catmo
%Europe/Berlin %404 %2008, 10:43
Beste Flash-kenners,
Ik word echt serieus knetter gek.. Ik moet voor school een applicatie maken en ik zit nu echt helemaal vast.
Het is de bedoeling dat de gebruiker in een dropdown menutje (comboBox) een optie kiest, vervolgens op een knop drukt en dan naar de juiste scene gaat. Dat valt nog vies tegen..
Ik weet van andere opdrachten dat als je met buttons/movieclips wilt navigeren door scenes je dat niet moet aansturen vanuit je main. Je moet je knopjes verzamelen in een nieuwe movieclip, die exporten voor actionscript met de juiste linkage tralalala...
Nu heb ik mijn comboBox aangeroepen in de main (het .as bestand waar de .fla aan gelinkt is) en in een ander .as bestand de knop geprobeerd aan te sturen met:
package
{
import fl.controls.ComboBox;
import fl.controls.Button;
import flash.display.Sprite;
import flash.display.MovieClip;
import flash.events.*;
public class comboButton extends MovieClip{
public function comboButton() {
knopInstance.addEventListener(MouseEvent.CLICK, clickHandler);
}
function clickHandler(event:MouseEvent):void {
if (comboBoxInstance.selectedIndex == 1) {
MovieClip(root).gotoAndStop(1, "Scene2");
}
if (comboBoxInstance.selectedIndex == 2) {
MovieClip(root).gotoAndStop(1, "Scene3");
}
}
}
}
Ik heb echt het hele internet al af gezocht maar kon echt niet vinden..
Weet iemand misschien hoe ik dit op moet lossen?
Ik word echt serieus knetter gek.. Ik moet voor school een applicatie maken en ik zit nu echt helemaal vast.
Het is de bedoeling dat de gebruiker in een dropdown menutje (comboBox) een optie kiest, vervolgens op een knop drukt en dan naar de juiste scene gaat. Dat valt nog vies tegen..
Ik weet van andere opdrachten dat als je met buttons/movieclips wilt navigeren door scenes je dat niet moet aansturen vanuit je main. Je moet je knopjes verzamelen in een nieuwe movieclip, die exporten voor actionscript met de juiste linkage tralalala...
Nu heb ik mijn comboBox aangeroepen in de main (het .as bestand waar de .fla aan gelinkt is) en in een ander .as bestand de knop geprobeerd aan te sturen met:
package
{
import fl.controls.ComboBox;
import fl.controls.Button;
import flash.display.Sprite;
import flash.display.MovieClip;
import flash.events.*;
public class comboButton extends MovieClip{
public function comboButton() {
knopInstance.addEventListener(MouseEvent.CLICK, clickHandler);
}
function clickHandler(event:MouseEvent):void {
if (comboBoxInstance.selectedIndex == 1) {
MovieClip(root).gotoAndStop(1, "Scene2");
}
if (comboBoxInstance.selectedIndex == 2) {
MovieClip(root).gotoAndStop(1, "Scene3");
}
}
}
}
Ik heb echt het hele internet al af gezocht maar kon echt niet vinden..
Weet iemand misschien hoe ik dit op moet lossen?