PDA

Volledige versie bekijken : 3D Max - U-Loft

Tombat
%Europe/Berlin %990 %2005, 00:46
Ik heb spline (line)gemaakt met verschillende bezier corners die ik daarna naar boven 7 keer heb gecopieerd zodat er 7 lines boven elkaar staan. Daarna de lines omgezet in NURBS en daarna wil ik via Nurbs Creation Toolbox met U-Loft alle lijnen met elkaar verbinden zodat er een skin omheen komt. Nu het probleem:
als ik U-loft aanzet en de lijnen met elkaar wil verbinden selecteer ik niet de hele lijn maar een deel van de lijn (ruimte tussen 2 bezier punten ). Hoe kan ik de lijnen in 1 keer selecteren zodat het er beter uitziet?

Tombat
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, zodat ik de hele spline selecteer ipv een deel?

INKA
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:08
hoi,

ik heb t verschillende keren geprobeerd, maar bij mij pikt ie in u-loft gewoon de hele spline en vult de surface netjes tussen de lijnen in.
Stuur anders ff een paar pic,s om te zien wat er mis gaat.

inka

Tombat
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:38
http://img419.imageshack.us/my.php?image=vormsplines6qs.jpg
Dit is de vorm van de spline, van deze staan er 8 onder elkaar, die ik geschaald heb.

Dit http://img419.imageshack.us/my.php?image=uloft5go.jpg
En dit is het probleem, slechts een klein deel van de line wordt geselecteerd, zo te zien van vertexpunt tot vertexpunt zoals ik de line heb gemaakt.

INKA
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
hoi,

heb je de spline gesloten?
Heb je ale splines geattached?
Je volgorde in het uv loft surface rollout is niet goed.( bij goede duplicatiekomt na curve1,curve2 en niet curve 13).
Maak nieuwe spline,close m,convert 1 spline naar nurbbs,attach multi,en pas u-loft toe van line1 naar boven.
Ik kreeg t niet klaar om het verkeerd te doen!

inka

Tombat
%Europe/Berlin %833 %2005, 20:59
Hey,

Ik heb een nieuwe line gemaakt, deze weer ge-convert naar NURBS en daarna met clone omhoog gekopieerd. Als ik het probeer te U-loften krijg ik toch weer hetzelfde probleem.

Ik heb daarna een NURBS point-curve gemaakt (gewoon een willekeurige vorm om het testen) en deze ge-kopieerd, ge-attached en geconvert. Als ik met deze lijn probeer te U-loft toe te passen lukt het gewoon, ik selecteer de hele lijn, niet een deel.

zou het misschien een bepaalde setting zijn die ik moet veranderen.

Alvast bedankt

Tombat
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:08
Nevermind..

nadat ik bij line de instellingen verandert heb, werkte het wel. Bij Creation Method initial type op Smooth en daaronder bij Drag Type op Bezier. Daarna heb ik de line gemaakt. en de rest..

toch bedankt

toth
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:46
geef mij maar polygon modeling met een meshsmooth erop. Nurbs kan heeel frustrerend werken zijn.