PDA

Volledige versie bekijken : Loader Class of MovieClipLoader Class

nrocco
%Europe/Berlin %864 %2008, 21:44
In mijn applicatie heb ik een aantal plaatjes nodig die moeten worden getoond zodra een gebruiker op een desbetreffende knop klikt.

De url naar de plaatjes en de daarbij behorende data (titel, omschrijving ed) staat netjes opgeslagen in een xml file.
Deze xml file lees ik in zodra de applicatie start, en ik vul een array met zelfgemaakte Value Objects (en die value objects zijn gevuld met data uit de xml).

Elk value object heeft ook een extra property, namelijk imageLoader, een Loader.class PortfolioItemVO {
public var type:String;
public var name:String;
public var description:String;
public var client:String;
public var image:String;
public var imageLoader:Loader;
}Op het moment dat een gebruiker op knop 1 klikt, kijk ik of de imageLoader voor record 1 in de array al gevult is;
zo nee dan instantieer ik een nieuwe Loader class en sla de data op in de imageLoader voor record 1 in de array.
zo ja dan toon ik de inhoudt van de imageLoader variable voor record 1 in een movieclip genaamd imageHolder op de stage.

Echter, ik kan maar niet een goed voorbeeld vinden van een werkende Loader class in AS2.

Is dit overigens een goede manier om er voor te zorgen dat ik plaatjes niet dubbel in laad.
De plaatjes zijn namelijk betrekkelijk groot en ik wil voorkomen dat een gebruiker onnodig lang moet wachten op plaatje X terwijl hij deze net had bekeken.