PDA

Volledige versie bekijken : [GAME] Crab Attack

e.l.dam
%Europe/Berlin %574 %2008, 14:46
Net op FlashFocus aanwezig en nu al het lef om iets in de testcase te zetten. Scary!

Hoe dan ook, ik heb sinds een paar weken een interesse in Flash en ben voornamelijk bezig met het uitzoeken hoe je leuke Flash games maakt. Mijn eerste spel, SnakeWords (http://www.eelcodam.nl/games/snakewords/snakewords.html), vond ik niet echt de moeite waard om in de showcase te zetten, maar het tweede spel blijkbaar wel!

De bedoeling van het spel is simpel: zorg ervoor dat je de krabbetjes 'vangt' voor ze je kasteel aanvallen. Hou het zo lang mogelijk uit (7 minuten = gewonnen), en krijg bonuspunten voor een hogere accuracy en eventueel overgebleven HP's van je kasteel.

Crab Attack (http://www.eelcodam.nl/games/crabattack/crabattack.html) is hier te spelen, en ook hier (http://www.newgrounds.com/portal/view/444047) (scheelt mij weer bandbreedte ;)).

http://www.eelcodam.nl/games/crabattack/_avatar100x100.png

Ik hoor graag jullie mening. Zoals iedereen wil ik graag beter worden en ik merk dat dit toch het beste lukt door het 'vreemden' te vragen, en niet je vrienden die het toch allemaal wel oké vinden.

Als laatste note: ik snap dat problemen met Flash moeilijk op te lossen zijn wanneer je de source er niet naast hebt liggen, maar ik hoor soms van mensen dat mijn spellen het niet doen. Ik heb hier zelf totaal geen last van, maar mocht jij bij die mensen horen die het spel niet kan spelen en toch veel verstand van AS3/Flash hebben, dan zou ik het erg waarderen als jij samen met mij even wilt kijken of ik bepaalde 'rookie' fouten maak die voor problemen zorgen op sommige pc's.

Bedankt allemaal en ik hoop dat jullie het wat vinden.

tijmen_4real
%Europe/Berlin %595 %2008, 15:17
- Misschien kan je beter het oranje kader om de game weghalen. Dit haalt een beetje het leuke speelse van het spel weg....
- Erg rommelige instructions. Je hebt al bijna instructions voor de instructions nodig :S

Voor de rest een leuke game, doet me denken aan Dibbles....

awesomo
%Europe/Berlin %674 %2008, 17:11
ik vind dat de instructions tof gemaakt zijn :p en vrij duidelijk

e.l.dam
%Europe/Berlin %712 %2008, 18:06
Dank. Ik krijg er echter wel vaker commentaar over. De voornamelijkste punten van commentaar: instructies niet duidelijk en spel te eentonig. Jammer dat er zo weinig mensen punten submitten :P

bouke_
%Europe/Berlin %679 %2008, 17:18
Ik vind het een erg leuk spel. Het ziet er erg professioneel uit. Een min puntje vind ik dat als je bij het menu of bij de highscores zit dat je dan nog wel van die gekleurde rondjes kan maken met de muis. Ook vind ik zelf de instructies erg duidelijk. Maar misschien wel veel tekst voor mensen die alleen maar willen gamen :P

PS. Ook je andere spel (SnakeWords) is erg goed :D

awesomo
%Europe/Berlin %687 %2008, 17:29
PS. Ook je andere spel (SnakeWords) is erg goed :D
yah buiten de roundabout level -.- ik weet niet hoe ik dat moet uitspelen heb altijd aboutround :(

den tony
%Europe/Berlin %718 %2008, 18:15
Heel leuk spel, wel moeilijke om de bepaalde richtingen en bijhorende kleurtjes te onthouden maar eens je die kent gaat het vrij goed.

k'sta nu 2de op de dag high scores :p

BramNL
%Europe/Berlin %760 %2008, 19:15
ik vind hem vet, zeker voor een 2de game man, maar ik ben ook nieuw hier dus zal wel net zo als die vrienden van je zijn...

awesomo
%Europe/Berlin %796 %2008, 20:07
Heel leuk spel, wel moeilijke om de bepaalde richtingen en bijhorende kleurtjes te onthouden maar eens je die kent gaat het vrij goed.

k'sta nu 2de op de dag high scores :p
nu niet meer muhahaha

den tony
%Europe/Berlin %817 %2008, 20:37
nu niet meer muhahaha

nu weer wel :p 300 punten meer :p

maar dit gaat zo wat off topic dus weer on topic

Het begint verslavend te worden :p

Olorin
%Europe/Berlin %956 %2008, 23:56
Erg leuk concept :) Ik heb wel het idee dat er nog net even iets mist, want het wordt wel een beetje eentonig.
Bij de uitleg zou ik de tekst iets donkerder maken zodat het wat prettiger te lezen is, en misschien de belangrijkste punten in grotere letters of zoiets, voor de mensen die niet alles willen lezen.

Ik denk dat het ook wel handig zou zijn om een soort 'kleurenhint' dingetje toe te voegen. Dat als je met de muis klikt er gekleurde bolletjes of zoiets om je muis heen verschijnen die aangeven welke kant welke kleur geeft.

Klopt het dat er per cirkel maar 1 krab kan verdwijnen ? Ik had soms 2 krabben van dezelfde kleur samen in 1 cirkel, maar slechts eentje verdween.

Snakewords is ook leuk, ga zo door :)

dARgONa
%Europe/Berlin %592 %2008, 15:13
Leuk spel, alleen loopt hij af en toe bij mij vast. Dan blijft de cirkel staan en kan ik geen nieuwe meer tekenen. Beetje jammer.

Weet niet of dit aan mijn pc ligt of aan het spel. Maar het is wel jammer.

remcodek
%Europe/Berlin %546 %2008, 14:07
Erg leuk spel, ook al ben ik er veel te traag voor. Vooral een heel goed idee.
Ik vond de instructies wat moeilijk leesbaar (vanwege de kleur). Aan de andere kant was het begin wel makkelijk, met alleen groene krabbetjes. Misschien kan je met wat hints aan het begin van het spel (welke richting bij welke kleur) ook voor spelers die de instructies overslaan of niet begrijpen, duidelijk maken wat de bedoeling is.
Verder: jaloers makend goed. ;)