PDA

Volledige versie bekijken : SetVariable

Bowlingmar
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
Ik volg een avondcursus, waarin we gebruiken maken van Flash MX (AS 1). Nu zijn we daar regelmatig bezig met "setVariable"...maar ik vind die niet meer terug in Flash 8. Wat is het alternatief daarvoor?

Doc
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:33
var varNaam:String = "je waarde";

of kort:

var varNaam = "je waarde";

Maar met die eerste geef je aan wat voor variable het is. Dat kan ook een Array, Boolean etc zijn.

TheDutch
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
-----

TheDutch
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:22
Het gebruik van setVariable om via JavaScript variablen in je Flashmovie te zetten is veranderd. Meer info over de ExternalInterface class (http://blog.deconcept.com/2005/08/16/external-interface/).

Laat maar even weten of je het helemaal begrijpt :).

SaphuA
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:39
Uhm, een cursus waarin je setVariable gebruikt?
Sorry, maar dan vind ik dat je de verkeerde cursus volgt.

setVariable is zeer verouderd, het werdt gerbuikt in de (ook verouderde) Flash 4 syntax. Deze syntax wordt allang niet meer gebruikt, omdat de dot-syntax van Flash 5 of hoger simpelweg op bijna alle fronten beter is.

Ik raad je aan te stoppen met de cursus, en om gewoon Flash te leren via online materiaal. Als dat niet lukt, kun je altijd nog een beginners boek kopen. Flash leer je gewoon door het zelf zoveel mogenlijk te doen.

Succes,
~Sph

TheDutch
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
Uhm, een cursus waarin je setVariable gebruikt?
Sorry, maar dan vind ik dat je de verkeerde cursus volgt.

setVariable is zeer verouderd, het werdt gerbuikt in de (ook verouderde) Flash 4 syntax. Deze syntax wordt allang niet meer gebruikt, omdat de dot-syntax van Flash 5 of hoger simpelweg op bijna alle fronten beter is.
Je bent denk ik in de war met set("variableString",expression); :P.

Echter wanneer dit lid set("variableString",expression); bedoeld, is het inderdaad erg opmerkelijk dat dit nog zo intensief gebruikt wordt in een opleiding over Flash MX. Het stampt uit het Flash 4 tijdperk en is sinds Flash MX helemaal niet meer nuttig. In Flash 5 kon je er nog dynamische variablen meemaken, maar dat was het dan wel.

Toch niet Eduvision mag ik hopen?