PDA

Volledige versie bekijken : Geen geld voor painter ?

mech7
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
http://www.artweaver.de/index.php?en_news

:P

Flashgirl
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
Wauwww, cool! Ik ga hem absoluut uitproberen!

kevinrommen
%Europe/Berlin %627 %2005, 16:04
Wauwww, cool! Ik ga hem absoluut uitproberen!

flashgirl wat is er zo geweldig aan dit programma als ik het mag vragen.... waarom geen photoshop illustrator freehand o.i.d.?

kevin

Mitch
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
flashgirl wat is er zo geweldig aan dit programma als ik het mag vragen.... waarom geen photoshop illustrator freehand o.i.d.?

kevin

Het is gratis, dat is heel bijzonder als je dat vergelijkt met de prijzen van die programma's. Zulke programma's zullen een uitkomst zijn voor beginners met een kleine portomonee.

mech7
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:43
Umm volgens mij kan jij het programma painter niet als je met dingen als freehand, illustrator aan komt zetten P)

Flashgirl
%Europe/Berlin %657 %2005, 16:46

Ik heb Freehand, Photoshop en Fireworks in mijn bezit, evenals Painter sinds kort. Maar daarnaast heb ik een héleboel super coole freeware programma's. Het is gratis, dus waarom zou je het niet gebruiken? Ik vind het meestal wel handig om alles op te maken in mijn dure profi programma's, maar het is absoluut niet altijd nodig om een duur programma aan te schaffen om iets moois te maken. Het eindresultaat hangt nog altijd meer af van degene die achter de computer zit, dan de software die diegene gebruikt.
Als jij niet goed kunt tekenen, is het niet zo dat je opeens wel kunt tekenen als je Illustrator koopt. Andersom kun je ook zeggen dat iemand die super goed kan tekenen met een potlood en een papier betere tekeningen kan maken dan iemand die niet kan tekenen en Illustrator heeft. Je hoeft dus echt geen dure software aan te schaffen om iets moois te maken, het talent is het belangrijkste ingrediënt voor een geslaagd werk, en dat moet uit jezelf komen.

Kijk eens hier en geniet: http://freeware-grafisch.pagina.nl

kevinrommen
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Ik heb Freehand, Photoshop en Fireworks in mijn bezit, evenals Painter sinds kort. Maar daarnaast heb ik een héleboel super coole freeware programma's. Het is gratis, dus waarom zou je het niet gebruiken? Ik vind het meestal wel handig om alles op te maken in mijn dure profi programma's, maar het is absoluut niet altijd nodig om een duur programma aan te schaffen om iets moois te maken. Het eindresultaat hangt nog altijd meer af van degene die achter de computer zit, dan de software die diegene gebruikt.
Als jij niet goed kunt tekenen, is het niet zo dat je opeens wel kunt tekenen als je Illustrator koopt. Andersom kun je ook zeggen dat iemand die super goed kan tekenen met een potlood en een papier betere tekeningen kan maken dan iemand die niet kan tekenen en Illustrator heeft. Je hoeft dus echt geen dure software aan te schaffen om iets moois te maken, het talent is het belangrijkste ingrediënt voor een geslaagd werk, en dat moet uit jezelf komen.

Kijk eens hier en geniet: http://freeware-grafisch.pagina.nl

ik ben het zeker met je eens flashgirl maar ik vroeg me af wat dit programma dan voor meerwaarde heeft om het wel te gebruiken. En jij hoeft het niet meer te leren bijvoorbeeld want ik heb dingen van je gezien dus dat is niet van toepassing. en de andere programma's zijn inderdaad wel duur ja. ik heb ze ook allemaal maar ik draai allemaal "trials" ;). maar wat ik er dus mee wil zeggen waarom gebruik je het dan toch ondanks je dure profi progs.

kevin

Flashgirl
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
maar wat ik er dus mee wil zeggen waarom gebruik je het dan toch ondanks je dure profi progs.

Omdat heel veel gratis programma's leuke dingen kunnen, die niet mogelijk zijn met duurdere programma's :) . Ik geef bijvoorbeeld soms wel eens posters aan mensen cadeau van een foto, die bestaat uit een mozaïek van heel veel kleine fotootjes. Hiervoor heeft Photoshop geen standaard 'optie', maar er zijn wel gratis programma's die dit automatisch doen.
Als je een programma uitprobeert kom je weleens hele leuke effecten tegen, die niet mogelijk zijn met dure programma's :). Waarom zou je geen gratis programma's meer gebruiken als je al een aantal dure hebt :) ? Er is zoveel leuks... Het internet is een smulwereld vol leuke gratis tekenspullen :D !

kevinrommen
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
nu snap ik je doelstelling

Waarom zou je geen gratis programma's meer gebruiken als je al een aantal dure hebt vaak kan je dat met die dure programma's ook en daarom was het ook mijn vraag .

ik zal dat painter eens bekijken of het iets is... alhoewel ik niet echt de designer ben zelf vaak. :) maar ik vind altijd maar gewoon proberen en dan lopen mijn design skills vanzelf omhoog... bij elk design dat ik maak wordt ik beter en leer ik nieuwe dingen.

groet, Kevin