PDA

Volledige versie bekijken : Salto poppetje

Jaapje
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
Hier kun je mijn nieuwe poppetje zien:

Link (http://www.2and2.net/Uploads/Flashes/Salto poppetje.swf)

Zeg maar wat jullie ervan vinden..

EDIT EDIT EDIT:

Extra info..:

Ik heb eerst even wat filmpjes bekeken hoe mensen salto's maakte toen een eigen salto opgenomen en geod bestudeerd.. Zo heb ik em zo'n beetje in elkaar geknutselt

Dopefish
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
Leuk hoor dat je nu al zo goed met flash bezig bent. Misschien is het trouwens makkelijker om je poppetje van voren te animeren, want van de zijkant een popetje teken is erg lastig. Dan is het lopen ook minder moeilijk hoef je alleen de balk korter te maken. Werk ook met schaduwen dat is nie tzo moeilijk en maakt de boel gelijk een stuk leuker!!

Edit: Misschien kan je dit trouwens beter in Testcase posten 8)

-Tobias

joldemans
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
heb zelf ook wel eens een lopend mannetje of eignelijk robot achtig iets gemaakt. Is toen best goed gelukt...misschien heb je er wat aan...(zie bijlage)

deresen
%Europe/Berlin %014 %2005, 01:20
hey Jelmuh,

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Over je mannetje, het ziet er grappig uit joh. Zelf heb ik ook een mannetje gemaakt dat ging lopen. Om je tips te geven van hoe je het best een zo realistisch mogelijk iets maakt:
-bekijk: als je veel om je heen kijkt hoe het lopen in elkaar zit leer je heel veel.
-film: Je leert natuurlijk veel van hoe het lopen in elkaar zit, maar wat ik heb gedaan is van mezelf een filmpje gemaakt hoe ik zelf loop. Gewoon met de webcam, daarna kan je elk deeltje analyseren en verwerken.
-draaipunten: Kijk naar waar de draaipunten zitten, zoals bij een been is dat "je heup", "je knie", "je hiel" ja ook je teen :P maar die gebruik je niet echt heel intensief met het lopen...

Dit heb ik ook allemaal gedaan. Om te bekijken kijk hier maar eens:
dit is het mannetje dat van links naar rechts loopt(gebruik left en right pijltjestoetsen):
http://www.deresen.nl/lopend%20met%20ctrlers.swf
Dit is mijn mannetje die in het "midden" blijft staan waarbij het achtergrondplaatje verschuift (als je goed oplet zit er een fout in)
http://www.deresen.nl/lopenachtergrond.swf

Vergeet niet op het plaatje te klikken. Anders werkt het niet.
LoL ik probeer de links nunet uit en wat merk ik, er zit zelfs een "verborgen" mannetje in. druk maar eens op "spatie" en/of "shift"

oeps dat is wel een heel groot verhaal en al 1:22, ik ga maar slapen,

suc6 ermee Jelmuh.

Larsvu
%Europe/Berlin %316 %2005, 08:36
Hey Jelmuh,
erg goed dat je nu al jezelf Flash aanleert. Wat ik wel moet zeggen is dat natuurlijke animaties erg moeilijk zijn. Er zijn namelijk erg veel punten op een lichaam wat beweegt. Maar je doet het goed :)

Dopefish
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:07
deresen ziet er leuk uit..

Jelmuh gefeliciteerd he!

Jaapje
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
Leuk hoor dat je nu al zo goed met flash bezig bent. Misschien is het trouwens makkelijker om je poppetje van voren te animeren, want van de zijkant een popetje teken is erg lastig. Dan is het lopen ook minder moeilijk hoef je alleen de balk korter te maken. Werk ook met schaduwen dat is nie tzo moeilijk en maakt de boel gelijk een stuk leuker!!

Edit: Misschien kan je dit trouwens beter in Testcase posten 8)

-Tobias

Ooh oke zal ik doen..Ik zal ook dat met schaduw ff proberen..Bedankt voor je commentaar

Jaapje
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:58
hey Jelmuh,

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Over je mannetje, het ziet er grappig uit joh. Zelf heb ik ook een mannetje gemaakt dat ging lopen. Om je tips te geven van hoe je het best een zo realistisch mogelijk iets maakt:
-bekijk: als je veel om je heen kijkt hoe het lopen in elkaar zit leer je heel veel.
-film: Je leert natuurlijk veel van hoe het lopen in elkaar zit, maar wat ik heb gedaan is van mezelf een filmpje gemaakt hoe ik zelf loop. Gewoon met de webcam, daarna kan je elk deeltje analyseren en verwerken.
-draaipunten: Kijk naar waar de draaipunten zitten, zoals bij een been is dat "je heup", "je knie", "je hiel" ja ook je teen :P maar die gebruik je niet echt heel intensief met het lopen...

Dit heb ik ook allemaal gedaan. Om te bekijken kijk hier maar eens:
dit is het mannetje dat van links naar rechts loopt(gebruik left en right pijltjestoetsen):
http://www.deresen.nl/lopend%20met%20ctrlers.swf
Dit is mijn mannetje die in het "midden" blijft staan waarbij het achtergrondplaatje verschuift (als je goed oplet zit er een fout in)
http://www.deresen.nl/lopenachtergrond.swf

Vergeet niet op het plaatje te klikken. Anders werkt het niet.
LoL ik probeer de links nunet uit en wat merk ik, er zit zelfs een "verborgen" mannetje in. druk maar eens op "spatie" en/of "shift"

oeps dat is wel een heel groot verhaal en al 1:22, ik ga maar slapen,

suc6 ermee Jelmuh.

