PDA

Volledige versie bekijken : Page-Flip: beperkt zichtbare buttons/links maken

Claudia
%Europe/Berlin %668 %2008, 17:02
Ik ben een beginner met Flash en heb de component van page-flip.com aangeschaft. Op zich ben ik al aardig op weg, maar ik zit nog met een paar dingen. Zo zou ik bijvoorbeeld naast het boek een lijst met klikbare emailadressen hebben, die alleen verschijnen als de relevante pagina zichtbaar is.
Ik heb geprobeerd en link op elke pagina te plaatsen, maar dat betekent dat elke pagina een flashbestand moet zijn en aangezien het een boek is dat vaak geupdate moet worden is dat niet handig. Ik gebruik daarom nu allemaal jpg bestanden voor de pagina's, maar daar kan ik weer geen links op plaatsen.
Ik hoor het heel graag als iemand een oplossing/idee voor me heeft!

Groeten Claudia

Dutch'ed
%Europe/Berlin %495 %2008, 12:53
A: Het daadwerkelijke flipBook component is gratis beschikbaar

B: Ik ken het component dat je gebruikt niet, maar ik neem aan dat je ergens kan zien op welke pagina je bent? Zo ja, dan is dat een variabele die je zou kunnen checken iedere keer dat je van pagina wisselt. Als je dan de juiste pagina ziet, kan je via actionscript de links/email adressen laten zien.

C: Mocht het gewoon een rip zijn van het gratis flipbook component, dan heeft je component een instancename (bv flipBook) en de variabele om de pagina te weten is dan "page", dus zou je iets tracen van instanceName.page

trace(flipBook.page);

123GoToAndPlay
%Europe/Berlin %640 %2008, 15:22
A: Het daadwerkelijke flipBook component is gratis beschikbaar
trace(flipBook.page);

@Dutch'ed, waar kan ik die gratis flipBook component vinden, om mee te testen?

en ja, ik heb gegoogled maar ik kom alleen components tegen waarvoor betaald moet worden

mvg

Jomar
%Europe/Berlin %948 %2008, 22:45
Even zoeken naar pageflip doet wonderen.