Volledige versie bekijken : [ LISTED ] mmug/mxug?
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %968 %2005, 00:14
hebben jullie er wel eens over nagedacht om flashfocus aan te sluiten (samen te werken met anderen) of verder uit te bouwen naar een mmug of mxug (die laatste bestaat natuurlijk al in de NL, www.mxug.nl, beetje doodgebloed lijkt het alleen erg jammer)?
en als jullie daar al eens naar gekeken hebben dan ben ik wel benieuwd of dat makkelijk is, of dat er allerlei verplichtingen bij komen kijken?
en ik vroeg mij ook af hoe jullie relatie nou is met macromedia, werken die alleen met flashtival met jullie samen of hebben jullie ook tussendoor wel eens contact?
ik wist niet zker of ik wel bij suggesties moest neerzetten, maar ik zou het persoonlijk toch wel positief vinden als zoiets in nederland/belgie toch er was, dus het is van mijn kant toch wel een suggestie, maar ik ben daarnaast ook benieuwd of jullie zoiets al eens bekeken hebben of daar meer over weten. Maar misschien is het beter voor de KL ofzo.
BorrelWORST
%Europe/Berlin %983 %2005, 00:36
Hoi TrueChaoZ,
yes, een MMUG is zeker over nagedacht, maar doordat Owen zijn MXUG heeft opgericht hebben wij die plannen in de ijskast gezet. FlashFocus is media partner van de MXUG. Inderdaad ligt dat project op dit moment plat wegens gebrek aan een geschikte ruimte, maar tot zover ik heb begrepen hoort dit een tijdelijke situatie te zijn.
Bij het oprichten van een MMUG komen inderdaad wel verplichtingen kijken, maar die zijn niet onoverkomelijk. Verschillende teamleden hebben goede contacten met Owen / de MXUG, dus die houden we in de gaten.
Op persoonlijke titel: Ik vind het inderdaad jammer dat de MXUG op dit moment geen meetings kan organiseren vanwege gebrek aan een goede locatie. De meetings waren zeer interessant en de sfeer met alle Flash-minded mensen die aanwezig zijn is altijd zeer goed. (Al is het maar om achteraf even een biertje te drinken). Mocht iemand een goede locatie kennen om de MXUG meetings nieuw leven in te blazen kan je dat kwijt op www.mxug.nl.
Mochten we in wat rustiger vaarwater zitten (mbt de CMS overgang) kunnen we er dan ook wat actiever naar kijken. Regelmatiger dergelijke bijeenkomsten in Nederland organiseren is iets dat ook bij het team als iets zeer positiefs wordt gezien.
Wat betreft Macromedia: Deze relatie beperkt zich niet tot het Flashtival. We hebben (ook nu) vaker contact met Macromedia, en ook heeft Macromedia ons gesponsord met verschillende competities.
greetz,
Barend
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:39
Heel erg bedankt voor de reactie :)
Dit maakt een hoop duidelijk en ik vond ook zeker de meetings erg leuk van MXUG (ben er zelf naar twee geweest over Flex en ColdFusion), en inderdaad zeker ook voor de gezelligheid :D. Inderdaad erg jammer dat er geen goede ruimte te vinden is op dit moment, dit is vaak ook erg lastig zeker omdat het goed bereikbaar moet zijn vanuit eigenlijk heel nederland en noordelijk belgië, ze hebben in belgië overigens wel een MMUG (http://www.mmug.be/).
Ik zag toevallig in de Macromedia Edge van deze maand dat ze de VS bij een usergroup waren begonnen met Breeze workshops, dat zou voor NL ook wel interessant zijn als er geen goede ruimte is te vinden. Maar ja dat zal best wel weer het één en ander aan werk en moeilijkheden met zich meebrengen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.