PDA

Volledige versie bekijken : [AS Monthly] 3D In Motion

Mr. Black
%Europe/Berlin %767 %2008, 19:25
Dat 5k al een paar maanden voorbij is, is wel duidelijk. Als nieuw idee hadden we toen '3D In Motion'. Iedereen vond dat een goed idee. Maar iedereen vond '5k' ook een goed idee. Toch hebben veel mensen niet meegedaan door de tijdsdruk en eindigden we met slechts 2 inzendingen. Aangezien het voor sommigen (al) vakantie is, hoop ik dat er nu veel mensen enthousiast mee gaan doen. :)

3D In Motion

De nieuwe versie van PaperVision3D is er! Versie 2.0 (a.k.a. Great White) biedt weer vele nieuwe mogelijkheden. Bovendien is het allemaal vele malen sneller. Maar uiteraard zijn er ook weer vele alternatieven gekomen - die dingen kunnen die PV3D 2.0 dan weer niet kan. Tijd om te experimenteren!

PV3D 2.0 is sneller én heeft meer mogelijkheden! Dan zal er wel wat veranderd zijn. Dat klopt. Nieuw is een Renderer en een Viewport. Vroeger moest je de Scene toevoegen aan de DisplayList, nu moet je de Viewport toevoegen. Bovendien is er ook nog een aparte Renderer - alleen aan een Camera heb je nu dus niet meer genoeg.

Maar gelukkig is het merendeel gewoon hetzelfde gebleven, dus na 15 minuten zul je het weer helemaal onder de knie hebben. :)

Opdracht

Maak een interactieve 3D-applicatie m.b.v. een 3D engine (PV3D 1 of 2, Sandy, Alternative 3D, eigen engine, etc.). Het moet dus van iets variabels afhangen, het mag niet een stilstaand beeld zijn. Die interactie kan er zijn met de muis, het toetsenbord, de tijd, het weer, etc. Maar laat het bewegen! Paar ideetjes

Simpele muisvolger in 3D
3D klok die iedere seconde verandert
Pixelart in 3D
Een (very) rich texteditor in 3D

En de winnaar...

Dat is natuurlijk moeilijk. Kijk natuurlijk vooral naar het script, maar kijk ook eens naar deze 2 dingen: originaliteit & design. Klopt, het moet met code, maar we willen niet dat iets oerlelijks wint. Het moet iets moois zijn in 3D, iets waar je van geniet. En uiteraard moet het origineel zijn. Kom nou niet aanzetten met een 3D photoviewer die iedereen al 100 keer heeft gezien.

Criteria

Alleen zelf gemaakte scripts mogen ingestuurd worden.
Alle ingezonden scripts zijn ActionScript 3.0 en maken gebruik van een of andere 3D engine.
De scripts worden na de deadline zeker vrij gegeven. Als je wilt mag dit natuurlijk vroeger. Ook vroege schetsen, UML diagrammen, en API's zijn leerrijk en dus zeker welkom, maar absoluut geen verplichting.
Er staat geen limiet op het aantal deelnames per persoon. Er zijn geen prijzen verbonden aan het al dan niet winnen, dus van extra deelnames kunnen we alleen bijleren. Maak dus gerust een tweede inzending, als je er tenminste de tijd ervoor hebt.
Samen aan een inzending werken mag, maar vermeld wel met wie je hebt samen gewerkt.
Na het verstrijken van de deadline kunnen alle leden stemmen op de inzending die zij het beste vinden. We vragen je om vooral te letten op de code en de creativiteit, maar deze keer ook op het grafische gedeelte.

