firmly committed to the belief that the mass consumption of advanced 3D on the Web is only a matter of time. We fully intend to have specific tools available to service this requirement as the Web evolves. Meanwhile, existing Autodesk Media and Entertainment products such as Autodesk 3ds Max are easily capable of supporting the most sophisticated Web 3D content demands today.

WernerL
%Europe/Berlin %879 %2005, 22:06
Dude, 3DMax is niet standaard prerendered spul hoor ;).
Er zit ook een scripting taal in 3DMax...

Zelf zou ik voor deze oplossing Swift3D 4.5 gebruiken van Electric Rain in combinatie met Flash.

dude, weet ik maar in flash kun je geen .3ds of .x files importeren.
Daarom zeg ik ook, gebruik shockwave of java. ;)

vistavision
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:58
ligt eraan waar het waar is, als het voor een website is ofzo kun je beter flash gebruiken. Maakt dat niet uit raad ik idd Director aan.