PDA

Volledige versie bekijken : [MX2004/Flash 8] Naam invullen + onthouden

Emp
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
Hallo iedereen...ik heb lang lopen zoeken, maar niks kunnen vinden.

Het gaat om het volgende wat ik wil doen:

De bezoeker moet zijn naam invullen bij het begin van de site. Dan klikt hij op een button en de naam komt terrecht op een soort van 'presentielijst" (waar namen van eerdere bezoekers op staan).

De naam komt daarna in een welkomsboodschap. "Hallo <ingevulde naam> welkom op deze site"

Ik zoek me dus rot naar een tutorial maar heb het dus niet kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen? Onwijs bedankt alvast!

Dauntless
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:24
Dan zoek je waarschijnlijk gewoon op de verkeerde dingen :). Zoek eens op local shared object. Dat is een soort van flash coockie en daar kan je dan de naam in opslaan en terug opvragen wanneer je de welkomsttekst wilt laten zien :).

Roenes
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
DL, volgens mij is een shared object hier niet nodig. Hij heeft het er niet over dat hij zijn swf afsluit. Volgens mij kan dit met gewone variabelen bereikt worden :)

Dauntless
%Europe/Berlin %712 %2005, 18:05
Hmm, misschien wel...

Maar kan altijd leuke feature zijn :D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:11
vars die je op frame 1 aanmaakt, bijv door de data van een inputveld in een var te zetten kun je gewoon op alle frames erna opvrage hoor.. :)

Emp
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:14
DL, volgens mij is een shared object hier niet nodig. Hij heeft het er niet over dat hij zijn swf afsluit. Volgens mij kan dit met gewone variabelen bereikt worden :)

Nee, het is echt de bedoeling dat bv bezoeker "erik" in een lijst kan zien dat bezoeker "Gert" ook geweest is.....dus een hele waslijst namen die de site hebben bezocht.

Ik ga even zoeken op local shared object..kom ik er niet uit, dan meld ik me weer |)

Laiverd
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
Dat gaat met shared object echt niet werken hoor; een SOL wordt lokaal opgeslagen, en als je de namen van eerdere bezoekers van een site wilt laten zien, dan zul je die echt met PHP o.i.d. in een database (desnoods gewoon in een textbestand) moeten opslaan, en ze er weer uit moeten halen (tenzij iedere bezoeker de namen vabn z'n voorgangers weet en die zelf even in een lijstje wil zetten :P ). Je kunt kunt natuurlijk wel meerdere namen in een SOL opslaan, maar je zult die namen dan toch echt ergens vandaan moeten halen ;)

Dus aan alle eerdere posters: even de vraag goed lezen 8D

John

Emp
%Europe/Berlin %895 %2005, 22:30
enig idee hoe je zoiets moet aanpakken Laiverd? Ben geen held met php helaas :(

Laiverd
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
Ik ben ook zeker geen held met PHP. Maar wat je dus nodig hebt:
- een database met een tabel 'bezoekers', of een simpel leeg tekstbestandje dat je kunt vullen
- php
- een webserver die beide ondersteunt
- in Flash gebruik je het LoadVars() object om:
1. een php script aan te roepen dat een ingevulde naam toevoegd aan de databse
2. een php script aan te roepen dat de lijst van bezoekers uit de databse ophaalt

Het eerste wat belangrijk is, is dat je snapt hoe je externe data in Flash kunt inladen (zie bv. http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/tutorials/flash_external_data_1.zip ). Voor het php gedeelte zijn op het web genoeg beginners tutorials te vinden: bv. http://www.tutorialized.com/tutorials/PHP/Database-Related/1

John

Emp
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:18
thnx, ik ga es ff rondneuzen daar.