PDA

Volledige versie bekijken : php schrijft niet op server !!

f.lecluse
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:22
Hi,

Ik heb het volgende probleem... Ik probeer vanuit flash een tellertje te maken, vanuit de site wordt een simpel ascii bestandje gelezen van de server en de inhoud aan de variable "visit" toegekend. Vervolgens natuurlijk met een verhoogd en teruggestuurd naar een php scriptje dat het ascii bestandje van de nieuwe waarde voorziet...

FLASH:

visit=Number(myText);
visit++;
item=visit;
_level0["status"] = undefined;
loadVariablesNum(pad$+"hits.php",0,"POST");

PHP:

<?
$text = "myText=".urlencode(stripslashes($item));
$st="";
$file = fopen ("hits.txt","w+");
fwrite ($file,"$text");
fclose ($file);
$st="1";
echo "&status=" . urlencode($st);
?>

Dit werkt op de ene server wel. Laten we zeggen van aanbieder A, maar op een andere server niet, dus aanbieder B.

Iemand een oplossing ?

Roenes
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
Aangezien het op de ene server wel werkt en op de andere niet, denk ik dat je op server B de rechten van de map niet juist hebt ingesteld :)

Je moet je map chmodden op 777 dacht ik? :)

mech7
%Europe/Berlin %001 %2005, 01:02
Ja hangt ook van hosting af.. sommige hostings laten php als gebruiker meelopen ofzo zodat je niet meteen je hele dir voor iedereen open te zetten ;)

Weet niet meer precies hoe het werkte maar als het goed is werdt er apart useraccount gemaakt waar php dan gebruik van maakte ofzo :P

kevinrommen
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
je moet ff bij je server checken of je daar rechten hebt met het schrijven naar php files dat si niet overal zo. verder moet je inderdaad de map chmodden naar 777

f.lecluse
%Europe/Berlin %643 %2005, 16:26
Op zich een goeie tip, ik had het txt wel op 777 gezet maar inderdaad de map niet.
Ondertussen even gedaan, maar helaas. map EN txt bestand beide op 777 en nog steeds wordt er niet in geschreven. Volgens de server administrator zou het wel moeten werken. Daar schiet ik dus nix mee op.

Help

kevinrommen
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
heb je getest of het echt aand e php file ligt of aan de flash, ik bedoel dat je ff het scriptje los moet testen kenne we het probleem wat beter dirigeren om het zo maar te zeggen.

josko
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:29
haha als je hier dus gene last van wil hebben, op windows serers heb je er meestal gene last van :D

bestandsrechten, waarom denk je dat ik php lokaal draai

TheDutch
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
Doe het eens buiten Flash om, dus gewoon in de browser je PHP aanspreken dmv. een HTML form ofzo. Kijk dan welke error die geeft als hij er een geeft.

Als de error "Warning: SAFE MODE Restriction in effect." is, is het allemaal een stuk duidelijker :).

kevinrommen
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
Doe het eens buiten Flash om, dus gewoon in de browser je PHP aanspreken dmv. een HTML form ofzo. Kijk dan welke error die geeft als hij er een geeft.

Als de error "Warning: SAFE MODE Restriction in effect." is, is het allemaal een stuk duidelijker :).

dat bedoel ik dus ;)