Volledige versie bekijken : metatags.
draakje_1
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:02
wil dus mijn site online gaan zetten..en het ook aansluiten bij zoekmachines..maar hoe zet ik in mijn swfje metatags in.?
heb lopen googlen en heb hier op de site gekeken..maar kan niets bruikbaars vinden..
metatags kan je alleen in html zetten..daar sta ik dan met mijn gemaakte website..kan het nergens aanmelden.
kan iemand uitleggen hoe ik dit het beste kan oplossen.? of is er ergens een tuturial erover..ikzelf ben het niet tegen gekomen
groetjes
draakje.
Laiverd
%Europe/Berlin %915 %2005, 22:57
Precies, gewoon in HTML zetten dus. Bekijk voor de gein gewoon eens de bron van een gemiddelde Flash site.
John
draakje_1
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
ik dank je voor je reactie.. maar wat is de bedoeling met de losse html...waar moet ik die plaatsen.?
Laiverd
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
huh? Je swf staat (als het goed is) in een HTML pagina. Die HTML-pagina heeft (wederom als het goed is) o.a. een <HEAD> tag; daarbinnen moeten de metatags staan. Volg nou gewoon even die tip op om de source van een pagina van een flash website te bekijken. Als het dan nog niet duidelijk wordt ;) dan wordt het tijd voor een basiscursus HTML en zou ik Flash even laten voor wat het is.
John
draakje_1
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:41
oeps...ik was van plan om de swf rechtstreeks op het net te zetten...was hier niet van op de hoogte..ben ook maar een beginner..
dus als ik het goed heb..ik heb 15 swf en loader..totaal 16 dus..zet ik alle in hun eigen html en bij de eerste html..dus de loader zet ik de metatags in bij het html.code..
heb ik het goed,???
Laiverd
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:50
Rechtstreeks zonder HTML is inderdaad niet handig. Check de handleiding ook even over het publiceren van je Flash file. Iedere swf in z'n eigen html kan (je maakt dan in Flash gewoon linkjes naar andere HTML pagina's) maar is niet de manier waarop de meeste mensen een volledige flash website zullen maken. De meesten hebben 1 html pagina met daarin 1 swf waar vervolgens met loadMovie() andere swf bestanden ion worden geladen. Maar dat vraagt een heel andere aanpak dan je nu waarschijnlijk hebt gebruikt. Zonder patronising te willen klinken; het is echt niet zo'n dom idee om gewoon eens een avond met de handleiding of een basis boek over Flash op de bank te gaan zitten en die gewoon te gaan lezen. Dan krijg je in elk geval een globaal beeld van wat Flash is, wat er kan en weet je ook welke onderwerpen in dat boek behandeld worden, zodat je ze later makkelijker kan terugvinden. www.kirupa.com heeft een aantal goede basis tutorials die zeker de moeite waard zijn.
Flash en HTML leer je zeker niet overnight, maar met een goede basiskennis kom je echt een heel eind en dat vergt echt niet een studie van maanden of zelfs weken. Laat je ook niet ontmoedigen door wat ik hierboven (en wellicht anderen na mij) aan op het eerste gezicht complexe dingen zeggen. Stel je in het begin echter wel doelen die haalbaar zijn (lees: maak ze zo klein mogelijk). Hoop dat het je lukt.
John
Hmm, hoop ongevraagd advies he? Ter aanvulling nog even een voorbeeldje van die HTML; echt niet zo ingewikkeld:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Laiverd.COM :: webdesign :: tutorials :: bannerdesign</title>
<meta name="description" content="Laiverd.COM is a small webdesign company in the Netherlands. Whether in need of a complete website including flash, html, javascript, php or just looking for a banner, Laiverd.COM could be your partner on the internet.">
<meta name="keywords" content="web,design,webdesign,internet,flash,php,html,tutor ial,tutorials,amsterdam,the netherlands,javascript,site,website,maintenance,on derhoud,script,ontwerp,creation,bouwen,nederland,h olland,noord-holland,hosting,construction">
<meta name="revisit-after" content="30 days">
<meta name="robots" content="index,nofollow">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<div align="center">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" height="100%" width="100%">
<tr>
<td align="center" bgcolor="#FFFFFF">
<!-- START EMBEDDING THE MOVIE -->
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" id="laiverd_index" align="middle" height="100%" width="100%">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain">
<param name="movie" value="swf/laiverd_index.swf"><param name="loop" value="false">
<param name="menu" value="false">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#ffffff">
<embed src="swf/laiverd_index.swf" loop="false" menu="false" quality="high" scale="noscale" bgcolor="#ffffff" name="laiverd_index" allowscriptaccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" align="center" height="100%" width="100%"></embed>
</object>
<!-- END EMBEDDING THE MOVIE -->
</td>
</tr>
</table>
</div></body></html>
draakje_1
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:06
jeetje...en ik dacht nog dat ik er was.....kun je me dat ook in het nederlands nogmaals uitleggen...maar dan wat uitgebreider....ik wil het wel goed doen namelijk..zou het errrug op prijs stellen.
