Voles
%Europe/Berlin %621 %2008, 15:55
Hallo iedereen,
Voor een flash game had ik graag wat onderdelen willen weten.
Het spel:
Je hebt een bal, die je met de muis beweegt (bal volgt de cursor). Je moet andere ballen ontwijken, die ook in die scene rondbewegen.
Een goed voorbeeld is http://spele.nl/game/ontwijken/bubblegumcrisis.html
1. Je eigen bal moet stoppen als hij tegen de rand is (als de muis buiten scherm is).
2. De andere ballen moeten tegen de rand kaatsen
3. Als jouw bal tegen een andere bal kaatst, moet het spel resetten.
4. Hoe kan ik om de X-aantal seconden iets laten uitvoeren? ( nieuwe bal op het scherm plaatsen )
5. Hoe kan ik de andere ballen laten bewegen (random richting)?
6. Iedere seconde dat het spel loopt, moet er een punt bijkomen.
7. Als 2 ballen elkaar raken (enkel de ballen die je zelf niet bestuurt) moeten ze botsen tegen elkaar en terug verder gaan.
Weet iemand hoe ik één of meerdere van deze stappen moet uitwerken? De animaties / afbeeldingen / illustraties heb ik al allemaal.
Alvast heel erg bedankt!
Niels
Voor een flash game had ik graag wat onderdelen willen weten.
Het spel:
Je hebt een bal, die je met de muis beweegt (bal volgt de cursor). Je moet andere ballen ontwijken, die ook in die scene rondbewegen.
Een goed voorbeeld is http://spele.nl/game/ontwijken/bubblegumcrisis.html
1. Je eigen bal moet stoppen als hij tegen de rand is (als de muis buiten scherm is).
2. De andere ballen moeten tegen de rand kaatsen
3. Als jouw bal tegen een andere bal kaatst, moet het spel resetten.
4. Hoe kan ik om de X-aantal seconden iets laten uitvoeren? ( nieuwe bal op het scherm plaatsen )
5. Hoe kan ik de andere ballen laten bewegen (random richting)?
6. Iedere seconde dat het spel loopt, moet er een punt bijkomen.
7. Als 2 ballen elkaar raken (enkel de ballen die je zelf niet bestuurt) moeten ze botsen tegen elkaar en terug verder gaan.
Weet iemand hoe ik één of meerdere van deze stappen moet uitwerken? De animaties / afbeeldingen / illustraties heb ik al allemaal.
Alvast heel erg bedankt!
Niels