PDA

Volledige versie bekijken : newbie: schalen over meerdere cellen?

Gibsy
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:13
Als ik meerdere cellen selecteer in de timeline en daarna de objecten verklein, blijkt dat alleen in de laatste cel te gebeuren. Hoe verklein in één klap de inhoud van meerdere cellen?

groeten Gibsy

PS: ik ben newbie, heb ik het juiste forum gekozen?

Mitch
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
He Gibsy,

Welkom op flashfocus. Het zijn geen meerdere cellen maar meerdere frames. Dit is inderdaad een probleem, je kan dit op lossen door alle frames te knippen en in een symbol (movie clips, graphics) te plakken.

Dit is overigens het juiste forum.

Gibsy
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:47
Thnx Mitch,
het zit eigenlijk iets anders:
ik heb een button met 2 layers: eentje met een shape, eentje met tekst. Ik wil die shape verkleinen. De tekst moet echter even groot blijven, dus ik kan niet straffeloos op de scene de hele button verkleinen.

Ik selecteerde dus binnen die button alle 4 de frames van de shape-layer en probeerde te schalen, maar dat kan dus niet... Hoe nu? Ik kan wel frame per frame gaan schalen, maar een factor 4 minder werk is zeer welkom! (Heb 12 van die buttons)

Gibsy

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:48
hier is wel een knop voor:
boven de timeline komen nu 2 dingetjes bij, die kun je verslepen voor de frames die je wilt selecteren.
als je nu op ctrl+a drukt, selecteert ie alles wat er binnen die frames staat. zo kun je alles in 1 keer verschuiven, misschien werkt het scalen beter op de manier van mitch ;)

sux6, Jelmer

Gibsy
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:17
Joepie! Thnx Mitch & Jelmer.
Gibsy