PDA

Volledige versie bekijken : Brainstorm FLA en Tutorial sectie

UItjuh
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Gooi hier al je suggesties en goed ideen in voor de nieuwe FLA en TUT sectie.

TheSilentWitness
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:50
Wat ik erg zou koesteren:

Een tut over Functies en de argumenten

Verder wil ik mededelen dat Invisible en ik volop bezig zijn met een tut over textfields etc.

VAW
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
om te beginnen zoiets als de vorige; wat er zeker weer in moet: een boomstructuur (van de verschillende indelingen), flashversie, moeilijkheidsgraad, waarderingsmogelijkheden, reageermogelijkheden,...

wat ik er nog zou bij doen:
- misschien bij de opsteller (waar je je fla/tut + uitleg opschrijft) een mooie spellingscorrector steken, kwestie dat de mods niet veel aanpassingswerken meer moeten doen.
- geen mogelijkheid tot smilie's (staat zo onprofessioneel)
- zowizo een werkend voorbeeld op FlashFocus zelf, en niet op een externe site (links kunnen altijd dood vallen...), dus gewoon een link naar een aparte html zonder php-flashfocus-cms-html-gedoe-design errond, zodat alles gemakkelijk kan inladen.

Dauntless
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
'k denk dat het eerder de bedoeling is dat je ideeen geeft over de sectie zelf, niet de opvulling. Mij lijkt dit leuk: Zoals op amazone.com kan iedereen raten en ook comentaar geven tegelijk. Zo kan je dus je rating ondersteunen met wat argumenten.

Enuh, wanneer de sectie weer online is zal ik er misschien een tut over schrijven ;)

TheSilentWitness
%Europe/Berlin %955 %2005, 23:56
Hmm, ja, srr voor mijn post dan:)

Verder stem ik met vorige ideeën mee in!

rickpastoor
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
Een fatsoenlijke Rich Text Editor bij het reageren op een tutorial, want ik geloof dat daar eerder reacties op zijn geweest...

Roenes
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:57
Een fatsoenlijke Rich Text Editor bij het reageren op een tutorial, want ik geloof dat daar eerder reacties op zijn geweest...idd, die editor bij het reageren was waardeloos.

Maar aangezien de fla en tut secties ook op het vBulletin systeem zitten ga ik ervan uit dat dit nu wel goed zit :)

Jorim
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
Op het oude systeem had je de mogelijkheid om op fla's en tut's te reageren, maar dat maakte het meestal niet veel duidelijker en vragen over een fla of tut kwamen al helemaal niet door. (vb'tje op Flashfiles (http://www.flashfiles.nl/ShowDetail.asp?NewsId=6268))

Maak één of twee extra forums en open bij elke Fla en Tut een eigen topic met een inleidend verhaal, maar vooral een heldere mogelijkheid om vragen te stellen of om erover te discussieren. Geen directe reacties op de pagina bij een geuploade fla of tut, maar overzichtelijk in een 'eigen' topic in een eigen fla's en tut's forum (in dat forum kunnen dus ook geen nieuwe topics worden geopend, alleen topics 'automatisch' gegenereerd bij een upload zijn welkom).

Naar voorbeeld van Invisionize.com. Een database (http://mods.invisionize.com/index.php) met mods en een forum (http://forums.invisionize.com/index.php?showforum=62) met ondersteunende topics.

Beetje helder ?? :D

UItjuh
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
dus bij upload van een fla auto een topic genereren waar men vragen opmerkingen over de fla kwijt kan

Jorim
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
Precies en niet in zo'n vage functie onderaan de pagina, gewoon helder in een topic!

Roenes
%Europe/Berlin %439 %2005, 11:33
Mwa mwa, op zich een goed idee met die auto-topic alleen op hoeveel fla/tuts wordt er gereageerd? Is dit maar een klein deel of juist het overgrote deel? Want als het maar een relatief klein deel is krijg je een heleboel topics die maar 1 post bevatten en dat houd het ook niet echt overzichtelijk.

