PDA

Volledige versie bekijken : Online produkten aanbieden

Three_d
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:03
Ik ben op zoek naar een script of een online dienst die ik in een website van een klant kan verwerken waarmee de klant op eenvoudige wijze produkten te koop aan kan bieden. Het moet geen webshop zijn maar een soort van marktplaats idee.
De klant van mij moet dan na te zijn ingelogd gegevens in kunnen voeren en een foto erbij kunnen zetten.
Websitebezoekers kunnen dan alleen de ingevoerde gegevens en foto's bekijken.
Ik heb de mogelijkheid om een mysql database aan te maken en gebruik te maken van PHP.
Op de volgende site staat een voorbeeld van wat ik graag zou willen hebben: http://www.garagekleinhierden.nl/ en dan naar occasions. Ik weet dat deze website aangeboden wordt door http://www.autodealers.nl maar mijn klant heeft een website en wil alleen zo'n soort dienst in zijn website op laten nemen.
Ik zou met een oplossing hiervoor ontzettend zijn geholpen.

B.v.d.

Jeroen

TheDutch
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:36
Kijk anders eens bij hotscripts.com.

acroes
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
Vrij simpel zelf te maken:

Je maakt een tabel (bv auto) aan in je mysql database, daarna maak je een PHP pagina waar je middels een query de benodigde gegevens uit een database haalt. Deze echo je in een tabel.

Voor het aanpassen van de data, maak je ook een tabel die wordt gevuld door PHP / MYSQL. Daar is iedere rij aanklikbaar, deze link opent een pagina met daarin een formulier met daarin weer de gegevens uit de database. Deze kan je klant dan aanpassen en door middel van "submit" worden de gegevens doorgevoerd naar de database.

Op z'n zelfde manier kun je ook nieuwe items toevoegen / verwijderen.

AC

Three_d
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
Het lukt me wel om online tekst te laten invoeren, wijzigen en verwijderen maar er moet ook een foto bij en die foto komt rechtstreeks van een digitale camera. Die foto's zijn ongeveer 1 mb maar dat is te groot en de afmetingen van de foto zouden ook automatisch verkleind moeten worden.

acroes
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:52
Voor de grootte van de foto's en de afmetingen van deze, kun je bij zowat iedere digitale camera instellen. Het lijkt dan sowieso verstandiger om de digitale camere de juiste foto's te laten nemen, ipv het code matig via de gd library te doen.

Je kunt middels PHP ook gewoon bestanden uploaden naar bv een \img map, de locatie van de afbeelding kun je ook opslaan in je db.

Deze kun je naderhand via img src gewoon in de tabel laten inlezen.

AC

Three_d
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:13
Daar had ik ook al aan zitten denken maar het probleem is dat klanten meestal niet zo slim zijn met computers en de instellingen van digitale camera's en daarom moet het ze zo makkelijk mogelijk gemaakt worden.

acroes
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
Tja dan moet je voor dat gedeelte een script gaan zoeken in de gd library.

AC

josko
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
uhmz een upload script is tog niet zo moeilijk? daarna zet je in een extra stuk van de tabel [colom] de url[bestandpad] op je server, laa tje je script checken of er een is, en laat je die eventueel zien ...
bij het stuk in het onderaande script kn je dus na dat de file is opgeslagen, ong wat code schrijven om een veld en user erbij te maken. weet niet of je er wat aan hbet ..

upload script

<?php
// upload.php

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
if ($_FILES['file']['type'] == 'image/gif')
move_uploaded_file(
$_FILES['file']['tmp_name'],
'/home/sijmen/public_html/files/'.$_FILES['file']['name']
); // the map /files has chmod 666 (read and write permission)
else
print 'No picture uploaded! <br>';
}
?>
<form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="post">
Send this file: <input name="file" type="file" />
<input type="submit" value="Send File" />
</form>

Three_d
%Europe/Berlin %666 %2005, 17:00
Ik heb ondertussen ook een foto upload script gevonden wat werkt maar een foto van 1mb en met een hoge resolutie blijft met zo'n script zo groot en zo is mijn klant zo door zijn webruimte heen en moeten bezoekers lang wachten.

Three_d
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:19
Ik denk dat ik nu zo'n online catalogus wel zelf kan bouwen maar de tijd die ik daarvoor nodig heb kost de klant teveel. Is er iemand die een occasion script heeft liggen voor niet al te veel geld?

brossiekoppie
%Europe/Berlin %351 %2005, 09:26
Er bestaan genoeg kant en klare systemen voor weinig geld, google het eens...

Three_d
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:02
Ik heb me helemaal ziek gegoogeld om te vinden wat ik zocht maar de kant en klaar systemen richten zich op 1 doelgroep en niet de doelgroep die ik zoek namelijk tuinmachines

Rembrandt
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
... de kant en klaar systemen richten zich op 1 doelgroep en niet de doelgroep die ik zoek namelijk tuinmachines
Ik denk ook niet dat je die zult vinden, je zult waarschijnlijk een bestaand systeem moeten adapteren. Dat is eventjes werk, maar wel de moeite waard.

Arnold Z
%Europe/Berlin %408 %2006, 09:48
Ook ik ben op zoek naar een script voor het online aanbieden van producten, het is voor een kennis van mij die net gestart is met een eigen bedrijfje en dus nog geen geld heeft om te inversteren in software. Wie kan mij uit de brand helpen [?]

brossiekoppie
%Europe/Berlin %596 %2006, 14:19
Nja kijk eens naar de posts hierboven. Het probleem is dat je zelf wel degeleijk een stevig basis kennis nodig hebt van bvb php. Indien je die hebt ga dan op zoek naar een opensource systeem dat zo dicht mogelijk aansluit bij wat je zoekt, pas dat dan aan...