Inzendingen
mknol (http://www.flashfocus.nl/forum/attachment.php?attachmentid=9094) (PV3D 1.5)
Neuro 1 (http://www.neuroproductions.be/uploads/blog/examples/stroke3D/) (PV3D 2.0)
Neuro 2 (http://www.neuroproductions.be/uploads/blog/examples/FP10Particles/) (FP 10)
xWouterx (http://users.pandora.be/Jinx-/) (PV3D 2.0)

Deadline

23:59:59 op zaterdag 19 juli

Veel plezier allemaal! :)

Neuro
%Europe/Berlin %844 %2008, 21:15
Fijn :D
Hoewel ik niet veel tijd zal hebben de komende weken, ga ik toch proberen iets te maken.
Count me in!

mknol
%Europe/Berlin %848 %2008, 21:22
Koel idee! Als ik tijd heb doe ik ook misschien mee.

awesomo
%Europe/Berlin %858 %2008, 21:36
PixelArt in 3D? Is dat niet een contradictie?
Ik zie er anders wel naar uit om iets moois te maken vanaf volgende week. :)

mknol
%Europe/Berlin %067 %2008, 02:36
Bij deze een inzending van mij. Het is een test die ik eerder gemaakt heb en het is nog niet met PV3D 2.0 gemaakt. Misschien heeft iemand er zin in om dit om te zetten naar PV3D 2.0? Het is denk ik wel een leuke code en misschien kan iemand er nog wat uithalen voor zijn inzending. Wat me opvalt is dat papervision3d opzich vrij makkelijk te leren is, alleen je hebt wel erg snel heel veel code (te beginnen bij 15 regels voor de imports) voor een simpel dingentje.
Hij is interactief, je kunt erop klikken, dan veranderd de camera naar een willekeurige positie. Er zit ook transparantie, text, bitmapdata, willekeurige kleuren in en een mini stylesheet. De bewegingen maken gebruik van de Tweener classe.

package {
import flash.display.*
import flash.events.*
import flash.filters.*;
import flash.text.*
import flash.utils.*;

import caurina.transitions.Tweener;

import org.papervision3d.cameras.*;
import org.papervision3d.materials.*
import org.papervision3d.scenes.*
import org.papervision3d.objects.*
import org.papervision3d.events.*
import org.papervision3d.utils.*

/* Original code by Mark Knol */
public class clickApp extends Sprite
{
private var scene:InteractiveScene3D;
private var camera:Camera3D;
private var planeList:Array;
private var colorArray:Array;
private var colorAlphaArray:Array;

private var cameraTargetX:Number = -3000;
private var cameraTargetY:Number = -1000;
private var cameraTargetZ:Number = -3000;
private var container:Sprite;

private var boxCount:uint = 0;

public function clickApp()
{
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;
stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.quality = StageQuality.MEDIUM;
stage.showDefaultContextMenu = false;

//var blurfilter:BlurFilter = new BlurFilter(6, 6, 1);

this.container = new Sprite();
this.container.x = stage.stageWidth * 0.5;
this.container.y = stage.stageHeight * 0.5;
this.container.buttonMode = true;
//container.filters = [blurfilter];
addChild(this.container);

scene = new InteractiveScene3D (this.container);
scene.interactiveSceneManager.addEventListener(Int eractiveScene3DEvent.OBJECT_CLICK, this.onObjectClick);
scene.interactiveSceneManager.addEventListener(Int eractiveScene3DEvent.OBJECT_OVER, this.onObjectOver);
scene.interactiveSceneManager.buttonMode = false;

camera = new Camera3D ();
camera.zoom = 5;
camera.focus = 300;

this.colorArray = new Array (0xFF0000, 0xCC0000, 0x990000, 0x550000, 0xffa200, 0xd54f0d, 0xecc867, 0xf4e93c, 0xf4813c, 0xa55e32, 0xa58e32);
this.colorAlphaArray = new Array (0x99FF0000, 0xcc0000ff, 0x99CC0000, 0xaa990000, 0x66550000, 0xccffa200, 0x99d54f0d, 0x99ecc867, 0x99f4e93c, 0x99f4813c, 0xabb55e32, 0xaa958e32);

this.explode(50);

this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, onEnterFrame);

this.createSpaceWorld();
}

private function onEnterFrame(e:Event):void
{
/**
* every frame render camera
*/
scene.renderCamera(camera);
}

private function createSpaceWorld():void
{
var bitmapData:BitmapData = getStarsBitmap(1000, 2000, 2000);

