PDA

Volledige versie bekijken : Stick Figure Animatie

ribas
%Europe/Berlin %559 %2008, 14:26
Hallo Jongens,

Was even aan het googlen en toen kwam ik deze forum tegen.
Erg leuke topics staan hier.

Maar even terzake :P

Ik studeer op het Hogeschool leiden ICT,
Ik heb een opdracht om een flash animatie te maken.
En nou komt mijn probleem!!

Ik wil dus zo'n XiaoXiao filmpje maken,
wil niet die jongen naapen ofzo, maar ik wil gewoon een poppetje maken die ongeveer hetzelfde beweegt.

Nou ben ik al begonnen met Flash maar ik kom er echt niet uit,
Ik heb het geprobeert frame per frame te doen maar dat is echt niet te doen.

Als ik naar zijn filmpjes kijk dan is het onmogelijk dat hij het frame per frame heeft gedaan.

Dus nou is mijn vraag, weten jullie mischien hoe je zoeits moet realiseren???

Alvast bedankt

Groetjes
Ribas Abbas [^]

Dauntless
%Europe/Berlin %564 %2008, 14:32
De moeilijke delen doe je frame per frame, de iets eenvoudigere delen doe je gewoon m.b.v. motion/shape tweens.

ribas
%Europe/Berlin %567 %2008, 14:36
De moeilijke delen doe je frame per frame, de iets eenvoudigere delen doe je gewoon m.b.v. motion/shape tweens.
En wat versta je dan onder moeilijk en makkelijk???

Dauntless
%Europe/Berlin %570 %2008, 14:41
Moeilijk = de dingen die niet met een tween oplosbaar zijn ;).

Als je een complexe explosie doet, dan ga je dat frame per frame tekenen. Wanneer de afstand tussen 2 frames zo klein wordt dat een tween onnutig is, ga je het dus frame per frame doen (wat een logisch gevolg van elkaar is). Je moet gewoon zelf experimenteren: Als je iets met een tween kan oplossen, doe je het met een tween; Anders doe je het frame per frame.

ribas
%Europe/Berlin %571 %2008, 14:43
Heel erg bedankt voor je snelle reactie....ik zal er veel aan hebben....je hebt me weer me energie gegeven om er weer mee verder te gaan..ben al 3 dagen bezig en heb nog steeds geen enkele resultaat...maar ja je weet wat ze zeggen geduld loont!! hehehe :D

MrAlucard
%Europe/Berlin %546 %2008, 14:06
Stick Figure's zijn moeilijk!