PDA

Volledige versie bekijken : Filter op movieclip probleem

stijnverbruggen
%Europe/Berlin %843 %2008, 21:15
hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik probeer een filter te leggen op movieclips die ik mat actionscript aanmaak.
In elke movieclip laad ik een thumbmail in, de code die ik nu heb is de volgende

function teken_item(i,foto){
var count:Number = i + 1;
var row:Number = count % aantal_kols == 0 ? Math.floor( count / aantal_kols ) : Math.floor( count / aantal_kols ) + 1 ;
var kol:Number = count - ( (row - 1) * 4 ) ;

this["foto_" + count] = new MovieClip();
this["foto_" + count] = this.createEmptyMovieClip("thumb" + count, this.getNextHighestDepth());
this["foto_" + count]._y = -(Stage.height - 231) + y_start + ( (row - 1) * (thumb_height + thumb_gap) ) - extra;
this["foto_" + count]._x = x_start + ( (kol - 1) * (thumb_height + thumb_gap) ) ;

//trace("Row/Kol ==> "+row+"/"+kol+ "I ==>"+i+" y ==>"+this["foto_" + count]._y+" x ==>"+this["foto_" + count]._x);

loadMovie("thumb/"+foto, this["foto_" + count]);

this["foto_" + count].filters = filterArray;

}

deze function wordt opgeroepen bij elke nieuwe thumbmail.
het inladen en het plaatsen van de movieclip werkt perfect, alleen de laatste regel werkt dus langs geen kanten.
de variabele filterArray is aangemaakt en is beschikbaar in de functie.
Als ik bv zelf een movieclip op de stage zet kan ik deze functie dit aanroepen
mc_test.filters = filterArray;
en dan staan de filters op deze movieclip.

maar waarom werken die filters niet op een movieclip die ik dynamisch aanmaak ?

Jan
%Europe/Berlin %882 %2008, 22:11
this["foto_" + count] = new MovieClip();
Zoiets bestaat niet in AS2. De movieclip class heeft geen new constructor. Geen enkele class met een visuele representatie heeft dat trouwens. In tegenstelling tot de andere classes gebruik je hiervoor: createEmptyMovieClip(), createTextField()

ON TOPIC:
Als je iets in deze movieclip laadt via loadMovie worden alle members (properties en methods) gewist en vervangen door de nieuwe inhoud. Dus mc.filters bestaat dan niet meer.

Je moet dus die filters array pas toekenen/toepassen NA het inladen. En daarom gebruik je best de MovieClipLoader class. Deze heeft een aantal events waarmee je het laadproces kan opvolgen in tegenstelling tot de loadMovie method waarbij je niet weet wanneer je externe content 100% geladen is.

In de onLoadInit(da's de laatste fase in het laadproces via de MovieClipLoader) eventhandler kan je dan die filters array dan toekennen.

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.pngJan

stijnverbruggen
%Europe/Berlin %909 %2008, 22:50
Als je iets in deze movieclip laadt via loadMovie worden alle members (properties en methods) gewist en vervangen door de nieuwe inhoud. Dus mc.filters bestaat dan niet meer.

Dat wist ik dus niet.
Zal morgen die MovieClipLoader Class gebruiken en dan zal het wel werken.

Merci voor het bericht !