Volledige versie bekijken : swf bechreming
vegeto
%Europe/Berlin %794 %2005, 20:03
ik vroeg me af het mogelijk is om de swf bestand te bechermen tegen programas zo als dit
http://www.sothink.com/flashdecompiler/index.htm
vroeg me gewoon af of swf veiliger is dan exe
na hoop dat iemand het weet
Dauntless
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:06
Ik weet niet hoe, maar 'k weet wel DAT het kan...
Zo wou ik eens die internet radio van StuBru (radiozender) uiteenhalen om een rechtstreekse stream te hebben ipv via zo'n dom playertje, maar telkens als ik het AS van Frame 1 wou bekijken werd het prog beëindigd. Ik DENK dat dat is door met een hex editor je .swf aan te passen, maar daar ben ik dus niet zeker van.
Je moet eens kijken op flashkit, daar is ergens een héle grote post over swf's beveiligen.
vegeto
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:06
ik zal kijken
TheDutch
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:45
SWF Encrypt 3.0 (http://www.amayeta.com/software/swfencrypt/)
Larsvu
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
Zelf denk ik dat je het beste een manier bedenkt waarbij je op de hoogte wordt gesteld wanneer iemand jou code gebruikt. (dit lijkt mij mogelijk).
Iemand hier die dit idee de grond in boord?
Dauntless
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
Als je een decompiler gebruikt open je niet persé de swf (dus wordt je code niet uitgevoerd)...
Larsvu
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:55
Nee, dat klopt. Maar het gaat erom dat mensen niet zomaar blindelings je code overnemen. Alleen wanneer ze dit doen, dan zullen ze ook je "protectie" mee kopieren. Mits natuurlijk je deze goed verwerkt in je code. Ik denk zelfs dat het mogelijk is om de "protectie" en je reguliere code te integreren zodat de 1 niet werkt zonder de andere. Natuurlijk kunnen mensen deze codes vervangen, maar dan moeten ze er in ieder geval wat voor doen.
TheDutch
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
Dat is zo te omzeilen man, zelfs met basis kennis van AS :).
Je kunt het beter voorkomen door een encryptie uit te voeren op de SWF.
Larsvu
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Het is inderdaad te omzeilen... wanneer je er van af weet.. man ;)
TheDutch
%Europe/Berlin %285 %2005, 07:51
Het is te omzeilen wanneer je ook maar een beetje ActionScript kent. Maar wanneer jij het voldoende vindt, moet je het vooral zo doen... :)
Larsvu
%Europe/Berlin %364 %2005, 09:45
Ik zoek naar een manier die nieuw is. Dit doe ik omdat de encryptie programma's van dit moment wel goed zijn, heb ik zo gehoord, maar de programma's die deze encryptie weer kunnen omzeilen, ook erg goed zijn. Dan gaat bij mij de vraag spelen, de mensen weten dat er een encryptie zit, wanneer ze die omzeild hebben, dan denken ze dat ze er zijn. Meestal verwachten ze niet nog een beveiliging.
De beveiliging waarover ik praat is echter wel alleen handig wanneer je veel regels code hebt, en dan praat ik niet over 100 regeltjes (in je totale prog dan).
En persoonlijk denk ik dan dat de meeste mensen deze regels niet herkennen waarvoor ze zijn.
Mitch
%Europe/Berlin %365 %2005, 09:46
Ik gebruik er nou niets tegen :S. Maar werkt dat goed zo'n decompiler? Lijkt me wel is handig voor je eigen swf. Als bijv. de fla niet meer goed is.
Wat is dan zo'n simpele AS "lock" die ik makkelijk in mijn bestanden kan pasten?
TheDutch
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:11
Larsvu, ik denk dat je de gemiddelde Flasher erg onderschat. Het is namelijk ontzettend eenvoudig om netconnections, geturls, loadMovies, loadVars, etc te herkennen en erachter te komen wat ze doen en het eruit te slopen.
Beveiligingen zijn trouwens altijd tijdelijk! Jouw 'oplossing' is misschien handig voor je eigen archief, echter mag je er niets mee doen. Microsoft die herkent ook wanneer mensen een illegale Windows XP gebruiken, alleen ze mogen er niets mee doen ivm. privacy. Dus wat heb je eraan? In mijn ogen niets :).
TheDutch
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
Maar werkt dat goed zo'n decompiler?
Het werkt best erg goed, vooral Sothink and ASV al is die laatste niet echt als een decompiler bedoeld. Ik gebruik een decompiler regelmatig wanneer mensen een SWF laten zien en vragen waarom iets niet werkt. Natuurlijk kan ik dan om de broncode vragen maar daar heb ik geen tijd voor, dus decompile ik de SWF en kan ik vaak de vraag direct beantwoorden :).
Larsvu
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:14
Dat was dus het punt waar ik zelf ook mee zit :p Misschien valt er iets te regelen met copyright rechten? Maar ik weet hoe zwak dat gedoe is geregeld.
Maarja, het was ook maar een idee :)
TheDutch
%Europe/Berlin %388 %2005, 10:20
Je kunt in elke FLA of AS natuurlijk je copyright regeltje zetten, en dat zou genoeg moeten zijn - in een perfect wereld - om mensen te weerhouden van het gebruik van jouw code. Echter "knippen" mensen dat regeltje eruit en gaan er alsnog mee aan de haal. Probleem is dat je kunt diegene wel aanklagen, maar je bent er meer tijd en moeite mee kwijt dan dat het je meest van tijd opbrengt...
Ik spendeer mijn tijd liever aan mooie dingen maken ;).
vegeto
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:11
ik zat te denken als het nu een exe is kunnen ze er dan nog steeds gemakelijk bij
????
TheDutch
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Ja, dat kan even makkelijk :).
Behalve wanneer je het daarna nogeens compileert met MDM Zinc, weet ik uit ervaring...
Pimm
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:07
Ja, dat kan even makkelijk :).
Behalve wanneer je het daarna nogeens compileert met MDM Zinc, weet ik uit ervaring...Als je 'm met Zinc exporteert heeft het resultaat volgens mij ook nog maar weinig met een SWF te maken...
TheDutch
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
Ligt eraan :). Wanneer je geen Zinc commandos gebruikt en Zinc gewoon gebruikt om er een standalone projector van te maken ipv. het met Flash zelf te doen, is het gewoon een SWF omgezet naar een EXE, maar dan wel beter "beveiligd".
Larsvu
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
Tsja, een perfecte wereld zou aan de ene kant mooi zijn, maar als dit een perfecte wereld zou zijn... dan denk ik dat geen van ons enig nut van dit forum zou hebben (en ja... dit is ontzettend dubbelzinnig en werkt voor alle gedachtengangen ;) )
XemonerdX
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
De enige echte onkraakbare SWF is een SWF die niet verspreid kan worden en die alleen de maker in bezit heeft (die dus niet online of op een CD staat etc).
Heeft overigens niets met ASV of Sothink te maken, die zijn specifiek bedoeld voor SWF's, maar er zijn veel, heeeel veel tools om de internals van SWF's (en alle binaire bestanden) te bekijken, ASV/Sothink maakt het alleen veel makkelijker om de structuur (AS etc) te herkennen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.