PDA

Volledige versie bekijken : Variabele buttons in menu

Wolf-Design
%Europe/Berlin %571 %2005, 14:43
Ik ben bezig met een menu dat bestaat uit 2 buttons. Nu wil ik dat de buttons variabel gebruikt kunnen worden. Hiermee bedoel ik dat de buttons telkens een nieuwe actie moeten kunnen geven.
De actie is nu:

on (release) {
gotoAndStop(6);
place = "images/2";
} {
De gotoAndStop(6); is niet noodzakelijk, dat hangt af van hoe de actie wordt.

Wie heeft een voorbeeld als deze?

idw

theFlashWizard
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:34
op wat voor manier wil je ze dan nieuwe acties kunnen geven?
hoe variabel wil je het?

Wolf-Design
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
Ik wil het variabel in de zin dat de buttons telkens weer te gebruiken zijn, bij iedere handeling die ik maak. Dus zodat ik niet in ieder frame de buttons moet gaan kopiëren en in de actie moet gaan verwijzen naar een ander frame, maar dat dit telkens weer in hetzelfde frame gebeurt.

idw

xtr0
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
je bedoelt dus dat je in je hooftijdlijn maar 1 frame nodigt hebt?
Maar wat moet er precies gebeuren als je op een knop drukt?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:18
dus je wilt naar welk frame de button je stuurt via een variabele regelen?
wat lukt daar niet aan dan?
wat heb je nu?

Wolf-Design
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:40
Zoals je boven in het voorbeeld ziet, haal ik een image binnen, die geplaatst wordt in een lege mc. Dat is eigenlijk alles wat betreft de actie. En ik wil inderdaad in 1 frame alles plaatsen ipv werken met de timeline.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
sorry.. ik snap nog steeds niet wat je wilt.. wat moet er dynamisch zijn aan die actie..
heb je enig idee van basis scripting? want je lijkt het niet uit te kunnen leggen.. :$

Wolf-Design
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:55
theFlashWizard stelde mij de juiste vraag en die heb ik net beantwoord voor meer duidelijkheid.

Nogmaals: ik wil 2 buttons > verder en terug in frame 1 telkens een nieuwe actie kunnen geven, zodat ik niet volgens het timeline principe hoef te werken en met meerdere buttons op ieder frame weer.

Ik hoop dat je het zo begrijpt. En ja ik heb enige kennis van AS, alleen is het soms moeilijk elkaar te begrijpen. Communicatie is namelijk het grootste probleem onder de mens.

idw

xtr0
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
je wilt dus een foto viewer maken? Als dat zo is moet je maar even hier (http://www.gotoandlearn.com) kijken.

Wolf-Design
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
Ja iets dergelijks, maar dat is niet helemaal de vraag. Geweldige website trouwens, ik ben hem deze week al tegen gekomen.

Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest.

Ik wil met 2 buttons, die steeds een andere instance krijgen via AS, nadat je op de button hebt geklikt en hij de actie:

on (release) {
place = "images/1";
} {

heeft uitgevoerd. Om vervolgens de actie:

on (release) {
place = "images/2";
} {

uit te voeren. Dat is het idee. Ik ben zat van de methode om constant met timelines en gotoandstop(2); te werken. Het moet simpeler kunnen en daar ben ik naar op zoek.

idw (http://www.wolf-design.nl)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %102 %2005, 03:27
je kan acties ook in een frame zetten..
dan kun je ook net iets makkelijker gebruik maken van bijv functies..

voorbeeldje..
function actie1(){
place = "images/1";
}
function actie2(){
place = "images/2";
}
instancenameofbutton.onRelease = actie1
en dan kan je later instellen:
instancenameofbutton.onRelease = actie2

dan voert hij dus die functie uit bij die onRelease.. en wanneer je wat nieuws gelijk maakt aan de onRelease wordt het oude vervangen..

Wolf-Design
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:36
Bedankt theFlashWizard, ik ga er mee aan de slag.

idw (http://www.wolf-design.nl)