PDA

Volledige versie bekijken : variabele e-mailverzending in html form

Bosduve
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
kan iemand mij een stukje html code schrijven?

ik zou een formulier (form) nodig hebben waar je je naam, je voornaam, je e-mailadres en je opmerkingen kan invullen.

Maar je moet ook kunnen kiezen naar wie de opmerking gestuurd word. dit door middel van een drop-down menutje.

kan je er dan voor zorgen dat als je drie mensen in je dropdown menu zitten hebt en je kiest bijvoorbeeld persoon drie, dat de opmerking dan direkt naar die persoon gestuurd word via e-mail?

kun je er ook voor zorgen dan de velden "naam" "voornaam" "e-mail" verplicht in te vullen zijn.

dit zou zeer welkom zijn.

Moest je het ook nog eens kunnen maken op een breedte van maximaal 470 pixels dan zou dit nog zoveel te beter zijn.

alvast bedankt

Laiverd
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:19
Waarom zoek je niet gewoon even een tutorial over hoe je waarden uit een dropdown kunt doorgeven aan de server via php of wat je dan ook gebruikt.

John

Cowerd
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
Misschien kan je zelf een beetje experimenteren met html en php

met de trial van dreamweaver 8 kan je de vorm wel in orde krijgen
en met een basis cursus php kan je waarschijnlijk wel controleren op forms

mknol
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:32
<select>
<option name="recipient">info@hallo.com</option>
<option name="recipient">mail@hallo.com</option>
<option name="recipient">test@hallo.com</option>
</select>
gebruik je recipient (waar je normaal gesproken 1 emailadres voor gebruikt) als dropdown optie met de naam recipient.

Voor het maken van normale dropdown (als je dat niet weet):
http://www.w3schools.com/tags/tag_option.asp

meer info over een mailform maken:
http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial_s&hl=nl&q=mailform+maken+&meta=&btnG=Google+zoeken

Ik weet niet of je dreamweaver hebt, maar daar kun je ook aangeven welke velden verplicht zijn. en daar kun je ook een form mee maken.

jazon
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
kan iemand mij een stukje html code schrijven?

Hee!
Ik vind het een beetje belachlijk dat je vraagt of iemand een code voor je gaat schrijven!
Maar goed dat is het punt niet helemaal, HTML is helemaal verrot om formulieren in te gaan verzenden. En wat cowerd zegt:
Download Trial van Dreamweaver en zoek een leuke PHP tutorial.
Als het dan niet lukt en je hebt wat geprobeerd wil ik je best helpen om je bugs en dergelijke eruit te halen!
succes!
Jazon