Bedankt..!

deresen
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
geen dank :D [:o)] 8) 8) 8)

;) ik hoop dat je iets leuks gaat maken :D en er steeds verder wat mee leert, net zoals ik :P gewoon proberen dan gaat het lukken

Jelle
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:39
Voor een beginneling is ie aardig.
Maareuh: heb je al eens geprobeerd te lopen zoals je mannetje nu loopt? :-D
Kbedoel dus zelfde arm- en beenbewegin zoals in je animatie

kevinrommen
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:46
goed bezig jelmuh.. ga zo door...

Dopefish
%Europe/Berlin %978 %2005, 00:28
aangepast ding is zeker leuk!

Was je verjaardag leuk?

deresen
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
deresen ziet er leuk uit.. door Dopefish

Bedankt :D

Speciaal voor deresen heb ik vanavond wat geknutselt.. door Jelmuh

Ook jij bedankt, :) speciaal voor mij :D
Wat je mannetje betreft, ziet er zeker goed uit, de verhoudingen kloppen ook (romp/armen/benen).

Alleen ziet het er nog een beetje onrealistisch uit omdat het mannetje rent, maar dat gaat in een vertraagde beweging, als je probeerd de fps (frames per second) op 25 zet. Dan zou het kloppen.

Echt je doet het goed voor een beginner, ga zo door, alle vorderingen laten zien he :D

Jaapje
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
aangepast ding is zeker leuk!

Was je verjaardag leuk?

Heel erg leuk.. En van wat kennissen en familie wat €tjes gekregen..Kan ik sparen voor een scanner..( Ja ik ben ouderwets die heb ik nog niet..;p)

Jaapje
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
door Dopefish

Bedankt :D

door Jelmuh

Ook jij bedankt, :) speciaal voor mij :D
Wat je mannetje betreft, ziet er zeker goed uit, de verhoudingen kloppen ook (romp/armen/benen).

Alleen ziet het er nog een beetje onrealistisch uit omdat het mannetje rent, maar dat gaat in een vertraagde beweging, als je probeerd de fps (frames per second) op 25 zet. Dan zou het kloppen.

Echt je doet het goed voor een beginner, ga zo door, alle vorderingen laten zien he :D

Oke ik heb 2 voetballende mannetjes erbij..Ik wou es wat nieuws proberen..Nouwjah je kunt ze Hier (http://www.2and2.net/Uploads/Flashes/Welke is mooier.swf) allebij bekijken..(geef maar wat tips allemaal, En zeg welke je het moosite vind)

Ciao

Jaapje
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:59
Voor een beginneling is ie aardig.
Maareuh: heb je al eens geprobeerd te lopen zoals je mannetje nu loopt? :-D
Kbedoel dus zelfde arm- en beenbewegin zoals in je animatie

Ik heb et geprobeerd maar het lukte niet ;) :S
Ik heb daarom ook wat aanpassingen gemaakt en nog een paar erbij gemaakt..!

Jaapje
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Sorry allemaal.. Het .fla filetje van Welke is mooier (zit in de zip kun je Hier ook downloaden..) Staat op mijn andere computer boven..en internet komt daar nog.. overzetten wil niet dus..

deresen
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:17
Oke Jelmuh,

Ik vind persoonlijk dat rechter mannetje leuker, ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt dat :P

alleen als je 2 manntejes wilt hebben die gaan voetballen, dan kan je dat niet zo doen :P bedenk maar eens als jij aan het voetballen bent en je gaat uithalen, dan blijft je lichaam niet rechtoop staan, je wilt al je kracht in de bal stoppen, mede door het gebruik van je lichaam. Ik heb hier wat getekend voor je, misschien kan je er wat mee, misschien niet. Dat is voor jou om te bepalen:

http://www.deresen.nl/mannekes.bmp
dit bestand is 121 kb groot, dus als het eventjes duurt :P dan weet je waaraan dat ligt.
Suc6 ermee

Jaapje
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Oke Jelmuh,

Ik vind persoonlijk dat rechter mannetje leuker, ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt dat :P

alleen als je 2 manntejes wilt hebben die gaan voetballen, dan kan je dat niet zo doen :P bedenk maar eens als jij aan het voetballen bent en je gaat uithalen, dan blijft je lichaam niet rechtoop staan, je wilt al je kracht in de bal stoppen, mede door het gebruik van je lichaam. Ik heb hier wat getekend voor je, misschien kan je er wat mee, misschien niet. Dat is voor jou om te bepalen:

http://www.deresen.nl/mannekes.bmp
dit bestand is 121 kb groot, dus als het eventjes duurt :P dan weet je waaraan dat ligt.
Suc6 ermee

Bedankt..! Ik zal kijken wat ik ermee kan doen..

Ik sluit nu gelijk deze topic ff anders komen er wel erg veel posts

Allemaal bedankt voor jullie reacties..!

Ciao..

BDisOKE
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:20
Je hoeft je topic niet te sluiten hoor.
Nu kunnen andere mensen niet meer zien waar het over ging.
En verliest het topic zijn waarde... dat is jammer. :)

Jaapje
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:12
Je hoeft je topic niet te sluiten hoor.
Nu kunnen andere mensen niet meer zien waar het over ging.
En verliest het topic zijn waarde... dat is jammer. :)
Ok dan.. ;)

BDisOKE
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:31
Ziet er leuk uit!
Misschien je framerate een heel stuk omhoog gooien.
Verder kan je ook een schaduw onder hem plaatsen als hij springt.
Dat geeft nog meer het idee dat hij van de grond komt. :)

Succes!

Dopefish
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:18
De rechter vind ik ook leuker, puur omdat het balletje stuitert verder zie ik niet veel verschillen.
Maar 1 ding, als mensen voetballen raken ze de bal meestal .. hehe, dat is toch zo lastig te maken en ziet er gelijk een stuk leuker uit!!!