var material:BitmapMaterial = new BitmapMaterial(bitmapData);
var materialsList:MaterialsList = new MaterialsList();
materialsList.addMaterial(material, "all");
material.doubleSided = true;
material.smooth = true;

var size:uint = 10000;
var p:Sphere = new Sphere(material, size, 20, 20);
p.x = 0;
p.y = 0;
p.z = 0;

scene.addChild (p);
}

private function explode (count:uint = 25):void
{
/**
* Create alot of 3d objects
*/
for (var i:uint = 0; i < count; i ++ )
{
this.boxCount = i;
var bitmapData:BitmapData = getBitmapObject();

var material:InteractiveBitmapMaterial = new InteractiveBitmapMaterial(bitmapData);
var materialsList:MaterialsList = new MaterialsList();
materialsList.addMaterial(material, "all");

material.doubleSided = true;
material.smooth = true;

//var size:int = Math.random() * 40;
var size:int = 40 + (Math.random() * 40);

var p:Cube = new Cube(materialsList, size, size, size, 1, 1, 1);

var a:Object = new Object;

scene.addChild (p);

// start properties
p.x = -300 + Math.random() * 600
p.y = -300 + Math.random() * 600
p.z = -300 + Math.random() * 600
p.rotationX = Math.random() * 360;
p.rotationY = Math.random() * 360;
p.rotationZ = Math.random() * 360;

// tween properties
a.targetX = -800 + Math.random() * 1600
a.targetY = -800 + Math.random() * 1600
a.targetZ = -800 + Math.random() * 1600
a.rotX = (Math.random() * 350)
a.rotY = (Math.random() * 350)
a.rotZ = (Math.random() * 350)

a.tweenTime = 10 + Math.random() * 30

Tweener.addTween(p, { rotationX: a.rotX, time: a.tweenTime*2, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(p, { rotationY: a.rotY, time: a.tweenTime*2, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(p, { rotationZ: a.rotZ, time: a.tweenTime*2, transition: "easeOutQuint" } );

Tweener.addTween(p, { x: a.targetX, time: a.tweenTime, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(p, { y: a.targetY, time: a.tweenTime, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(p, { z: a.targetZ, time: a.tweenTime, transition: "easeOutQuint" } );
}
}

private function onObjectClick( e:InteractiveScene3DEvent ):void
{
/**
* Add camera motion to click
*/

Tweener.addTween(camera, { x: e.displayObject3D.x - (-500 + Math.random() * 1000) , time: 1, transition: "easeInOutBack" } );
Tweener.addTween(camera, { z: e.displayObject3D.y - (-500 + Math.random() * 1000) , time: 1, delay:0.5, transition: "easeInOutBack" } );
Tweener.addTween(camera, { y: e.displayObject3D.z - (-500 + Math.random() * 1000) , time: 1, delay: 1, transition: "easeInOutBack" } );

Tweener.addTween(camera.target, { x: e.displayObject3D.x, time: 1, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(camera.target, { y: e.displayObject3D.y, time: 1, transition: "easeOutQuint" } );
Tweener.addTween(camera.target, { z: e.displayObject3D.z, time: 1, transition: "easeOutQuint" } );
}

private function onObjectOver( e:InteractiveScene3DEvent ):void
{
/**
* Add camera motion to mouseover
*/
}

private function getBitmapObject():BitmapData
{
// generates bitmapobject to use for BitmapMaterial

var bitmapWidth:uint = 120;
var bitmapHeight:uint = 60;

var bitmapData:BitmapData = new BitmapData(bitmapWidth, bitmapHeight, true, this.colorAlphaArray[Math.round(Math.random() * this.colorAlphaArray.length - 1)]);

var headerOne:Object = new Object();
headerOne.fontFamily = "Trebuchet MS";
headerOne.fontSize = 45;
headerOne.fontWeight = "bold";
headerOne.color = "#FFFFFF";

var css:StyleSheet = new StyleSheet();
css.setStyle(".headerOne", headerOne);