Als er dus op een groot gedeelte van de inzendingen wordt gereageerd ben ik voor het idee maar anders heb ik liever gewoon een betere versie van het oude systeem :)

Jorim
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:49
Misschien word er juist ook meer gereageerd als het op die manier kan, maakt het lekker levendig :)

Even rondgesurft op het oude systeem en ik denk dat bijna 80% wel reacties bevat, dus dit lijkt mij een heel praktisch idee. Tevens hoeft er geen extra 'reageer'-systeem geschreven te worden, er kan gewoon gereageerd worden op het forum. Scheelt weer tijd ;)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
En vergeet niet dat er altijd veel vragen kwamen op het forum over de verschillende tutorials, en soms was het dan niet duidelijk over welke het precies ging. Deze kunnen ze dan nu ook gelijk stellen in het juiste forum met het juiste onderwerp. Zodat ook die vragen beter bewaard blijven en dus later ook weer opgezocht kunnen worden.

Pointer
%Europe/Berlin %050 %2005, 02:12
Fla Tut Resourche sections
Compleet overzicht met andere waardevolle links.
Omdat dit een nl/be forum is. Ook NL links. Mits niet ander kan?
Onderverdeeld in graat zoals gezegt. Misschien As1.0 - 2.0 ook een tip.
Duidelijkheid aan de hand van Versie-Titel - Omschrijving (korte versie - 1ste oogpunt)
Eenmaal binnen bij Tut sectie. Voorzien van fla/swf/link>verwijzing naar diepere achtergrond.
Opsplitsen aan de hand van Stappen.
Niet van a naar z en dan weer naar c verwijzen.
Fla voorzien van /*Commentaar-auteur-link-other link?*/
Misschien mbt : comments over de tut verwijzen naar een TUT forum afdeling.
Vaste Topics aan de hand van tut titel. Daarin verder vergaderen.

Greetz://

Vinc
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:57
Misschien nog een ideetje, niet perse iets voor fla en tut sectie: een function library, in het Nederlands? De F1 van flash vind ik nou niet altijd duidelijk..

Roenes
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:49
Misschien nog een ideetje, niet perse iets voor fla en tut sectie: een function library, in het Nederlands? De F1 van flash vind ik nou niet altijd duidelijk..oftewel de AS-ref vertalen naar het nederlands? Daar ben ik persoonlijk niet voor. Dat is heel veel werk en de AS-ref wordt redelijk vaak geupdate.

Als je ergens niet uit komt kun je toch ook een vraag hier op het forum stellen over de betreffende functie? :)

Folkert
%Europe/Berlin %018 %2005, 01:26
Helemaal voor een topic hangen aan een tutorial of fla of code fragment.
Geen indeling van a-z maar met nivo werken en onder nivo met indeling alla ->componenten, ->classes ->intros/websites ->droge stof ->snippets ofzo ;)
Niet de indeling van de huidige forum indeling overnemen want die is niet heel toegankelijk (eh vind ik dan).

Klapgeest
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
Een uitgebreide TUT over het gebruik van componenten in een mailform.
Hoe kun je de data van bijvoorbeeld een DateChooser component in je mail ontvangen.
Hier kun je niet zomaar een variable aanhangen, dus zal via actionscript e.e.a. realiseerbaar gemaakt moeten worden. De standaard componenten kunnen zeer goed gebruikt worden voor het projecteren van bepaalde gegevens, en hierover ook voldoende TUT, echter de ingegeven data via php eruit trekken en posten zou een geweldige TUT zijn, en een aanvulling voor iedere FlasFanaat. ;)

