Volledige versie bekijken : Button Component aanpassen
sylvia
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
Hallo beste flashgebruikers,
Mijn vraag is hoe je de Component Button kunt aanpassen met je eigen grafische plaatjes.
Het voordeel van de component button vind ik dat je deze maar 1x hoeft te uploaden naar je site maar in je .fla meerdere instances kunt gebruiken van deze component. Wat ik belangrijk vind aan de component button is dat je bij iedere instance alleen het label hoeft aan te passen om je buttontekst goed te krijgen.
Ik heb op alle forums gezocht en de tut's bekeken maar ik vind het niet. Bij Macromedia zelf word ik er ook niet wijs uit want alles is in het engels.
Wie kan mij helpen?
kevinrommen
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
ik ben niet zon voorstander van de components maar ik weet wel dat je een stijl kan geven. dat is iets met setStyle ( browse ff door je help heen)maar verder heb ik er ook nog niet echt naar gekeken niet zo heel boeiend vind ik eerlijk gezegd maak ze liever zelf dan heb je veel meer zelf in de hand met je code.
sylvia
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
Om ze zelf te maken vind ik ook leuk, maar is er dan een AS waarmee je in een button een label kunt maken? Op die manier maak je dus ook 1x je button die je zo vaak kunt inzetten als je wilt, maar waarbij je alleen maar de Buttontekst op hoeft aan te passen.
Laiverd
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Zet gewoon je button in een movieclip, in dezelfde mc een dynamisch tekstveld, dan kun je met actionscript simpel het label aanpassen:
mc_naam.textfieldnaam.text = "jelabel".
John
sylvia
%Europe/Berlin %859 %2005, 21:37
Hallo Flashers,
Ik heb het eindelijk een beetje ontdekt met die Buttoncomponent! Ik heb nu ontdekt hoe je de Skins kunt aanpassen, dus het uiterlijk van de Buttoncomponent. Gaat heel simpel.
Lees even bijgevoegd Kladblokdocument, is makkelijk, kun je ook op harde schijf bewaren.
Het enige wat me nog niet is gelukt is de tekstkleur van het Label aanpassen. Maar als iemand het weet meld het dan eventjes. Zelf ga ik natuurlijk ook nog even bezig en zodra ik het weet post ik het ook nog even.
Succes.
Laiverd
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:53
De vraag blijft natuurlijk, waarom een component gebruiken die je blijkbaar tijden kost om aan te passen terwijl je dezelfde functionaliteit in een tiende van de tijd die je nu hebt geinvesteerd, zelf bouwt. Just curious.
John
sylvia
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:27
De vraag blijft natuurlijk, waarom een component gebruiken die je blijkbaar tijden kost om aan te passen terwijl je dezelfde functionaliteit in een tiende van de tijd die je nu hebt geinvesteerd, zelf bouwt. Just curious.
John
Laiverd,
Ik snap jouw stelling volkomen! Voor jouw is Flash peanuts in tegenstelling tot mij.
Ik snap gewoon nog niet wat jij met een MC bedoelt. In eerste instantie had ik mijn grafische plaatje geconverteerd naar het Buttonsymbool, en natuurlijk de toestanden aangepast zoals ik het hebben wou. Alleen moest ik bij iedere toestand opnieuw de buttontekst invoeren/aanpassen en dat vond ik lastig, zeker met veel verschillende buttons.
Toen ben ik met die tip van jou bezig geweest, over dat dynamische tekstveld, en dan die AS-code, maar daar kwam ik gewoon niet uit.
Stomme vraag natuurlijk, maar als je het hebt gedaan zoals ik (een leek), dat plaatje naar een buttonsymbool converteren en dan de verschillende toestanden aanpassen, heet dat ook een Movieclip? En zo ja, waar zet ik dan dat dynamische tekstveld in deze MC? Moet ik hiervoor een nieuwe layer aanmaken voor dit tekstveld en in deze layer op het eerste frame de AS-code invoeren?
Ik ben zeer benieuwd.
Groetjes,
Sylvia
En p.s. Alvast hartelijk bedankt voor al jouw bijdragen aan dit forum, ik heb er al heel wat van geleerd.
Laiverd
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
Als ik straks thuis ben zal ik wel even een voorbeeldje maken.
Bij deze
sylvia
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Bedankt John,
Ik ben er mee bezig en laat je nog weten hoe het afloopt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.