var txt:TextField = new TextField();
txt.styleSheet = css;
txt.selectable = false;

txt.htmlText = "<span class='headerOne'> " + this.boxCount + "</span>"

bitmapData.draw(txt);

return bitmapData;
}

private function getStarsBitmap(starsCount:uint, bitmapWidth:uint, bitmapHeight:uint):BitmapData
{
// generated starfield bitmapdata
var bitmapData:BitmapData = new BitmapData(bitmapWidth, bitmapHeight, false, 0x000000);

for ( var i:uint = 0; i < (bitmapWidth * 10); i ++ )
{
var randomXpos:uint = Math.random() * bitmapWidth;
var randomYpos:uint = Math.random() * bitmapHeight;
var colorHexString:uint = getGrayHexColor( Math.random() * 255 );
bitmapData.setPixel(randomXpos, randomYpos, colorHexString);
}
return bitmapData;
}

private function getGrayHexColor (tint:uint):uint
{
return (tint << 16) | (tint << 8) | tint;
}

}

}Je mag de code gebruiken, maar daarvoor moet je wel een reputatiepunt (+) aan me geven. :)

Mr. Black
%Europe/Berlin %401 %2008, 10:38
Je mag de code gebruiken, maar daarvoor moet je wel een reputatiepunt (+) aan me geven. :)
Aha! Onderhandelingen gaande op FlashFocus. :D

Ziet er cool uit, mknol. Alleen is het PV3D 1.5, en de monthly heet niet voor niets 'Great White In Motion'. Als er nou maar heel weinig inzendingen komen kan die wel meedoen, maar nu zet ik hem even tussen haakjes. :)

Leuk dat veel mensen enthousiast zijn!

allemensen
%Europe/Berlin %575 %2008, 14:48
Moet het perse met Papervision? Ik heb daar eigenlijk een hekel aan, en ik ben op het moment bezig met mijn eigen (simpele) 3d - engine.

awesomo
%Europe/Berlin %635 %2008, 16:14
Ziet er cool uit, mknol. Alleen is het PV3D 1.5, en de monthly heet niet voor niets 'Great White In Motion'. Als er nou maar heel weinig inzendingen komen kan die wel meedoen, maar nu zet ik hem even tussen haakjes. :)!

Ik denk dat er andere wel liever met sandy 3D werken of met het alternativa platform.
Het is ook hoogst dat je eigen 3d engine niet zo geoptimatiseert is als Great White en het schijnt dat het echt niet moeilijk is om te gebruiken. Mknol gebruikte, maar +- 200 regels (pure gok) en bekomt al iets moois. Als hij het omzet naar papervision 2 (wat waarschijnlijk niet veel meer werk is dan de libraries aanpassen en hercompilen) dan gaat het waarschijnlijk ook een stukje sneller werken (ik heb geen top kwaliteit laptop |)).

ps: Dit moet je niet op te nemen als een belediging. Ik ben ook begonnen aan men eigen 3d engine (gewoon om de wiskunde erachter is te begrijpen) en het is toch moeilijker dan het op het eerste zicht lijkt. (vooral dan depth sorting :X)
pps: Ik ben al leuke ideetjes aan het bedenken. 8~

Neuro
%Europe/Berlin %640 %2008, 16:21
Misschien is het inderdaad een goed idee om het gewoon uit te breiden naar "3D in motion"
Dan kan je werken met een 3D engine naar keuze. (sandy, eigen engine, papervision3D 1.5 en 2, alternativa, Flash Player 10 native , enz... ) :)

