PDA

Volledige versie bekijken : Movieclip deactiveren

Keevin
%Europe/Berlin %631 %2008, 16:08
Ik ben bezig met een portfolio voor mijzelf. Nu moet er op een gegeven moment knoppen interactief worden, zodat je ze kan aanklikken. Tot hier lukt het nog allemaal, ze worden dan pas actief. Nu is het probleem dat als ik naar een andere pagina ga ik nog steeds de knoppen aan kan klikken, terwijl ik ze niet meer zie en er gewoon een andere layer actief is.

Is er een mogelijkheid dat ik de onRelease functies e.d. weer van de buttons af kan krijgen? Want blijkbaar blijven die functies actief, ook al zijn de knoppen niet meer zichtbaar.

AnnaAngel
%Europe/Berlin %648 %2008, 16:33
enabled (MovieClip.enabled property)
public enabled : Boolean

A Boolean value that indicates whether a movie clip is enabled. The default value of enabled is true. If enabled is set to false, the movie clip's callback methods and onaction event handlers are no longer invoked, and the Over, Down, and Up frames are disabled. The enabled property does not affect the Timeline of the movie clip; if a movie clip is playing, it continues to play. The movie clip continues to receive movie clip events (for example, mouseDown, mouseUp, keyDown, and keyUp).

Keevin
%Europe/Berlin %849 %2008, 21:23
die manier snap ik niet helemaal eerlijk gezegd, maar het is me inmiddels wel gelukt. door de movieclip mc._visible = false mee te geven is hij niet verder aanklikbaar, ik denk een makkelijkere oplossing dus! toch bedankt! :)

MazMellow
%Europe/Berlin %852 %2008, 21:27
mc._visible = false maakt deze alleen maar ontzichtbaar en deactiveerd deze niet.
Als je bijv. een rollover functie aan een mc hangt en deze onzichtbaar maakt krijg je nu steeds een cursor te zien.

mc._enable = false;
Of check f1 in flash.

succes

Jan
%Europe/Berlin %871 %2008, 21:54
mc._visible = false maakt deze alleen maar ontzichtbaar en deactiveerd deze niet.Als je bijv. een rollover functie aan een mc hangt en deze onzichtbaar maakt krijg je nu steeds een cursor te zien.
mc._enable = false;
succes
Toch niet hoor. :)
mc.onRollOver=function()
{
//script
}
mc._alpha=0;//handje blijft
mc._visible=false;//handje is weg
mc.enabled=false;//handje is weg (en 't is enabled niet _enabled of _enable)

Of check f1 in flash. :P

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.pngJan

Keevin
%Europe/Berlin %495 %2008, 12:53
mc._visible = false maakt deze alleen maar ontzichtbaar en deactiveerd deze niet.
Als je bijv. een rollover functie aan een mc hangt en deze onzichtbaar maakt krijg je nu steeds een cursor te zien.

mc._enable = false;
Of check f1 in flash.

succes

ik wilde net zeggen, hij doet het toch echt bij mij :P maar bedankt iig voor de uitleg, helpt me weer een stuk verder! ik post hier alleen vragen als ik de f1 al gechecked heb, maar op één of andere manier maken ze me het daar niet veel duidelijker mee 8~