PDA

Volledige versie bekijken : vorige functie; compatibiliteit firefox; formulier problemen; google keywords;

tomato
%Europe/Berlin %428 %2008, 11:17
Yo
Heb enkele vraagskes:
1 Hoe kan je er voor zorgen dat ze bij de "vorige" knop in je webbrowser terug gaan naar de laatst bezochte pagina van je flash terwijl eigenlijk heel je site op 1 tijdslijn staat, in 1 flash document?

2Heb een probleempje met firefox. In men site krijgen enkele mensen de foto's niet geopend. De foto's staan in een appart swf en worden ingeladen in men hoofd swf. Bij sommige laden ze helemaal niet in, en komt er, waar normaal het % geladen komt staan een foutmelding. waarschijnlijk is dit omdat ze een lagere flash player hebben... Wat kan ik hier aan doen?
Van men host krijg ik de volgende gegevens:
1 0.27 206 - Partial Content
16 4.31 304 - Not Modified
3 0.81 404 - Not Found

3
a)Op men site kunnen ze ook een formulier in vullen. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ze perongeluk van dat formulier weg gaan de gegevens blijven. Of zelfs als ze perongeluk het venster sleuten de gegevens er nog 1 minuut of zo blijven?
b) Als je nu op het bovenste vakje staat en tab duwt, ga je niet perse naar het vak er onder. Hoe kun je dit instellen

4 Waar moet ik de officiele keywords plaatsen voor men site? Liefst zou ik niet te veel met html werken. Is het dus mogelijk om in flash u keywords aan te duiden?

Thx

tijmen_4real
%Europe/Berlin %457 %2008, 11:58
1: Je vorige knop van je webbrowser staat volgens mij helemaal los van de besturing van een Flash-movie, als teminste alles in 1 movie plaatsvindt....
3a: lijkt me iets om in te stellen met het cache van de bezoeker. Maar of de moeite zichzelf loont hiervoot...
3b://Dit zorgt ervoor dat je met de tab-toets langs de goede velden in de goede volgorde gaat.
name_txt.tabIndex = 1;
mail_txt.tabIndex = 2;
message_txt.tabIndex = 3;Dus de tekstvelden instance-namen geven, en hier een tabIndex van maken.

Dauntless
%Europe/Berlin %473 %2008, 12:22
1. Gebruik SWFAdress (google)
2. Geef de url eens? Tegen een ontbrekende (of verouderde) FP, gebruik je best SWFObject (google)
3a. Gebruik LocalSharedObject (=flash cookie)
3b. Tip: Doe het zo:
var index:Numbe = 0;
name_txt.tabIndex = index ++;
mail_txt.tabIndex = index ++;
message_txt.tabIndex = index ++;
Op deze manier kan je veel eenvoudiger een veld invoegen tussen twee andere velden

4. Google kan voor een deel wel een swf doorzoeken, maar je kan echt niet om html heen als je het goed wil doen. Kijk eens naar neuro's site in de showcase: Er is een flash versie en een (extreem basic) versie van zijn site, google krijgt de html versie te zien, mensen met FP en JS krijgen flash versie te zien. Door het gebruik van SWFAdress en SWFObject kan je zo een heel mooi resultaat bereiken.

tomato
%Europe/Berlin %522 %2008, 13:31
ok bedankt, Als ik nu nog eens tijd hebben zal ik dat allemaal eens uit dokteren

tomato
%Europe/Berlin %772 %2008, 19:32
Als nu nog iemand het antwoord zou kunnen vinden op probleem 2: foto's kunnen in firefox soms niet geopend worden

Dauntless
%Europe/Berlin %781 %2008, 19:45
Wel, ga eens na of ze inderdaad een verouderde flash player hebben of niet.

tomato
%Europe/Berlin %850 %2008, 21:24
ja denk het wel, ma is er geen mogelijkheid om dit compatibel met de oudere versie te maken?

Dauntless
%Europe/Berlin %853 %2008, 21:28
Ja, zet je publish settings op een lagere versie. Je zal dan uiteraard ook een hoop AS moeten herschrijven en bepaalde functies moeten verwijderen.

tomato
%Europe/Berlin %866 %2008, 21:47
hmmm, precies toch geen zin in: ander mogelijkheid:
Dacht zelf van: als de persoon de foto's niet te zien krijg: komt er een foutmelding in het balkje waar normaal het procent gelade deel in staat. Ik weet niet precies welke maar dit zal wel standaard zijn: is het niet mogelijk om iets te zeggen van

if(procentbalk_txt == "foutmelding"){
en dan deze naar een pagina versturen waar je de flash kan downloaden? Ik heb zo'n html pagina al op men site staan voor als de persoon helemaal geen FP heeft.
};

dus mijn vraag: is dit mogelijk: en hoe kan je dat in de ifstatus definiëren...
merci

Dauntless
%Europe/Berlin %868 %2008, 21:50
Als je je images inlaadt dmv de MovieClipLoader class kan je naar de onLoadError luisteren. Wanneer die opgeroepen wordt, zet je de foutmelding in het tekstvak met een link naar de update van de flash player.

Op zich lijkt me dit onnuttig, aangezien je swf op zich al hoogstwaarschijnlijk niet werkt als de FP niet hoog genoeg is.

tomato
%Europe/Berlin %875 %2008, 22:00
nee, het probleem zit hem echt alleen maar in de foto's denk ik...
maar werk niet met movieClipLoader
Is er nog een andere mogelijkheid?

Dauntless
%Europe/Berlin %881 %2008, 22:09
Hoe, "het werkt niet met de moviecliploader" ?

tomato
%Europe/Berlin %900 %2008, 22:37
nee, ik werk niet met moviecliploader bedoelde ik, ma nu ik er over nadenk doe ik het wel:p
ok zal dat proberen
ma nu zijn het die verdomde examens:s vandaag weer bijna niks gedaan er voor, dus wordt nachtwerk...