Mr. Black
%Europe/Berlin %641 %2008, 16:23
Misschien is het inderdaad een goed idee om het gewoon uit te breiden naar "3D in motion"
Dan kan je werken met een 3D engine naar keuze. (sandy, eigen engine, papervision3D 1.5 en 2, alternativa, Flash Player 10 native , enz... ) :)
Ok, alle remmen los! Hopelijk krijgen we zo (nog) meer inzendingen! :)

awesomo
%Europe/Berlin %641 %2008, 16:23
Dan kan je werken met de 3D engine naar keuze. (sandy, eigen engine, papervision3D 1.5 en 2, alternativa, Flash Player 10 native , enz... ) :)Dan moet je ook om iemand zijn code te compileren al die engines erbij downloaden. ;)

xWouterx
%Europe/Berlin %648 %2008, 16:33
Zou wel willen leren werken met papervision 3D... maar voor de een of andere reden vind ik de tutorials die ik vind over PV3D nogal slordig/onduidelijk, heeft er iemand toevallig geen handige links voor PV3D? :D

W0utR
%Europe/Berlin %656 %2008, 16:45
www.gotoandlearn.com

staan 2 tutorials over papervision

awesomo
%Europe/Berlin %672 %2008, 17:08
Een minitest van een kleine 3d engine die ik ooit is gemaakt heb. Heb geen lessen gevolgd of tutorials gelezen van hoe je zoiets maakt (heb eigenlijk gewoon men boek ruimtemeetkunde opengedaan en wiskundige berekeningen uitgeprobeerd) dus het is niet zo spectaculair (crap dus |)), maar een inzending is een inzending en dit zal zoiezo niet men laatste zijn.

Het script in de fla draait een model dat geladen wordt uit een xml (waar je de driehoekjes kan ingeven en de kleur ervan). Elke keer dat de model gedraaid wordt gaat er een crappy depth-sort op toegepast worden. (In de zomer ga ik is zoeken hoe dat je zoiets deftig kan maken.)

ps: waar kan ik versie 2 vinden van pv3d?

Mr. Black
%Europe/Berlin %739 %2008, 18:44
ps: waar kan ik versie 2 vinden van pv3d?
Hier (http://papervision3d.googlecode.com/svn/trunk/branches/GreatWhite/src/). En dan met een programma zoals TotoiseSVN (http://tortoisesvn.tigris.org/) ophalen. :)

awesomo
%Europe/Berlin %740 %2008, 18:46
Hier (http://papervision3d.googlecode.com/svn/trunk/branches/GreatWhite/src/). En dan met een programma zoals TotoiseSVN (http://tortoisesvn.tigris.org/) ophalen. :)
Ik weet nog dat het ooit makkelijker was toen deden mensen nog de moeite om hun bestanden in zip-bestanden (of dergelijke) te steken.

nitrocrime
%Europe/Berlin %784 %2008, 19:50
Dit is veel beter.
Wanneer er een update is zie je meteen een rood ! op de map icon staan.
Dan weet je dat je hem moet updaten via svn.
Zo ben je bijna altijd up to date.

awesomo
%Europe/Berlin %791 %2008, 20:00
Dit is veel beter.
Wanneer er een update is zie je meteen een rood ! op de map icon staan.
Dan weet je dat je hem moet updaten via svn.
Zo ben je bijna altijd up to date.Juist, dat is de reden waarom deze versie beter is. :S

ps: Het sneller zijn, de nieuwe effects api, de animatie support,... dat zijn maar details. |)

mknol
%Europe/Berlin %797 %2008, 20:08
Juist, dat is de reden waarom deze versie beter is. :S

ps: Het sneller zijn, de nieuwe effects api, de animatie support,... dat zijn maar details. |)
De nieuwe versie van PaperVision3D is er! Versie 2.0 (a.k.a. Great White) biedt weer vele nieuwe mogelijkheden. Bovendien is het allemaal vele malen sneller. Maar uiteraard zijn er ook weer vele alternatieven gekomen - die dingen kunnen die PV3D 2.0 dan weer niet kan. Tijd om te experimenteren!

