PDA

Volledige versie bekijken : PHP pagina ín Flash

Zanthr
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:54
Hi all,

Ik heb een fraaie Flash pagina met daarin een dito fraaie XML.

Daarnaast heb ik een PHP download pagina. Als ik bestanden in deze map zet op de server, genereert PHP daar een pagina van. Dat is erg handig en simpel.

Nu wil ik deze PHP pagina in de Flash pagina tonen. Omdat het een beveiligde PHP pagina is (die ook andere downloads uit een ander mapje toont, afhankelijk van je username) kan ik deze niet zomaar in Flash tonen.

Is er een mogelijkheid om in Flash een soort textvak te maken die simpelweg HTML toont (en PHP dus), dus in wezen een soort HTML i-Frame?
Of is er een andere manier waarop dit kan? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat andere mensen dit ook niet zouden willen.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Jammergenoeg (misschien wel gelukkig maar) kan je niet zoals in xhtml een iframe gebruiken om eender welke pagina weer te gaan geven.

Je kan daarentegen wel een tekstveld aanmaken die html parsed.
(dynamic textfield optie > "html parsing")

In dat tekstveld kan je dan html inladen uit een php-pagina via bvb. een loadvars-object. Je kan er ook een css-pagina aan koppelen om je html er allemaal wat mooier uit te laten zien.

TheDutch
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
Jammergenoeg (misschien wel gelukkig maar) kan je niet zoals in xhtml een iframe gebruiken om eender welke pagina weer te gaan geven.

Via een omweg kan dit wel :).
Lees mijn bericht (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=36617&postcount=4)

brossiekoppie
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
Dat is dan wel een omweg buiten flash he. Hier ging het over een iframe-achtig iets binnenin flash (wat volgens mij nog altijd niet mogelijk is).

Het is inderdaad dus op die manier wel mogelijk maar 'k vind dat wel nogal risky, zeker voor browsers als IE.mac is de kans op problemen vrij groot.