PDA

Volledige versie bekijken : scene laden met preloader

mikyair
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:59
Hoi :)

Ik heb een preloader en dat werkt, maar ik wil nu dat als ik naar een scene spring dat hij een preloader laat zien tot die pagina weer is geladen. En dat dan bij elke pagina.

Dus niet 1 keer een preloader maar bij elker scene, ik wil dit koppelen aan een animatie die afspeeld voor je naar een nieuwe scene gaat. 8~

Dat zie je wel vaker, dan klik je op ene knop gaat er een scherm weg en preload hij, en dan komt er weer een ander scherm...

Wie weet waar ik een mooi voorbeeld kan zien, of heeft een tip!

Miky [^]

Flashgirl
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:35
Hallo!

Heeey, iemand die óók de CartoonSchool heeft gedaan (ik ook :D )!

Je kunt kijken naar dit voorbeeld:

http://www.flashfocus.nl/fla/Interface%20elementen/Menus/?filename=Menu met op- en afbouw_Steven Kuijs.fla

Hier zie je hoe je ervoor kunt zorgen dat je een afbouw animatie hebt voordat je een opbouw animatie laat spelen. Je kunt de animatie helemaal zelf aanpassen voor iedere knop.

Dit moet je combineren met je preloader. Je hebt daarin twee mogelijkheden:

- Je laat de animaties echt apart inladen als losse swf's
- Al je animaties staan in je hoofdmovie, en met je preloader controleer je alleen of je movie al geladen is t/m frame nummer zoveel (oftewel het einde van de volgende scene die je wilt laten spelen)

Je moet dus eerst even laten weten hoe je movie in elkaar zit. Ik denk dat je methode twee wilt gebruiken.

ruuddejong
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
wat is cartoonschool?

gr. ruud

PS: Wat een vette avatar heb je girl!

Flashgirl
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:03
wat is cartoonschool?

Een opleiding in Amsterdam tot tekenfilm-animator en/of comic artist.

PS: Wat een vette avatar heb je girl!

Dank je wel, het is het logo van m'n bedrijfje.
Maar... Dit heeft allemaal niets te maken met de oorspronkelijke vraag. Het is praktischer als je dit soort vragen de volgende keer stelt via een privé berichtje (PM). :)

mknol
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:07
Hoi :)

Ik heb een preloader en dat werkt, maar ik wil nu dat als ik naar een scene spring dat hij een preloader laat zien tot die pagina weer is geladen. En dat dan bij elke pagina.

Dus niet 1 keer een preloader maar bij elker scene, ik wil dit koppelen aan een animatie die afspeeld voor je naar een nieuwe scene gaat. 8~

Dat zie je wel vaker, dan klik je op ene knop gaat er een scherm weg en preload hij, en dan komt er weer een ander scherm...

Wie weet waar ik een mooi voorbeeld kan zien, of heeft een tip!

Miky [^]

Het kan ook zijn dat ze met aparte swf's werken. Ik kan me niet echt voorstellen dat je aparte scenes kan inladen. Als je dan een andere swf inlaad kun je daar ook weer een preloader inzetten. Aparte swf's zijn beter dan scenes (=mijn mening).