PV3D 2.0 is sneller én heeft meer mogelijkheden! Dan zal er wel wat veranderd zijn. Dat klopt. Nieuw is een Renderer en een Viewport. Vroeger moest je de Scene toevoegen aan de DisplayList, nu moet je de Viewport toevoegen. Bovendien is er ook nog een aparte Renderer - alleen aan een Camera heb je nu dus niet meer genoeg.Nu weer ontopic aub.

ath92
%Europe/Berlin %809 %2008, 20:26
Je kunt nu trouwens met de fp10 beta ook zonder aparte 3D-Engine 3D gaan doen. Was trouwens vandaag begonnen met AS3.0 leren, blijkt het toch een stuk makkelijker overstappen te zijn dan ik eerst had gedacht:)(weet het, ben wat laat :P) Van mij kun je dus wrs ook een inzending verwachten :)

Jan
%Europe/Berlin %873 %2008, 21:58
Juist, dat is de reden waarom deze versie beter is. :S

Nitocrime reageerde op jouw opmerking over hoe het vroeger makkelijker was om iets te downloaden. Hij had het helemaal niet over PV3D zelf maar over de manier van software distributie (svn via tortoise in dit geval) en dat dat beter is dan die zipfiles, net omwille van het feit dat je via svn automatisch op de hoogte wordt gehouden van de laatste updates.
http://en.wikipedia.org/wiki/Subversion_(software)
Nu weer ontopic aub.
Sorry Mark. :)
Groeten,
Jan

awesomo
%Europe/Berlin %879 %2008, 22:06
Oei, je hebt gelijk. Sorry nitocrime, had niet soor wat svn was, had het verward met swc :).

Deze website heeft btw goeie papervision 2 tutorials => http://papervision2.com/

allemensen
%Europe/Berlin %888 %2008, 22:18
Nou ja mijn 3d engine is nog niet super, maar ik sta op het punt BSP-trees in te bouwen voor het sorteren, die een stuk beter is dan het painters algorithm.

En de flash10 player werkt niet op 64 bit linux (helaas)

Dit topic doet me enigzins denken aan een oude as monthly, die over de 3d-engine in flash. Maar deze keer moet je iets ermee maken, en niet iets 'from scratch' te ontwerpen

mknol
%Europe/Berlin %728 %2008, 18:28
Ik heb dit topic verplaatst naar battles. Vanaf heden moeten alle battles/monthly's in dit forum geplaatst worden.

ath92
%Europe/Berlin %780 %2008, 19:44
Das inderdaad handig, kijk normaal bijna altijd in het algemene subforum, maar weinig in AS. Dat terwijl ik de monthlies achteraf altijd wel leuk vind:P

allemensen
%Europe/Berlin %842 %2008, 21:13
Vind ik niet handig, want ik kijk nou juist nooit bij de battles

mknol
%Europe/Berlin %998 %2008, 00:58
Vind ik niet handig, want ik kijk nou juist nooit bij de battlesWe willen juist meer onderscheid maken tussen vragen/antwoorden over Actionscript en Battles. Zo houden we meer overzicht in wat er gebeurt. Nu weet je dus wel waar je terecht kan als je een battle zoekt :)

Neuro
%Europe/Berlin %925 %2008, 23:12
Hierbij mijn (voorlopige?) inzendingen.

1) Papervision3D 2.0 Strokes
Een experiment van een tijdje geleden, maar gemaakt toen er voor het eerst sprake was van een Papervision3D Monthly, dus zend ik hem maar in. :#
Hiervoor heb ik een eigen primitive moeten maken. 8D
3D Strokes (http://www.neuroproductions.be/uploads/blog/examples/stroke3D/)

2) FlashPlayer 10 3D Particles
Omdat ik toch iets echt nieuws wou maken, en omdat ik nog bijna niets gedaan had met de FP 10, een 3D particle experiment.
Niet echt interactief, maar het zijn 4 kleinere experimentjes, waardoor je kan navigeren door je muis horizontaal te bewegen. Verder heb je natuurlijk ook de nieuwe FlashPlayer nodig. :)
FP10 Particles (http://www.neuroproductions.be/uploads/blog/examples/FP10Particles/)

ath92
%Europe/Berlin %947 %2008, 23:44
Goed werk Neuro:) Kan alleen de 2e niet zien, heb fp10 geun-installed, omdat die mijn browser soms liet crashen. De strokes zijn echt über hoor :D Heb je dus zegmaar een soort van stroke primitive gemaakt, met daarbij de engine waarmee je die dingen laat bewegen en 'tekenen'? Dus eigenlijk een soort van 3D drawin API?:P Erg vet hoor :) Moet nog wel even wennen aan papervision (en AS3), maar ik hoop dat je van mij ook iets kunt verwachten (vakantie!:))