THM
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:33
Kan er niet zoals vroeger een aparte sectie komen met alleen de nieuwe of recentst toegevoegde .FLA's en tutorials ?
Als ik bvb. nu bij FLA's ga kijken zie ik onder de kolom "Laatsts Gewijzigd" overal (ook in de subdelen) de datum van vandaag staan, terwijl toch niet overal nieuwe .FLA's zijn toegevoegd veronderstel ik !?
Of minstens de datum van inzending naast elke .fla file.
Of is dat niet (meer) mogelijk ?

vincoid
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:37
Ik heb nu geen idee hoe ik een Tut zou moeten plaatsen, is het misschien niet handig als daar uitleg over komt, en misschien is het handig als iemand zijn Tut direct van zijn/haar computer kan uploaden zoals bij een avatar...

Saskia
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
Hoi iedereen,

Ik wil even mijn ei kwijt. Ik vind het jammer dat er bij de tutorials geen voorbeeld meer getoond word. Je moet het direct downloaden, en je kan niet ff gaan kijken hoe het eruit ziet.

Dat wil ik maar ff zeggen....

Stef
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Ik vind het jammer dat er bij de tutorials geen voorbeeld meer getoond word. Je moet het direct downloaden, en je kan niet ff gaan kijken hoe het eruit ziet.

Dat viel mij ook al op (alleen dan bij de FLA-sectie).

Best jammer, want die preview van de upgeloade SWF op de vorige versie van het forum, was een stuk aantrekkelijker!

Tha Narie
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
Zeker jammer, maar is momenteel even niet anders :)

Stuf
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:42
Hoe zit het nu precies met het reageren op de tutorials..?
Want ik krijg zo nu en dan vragen over mijn tutorial verspreid over het forum en met name in het topic van de tutorial battle..
Is het mogelijk dat ik hier een apart topic voor kan aanmaken? .. en zo ja? waar?

rickpastoor
%Europe/Berlin %897 %2005, 21:32
Zit er al een beetje schot in die nieuwe tutorial sectie? Kunnen jullie ook een beetje een inschatting geven wanneer jullie denken dat de nieuwe sectie online is?

Marcellino
%Europe/Berlin %722 %2005, 17:19
Een zoekfunctie bij de tutorial sectie lijkt me ook wel handig nu moet je echt de hele pagina
uitkammen voor je vind wat je wilt hebben ;) :D ...

septunas
%Europe/Berlin %965 %2005, 23:09
Ik vind dat FlashWizard recht heeft op een categorie, links naar tuts.(zie z'n as sticky)
Deze worden denk ik door iedereen vaak bekeken en gebruikt. En kan zo verder uitgebouwd worden.

Ea.Z
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:04
Ik vind dat FlashWizard recht heeft op een categorie, links naar tuts.(zie z'n as sticky)
Deze worden denk ik door iedereen vaak bekeken en gebruikt. En kan zo verder uitgebouwd worden.
die sticky heeft idd een heel grote meerwaarde en zit ook volgens mij wat op de verkeerde plaats (niet heel verkeerd, maar valt niet genoeg op naar mijn smaak:p)
ik denk ook wel dat zijn sticky mss in het tutorial sectie kan geplaatst worden. is tenslotte toch al een lijstje waar hij zo tamelijk iedereen mee kan helpen:)

Ruben!
%Europe/Berlin %540 %2006, 13:57
Een zoekfunctie bij de tutorial sectie lijkt me ook wel handig nu moet je echt de hele pagina uitkammen voor je vind wat je wilt hebben.
helemaal mee eens!

McVirus
%Europe/Berlin %790 %2007, 18:58
Zit hier nog een beetje leven in?? Wordt hier nog aan gewerkt???

josko
%Europe/Berlin %698 %2007, 17:45
Zit hier nog een beetje leven in?? Wordt hier nog aan gewerkt???
tegenwoordig hebben we een wiki (http://www.flashfocus.nl/wiki/index.php/Hoofdpagina)

Ruben!
%Europe/Berlin %715 %2007, 18:10
en ja, er wordt nog aan gewerkt.