Volledige versie bekijken : Illustrator: een deel uit een foto halen zodat je dat apart kan bewerken. live trace?
webstudentje_khm
%Europe/Berlin %569 %2008, 14:40
Hallo,
Ik zit met een probleempje. Ik zou uit een foto, zie bijgevoegd bestand, een deel moeten uithalen zodat ik dat apart kan bewerken.
We hebben dit in de klas gezien, maar ik kan me maar één stap meer herinneren, nl live trace.
Tenminste dat dacht ik toch, als ik de meeste "zogezegde" tutorials zie gaat live trace enkel over het bewerken van een foto tot een getekend portret, maar dit is niet wat ik bedoel.
Kan ik mijn probleem toch oplossen met live trace, zo ja welke stappen ondernemen dan, of is het een andere techniek.
Hopelijk ontvang ik vlug antwoord.
groetjes webstudentje
webstudentje_khm
%Europe/Berlin %570 %2008, 14:41
ps: even voor de duidelijkheid. Ik zou de straten of een deel van de straten eruit moeten halen
Mvg
digitalecartoons
%Europe/Berlin %456 %2008, 11:57
Je bedoelt wel dat je de straten van die foto om wilt zetten naar een vectorillustratie als b.v. deze?
http://img150.imageshack.us/img150/7338/scanpe5.png
webstudentje_khm
%Europe/Berlin %444 %2008, 11:40
zoiets eigenlijk. de straten zou ik apart moeten kunnen bewerken. Nu heb ik het ondertussen wel al gevonden hoor (was ook nodig, want moest gisteren tijdens het examen afgegeven worden).
Ik heb het gevonden via een tutorial op youtube (volgens mij van een engelse docent) en het was dus toch met live trace.
maar alvast bedankt voor de reactie!
Mvg
web_studentje
RA8IT
%Europe/Berlin %871 %2008, 21:54
als ik het goed begrijp, wil je in Illustrator een deel van een foto zien, en derest niet...!?
Dit is gemakkelijk te doen, maak een vak op het gedeelte dat je wil hebben (kan het niet heel duidelijk uitleggen, op dit moment geen Illustrator), selecteer beide en doe appelte/ctrl 7 om een knipmasker te maken. Dit kan je later ook weer gemakkelijk weg werken door appeltje/ctrl shift 7 te doen.
Dit is ff uit mn hoofd, maar staat volgens mij onder bewerken>nogwat>knipmasker!
fetch
%Europe/Berlin %492 %2008, 12:48
Live tracen is zegmaar gewoon het "overtrekken" van een plaatje", soms handig idd. Maar zo werkt "volgensmij" dat niet hoor. Dat zijn gewoon losse plaatjes die hij continue update en inzoomed. Zodra je ook inzoomed zie je ook dat hij eerst de kwaliteit verslecht en daarna het nieuwe plaatje load.
digitalecartoons
%Europe/Berlin %550 %2008, 14:13
'Live Trace' is van een pixelafbeelding een vectorafbeelding maken. Kan zowel in Illustrator als in Flash. Hieronder het resultaat op je plaatje. Gebruik het zelf meestal voor slecht aangeleverde logo's. Maar voor mijn eerder geplaatste lijngrafiek, dat doe ik meestal met de hand. Door de afbeelding op een laag te plaatsen, die te locken en 50% transparant te zetten. Dan een laag daar boven en met de path tool alles overtrekken.
Hier nog even het resultaat van een Live Trace in Flash en Illustrator.
http://img103.imageshack.us/img103/3084/tracegs7.jpg
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.