Mr. Black
%Europe/Berlin %515 %2008, 13:21
@Neuro
Nice! Ik was al bang voor maar weer 2 inzendingen maar nu hebben we er in ieder geval al 3. Ik heb zelf ook nog FP9, omdat ik FP10 niet aan de praat krijg met FB3 (het debuggen vooral). Heb jij daar wel een oplossing voor of switch je gewoon iedere keer? :)

@ath92
Ook al vakantie? :D
Leuk dat je ook mee gaat doen met AS3 en PV3D!

Neuro
%Europe/Berlin %529 %2008, 13:42
Heb je dus zegmaar een soort van stroke primitive gemaakt, met daarbij de engine waarmee je die dingen laat bewegen en 'tekenen'? Dus eigenlijk een soort van 3D drawin API?
Je kan het beschouwen als een 3D drawing api. Maar de primitive die ik heb gemaakt, is maar heel eenvoudig en basic (geen volledige strokes). Het is een 'plane' gedefinieerd door 4 ruimtelijke punten. Dus eigenlijk 2 driehoekjes met een gemeenschappelijke zijde. Daarmee kan ik die strokes opbouwen. :)

Ik heb zelf ook nog FP9, omdat ik FP10 niet aan de praat krijg met FB3 (het debuggen vooral). Heb jij daar wel een oplossing voor of switch je gewoon iedere keer? :)
Ik heb de luxe om 2 computers te hebben, een voor men echte projecten, en een om te testen.
Dus ik moet niet switchen. Ik denk dat er nog geen browser debug player is (er is al wel een standalone versie). Dus het is gemaakt zonder debuggen (en zonder tracen), erg lastig ! :)

M0L
%Europe/Berlin %561 %2008, 14:29
Dit topic had ik nog niet gezien :( want kijk hier meestal niet :P
Maar ik doe zkr mee, ik heb nog nooi met papervision gewerkt, mar da wordt eens tijd :D
En ik heb nu vakantie dus tijd genoeg :)

xWouterx
%Europe/Berlin %570 %2008, 14:40
Het is helemaal niets speciaal (en ook niet moeilijk om te maken voor de meeste hier) maar dit was men eerste ervaring met pv3d (versie 2). Het bevat ook nog wel enkele dingen die zeker beter konden (zoals het laden van de images, positionering van bepaalde dingen zoals de achtergrond, textbox en button..)... maar heb momenteel niet veel zin om dat nu aan te passen :# :D... Het was tevens weer een leuke oefening voor bij te leren met actionscript aangezien ik afgestudeerd ben (toegepaste informatica) en binnenkort mag beginnen in een multimedia bedrijf als flasher/actionscripter... Spijtig dat we op school maar 1 week actionscript hebben gezien

De bedoeling zal wel vrij duidelijk zijn maar hierbij toch ff kort uitleg:
Om de 2 seconden gaat er een random stukje van de afbeelding omdraaien waardoor je dus telkens beter zicht krijgt op wat er op de foto staat. Er zijn in totaal 8 fotos waaruit er telkens 1 random wordt gekozen. De images zijn redelijk simpel gehouden... Eigenlijk was het de bedoeling om nog moeilijkheidsgraad toe te voegen en verschillende categorieën zoals film, acteurs, zangers... etc

Als je een antwoord invult (Filmstitels) in de textbox en je druk enter of op submit dan wordt het antwoord verwerkt... Indien het antwoord goed is zal de hele afbeelding zichtbaar worden.

Guess The Picture (http://users.pandora.be/Jinx-)

Tot zover mijn inzending

Mr. Black
%Europe/Berlin %758 %2008, 19:12
Nice! Ik ben hier natuurlijk weer heel slecht in (:D), maar leuk dat je ook iets instuurt.