Laiverd
%Europe/Berlin %967 %2005, 00:13
Dabbedoel ik; laat je niet afschrikken ;) Als je een concrete vraag stelt, wil ik 'm best beantwoorden, maar het is echt vooral een kwestie van beginnen. Ik zou pagina's vol kunnen schrijven over HTML, Flash etc. maar los van het feit dat ik daar geen tijd voor heb, is het ook al gedaan. Als ik het opnieuw doe, schiet je er denk ik niet zoveel mee op, en roept dat alleen maar meer vragen op dan op dit moment handig is.
Wat de HTML betreft, kun je in principe bovenstaande HTML gebruiken, maar dan moet je handmatig de verwijzingen naar je eigen bestanden aanpassen.Nogmaals: kijk even in de handleiding van Flash over het publiceren van je swf file; Flash kan nl. de nodige HTML voor je genereren. Kijk dan wat voor HTML wordt gemaakt en probeer te begrijpen wat er staat. Wat je ook doet; je hebt dan in elk geval iets dat werkt en waarop je voort kunt bouwen. De META tags zul je er dan nog handmatig zelf in moeten zetten, maar dat moet zich zelf wijzen met het voorbeeld hierboven.
John
draakje_1
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:30
ben helemaal in de war geraakt...pfft....als ik een hmtl maak in flash dan werkt ook niets meer..als ik swf in los html doe werkt het ook niet meer..dus leg alsjeblieft uit hoe het wel moet gebeuren..morgen is het vrijdag en ik zou het morgen online zetten..
situatie wat ik nu heb...
ik heb 15 losse swf die met behulp van een lege movieclip gelaad worden.. in de lege movieclip zitten mijn buttons..welke ik dus mijn swf opvraag.
draakje.
Laiverd
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:39
Dan moet dus de swf waar je alles inlaadt in de HTML staan en de rest niet (in de situatie dus waarin je al je andere movies met loadMovie() of evt. loadMovieNum() inlaadt). Als je nu alle swfjes in dezelfde directory hebt staan, dan zou ik dat maar even zo houden; zorg ervoor dat je HTML ook in die directory staat en check (just in case) het pad in de HTML naar de swf:
<param name="movie" value="HIER DUS HET PAD NAAR JE SWF"> en
<embed src="EN HIER NOG EEN KEER HET PAD NAAR JE SWF" loop ....
in bovenstaande code.
John
P.s. Ik moet nu echt gaan slapen (misschien moet je dat ook even gaan doen), dus wens je succes. En denk eraan: geen stress ;)
draakje_1
%Europe/Berlin %406 %2005, 10:45
het was gisteren inderdaad errug laat...
ben vanmorgen met een heldere hoofd aan gaan zitten.. het is me gelukt maar heb iets anders aangepakt..het resultaat is hetzelfde en daar gaat het om :D
heb eerst een html gemaakt via flash, die was niet naar wens..waarom weet ik niet..maar werd veeeeel te groot..terwijl mijn resolutie van scherm toch hoger is den 800x600..dus geinporteerd naar dreamweaver, de orginele swf erin..en gesaved naar hetzelfde map..werkt prima.
metatags heb ik ingevoerd via dreamweaver zelf..heb je een heeeeel errrug handige knopje voor..dus je helemaal geen kaas van gegeten te hebben om html te snappen... :P
vandaag moet ie online..alleen email krijg ik nog niet helemaal werkend....maar hij kan online..pffttt...
nog zekers bedankt voor je hulp en ondersteuning Laiverd.
Draakje.
Laiverd
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
Graag gedaan. Volgende keer wordt het vast nog beter ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.