PDA

Volledige versie bekijken : Frame afspelen afhankelijk van geladen waarde uit php

fbituner
%Europe/Berlin %445 %2008, 11:42
Hi,

ik heb een movie die via php in een database checkt of een bepaalde bezoekers-ip reeds bestaat zodat hij niet telkens hoeft in te loggen.

de movie bestaat uit 9 frames waarvan de eerste de login is. Als de ip van de bezoeker reeds in de database staat wil ik graag dat dat deze login frame (1) overgeslaan wordt en de bezoeker meteen naar frame 4 wordt doorgewezen.

Het binnenhalen van de controle of de ip al dan niet al bestaat is geen probleem. In checkip.php wordt de variabele "check" meegestuurd met waarde 0 of 1. Enkel het doorverwijzen naar de 4e frame lukt maar niet. Had iets op "intertet" gelezen dat een loop nodig is omdat php en flash verschillende timelines hebben of zo maar daar kon ik niet meer volgen.

Dit is mn code:

var here = this;
varReceiver = new LoadVars();
varReceiver.load("checkip.php");
varReceiver.onLoad = function()
{
if(this.check == 1)
{
this.gotoAndPlay(4);
}else{
// blijf op frame 1
}
}

Jan
%Europe/Berlin %494 %2008, 12:51
this.gotoAndPlay(4);die "this" verwijst op die plaats naar je LoadVars object en niet naar een tijdlijn.
here.gotoAndPlay(4);moet het dus zijn.

En wat met dynamische ip adressen?
Zou je niet beter een shared object(=soort van flash cookie) gebruiken om te kijken of de user al bestaat en tevoren al ooit heeft ingelogd?

Gebruik even de juiste tags rond je script op het forum voor de leesbaarheid:
je script [ /as]

Of druk op {} als je een bericht opstelt. ;)

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.pngJan

PS:
[as]if(this.check == 1)
Dit zal waarschijnlijk wel werken maar hou er rekening mee dat je van php altijd Strings terugkrijgt.
Dus this.check is een String en 1 is een Number.

fbituner
%Europe/Berlin %992 %2008, 00:48
Ja dat was em dus hé. Heel erg bedankt Jan.

Wat de dynamische ip's betreft zijn er geen problemen hoor heb gewoon m'n uitleg wat simpel gemaakt zodat het duidelijk was wat mn probleem was.

Nog es bedankt!

Greets Dennis