Spijtig dat we op school maar 1 week actionscript hebben gezien
Haha. :)

xWouterx
%Europe/Berlin %767 %2008, 19:25
You're welcome :D

Haha. :)
I know... In ons laatste jaar kregen we de keuze om ons te 'specialiseren' in bedrijfsapplicaties, multimedia, software management of netwerken.

Maar aangezien die 'specialisatie' maar 6 weken duurde was het niet echt iets bijzonders:
1 week photoshop en illustrator
1 week flex
1 week of mss iets langer actionscript
en de rest was random zoals css en meer...

Best dom, maarja het heeft men interesse wel gewekt in Actionscript :D

allemensen
%Europe/Berlin %701 %2008, 17:50
Helaas heb ik mijn inzending niet af weten te krijgen :( , en ik ga morgen op vakantie. Echt zonde, maar ik hoop dat er toch nog veel (en goede) inzendingen komen.

M0L
%Europe/Berlin %773 %2008, 19:34
Ik ga er nu toch echt aan beginnen :)
Ben druk bezig geweest met FlashDen, maar nu ga ik toch ff PV3D leren.
En natuurlijk iets moois in elkaar zetten ;)

Ik zie op de site dat er ook een contest is:

PaperKing3D: The Papervision3D Contest!
1st Prize: Adobe Creative Suite Master Collection :O

M0L
%Europe/Berlin %744 %2008, 18:51
Wie kan mij helpen? (Papervision3D 2.0)
Hoe krijg je het voor elkaar om de camera om een bepaald punt te laten draaien? Zodat ie steeds op dat zelf punt gericht blijft.
Hoe kun je bollen maken die ook 3d lijken, want met Sphere en ColorMaterial lijken het gewoon 2d cirkels

mknol
%Europe/Berlin %919 %2008, 23:04
@Mol, je kunt de camera.target.x of y of z instellen, dan blijft hij op dat punt gericht. Volgens mij maakt het wel uit welke camera je gebruikt.

Zijn er nog mensen mee bezig?!

ath92
%Europe/Berlin %026 %2008, 01:38
Een beetje. Ik ben van plan om een 3D-Snake te maken (zo, dat idee meteen ff geclaimd, kan niemand me meer voor zijn :P). Ben alleen nog niet echt begonnen... ;) Het moeilijkste is voor mij denk ik de besturing, dus daar moet ik nog even over nadenken, maar er is dus een goede kans dat je van mij iets kunt verwachten. :)

xWouterx
%Europe/Berlin %528 %2008, 13:40
Deadline

23:59:59 op zaterdag 19 juli

Ben alleen nog niet echt begonnen... ;)
I see a problem here :P

ath92
%Europe/Berlin %734 %2008, 18:37
Haha, oeps :P Even niet meer naar gekeken, maar waarom vraagt mknol dan of er nog mensen mee bezig zijn? :P Ok, is het niet mogelijk dat we de deadline iets verzetten? Lijkt me toch wel leuk dat er wat meer mensen iets inzenden ;)

mknol
%Europe/Berlin %047 %2008, 02:08
Haha, oeps :P Even niet meer naar gekeken, maar waarom vraagt mknol dan of er nog mensen mee bezig zijn? :P Ok, is het niet mogelijk dat we de deadline iets verzetten? Lijkt me toch wel leuk dat er wat meer mensen iets inzenden ;)
Ach ja je weet hoe het gaat met battles ;) Zolang er mensen blijven posten en het nog on-topic blijft, dan is het nog open. Ik vind deze wel leuk, omdat ik benieuwd ben hoe andere mensen dingen in papervision aanpakken. Zelf loop ik nog wel eens tegen wat dingentjes aan, waarvan ik denk dat er makkelijkere oplossingen zijn bedacht.
Battle Forum - een FreakForum zonder al te strenge regels, zonder te winnen prijzen, maar wel voor de fun!

allemensen
%Europe/Berlin %431 %2008, 11:21
Dus je kan gewoon nog dingen inzenden?