Volledige versie bekijken : dynamisch tekstveld
latino
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
Hallo ik wil graag weten hoe ze dit tekstveld hebben gemaakt:
http://www.udc.nl
Als je op een nieuwsitem klikt krijg je een klein tekstveldje...dan als je op more info klikt gaat ie omhoog en verschijnen er scrollbalken
klik je op het kruisje dan gaan de scrollbalken weg en gaat ie omlaag...
is dit een movieclip met een tekstveld? naar mijn idee kan een tekstveld niet zo bewegen?
Larsvu
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:38
Naar mijn idee kun je een movieclip met een tekstveld wel tweenen.
Dauntless
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
Hier iets dat ik een hele tijd gemaakt had om hetzelfde aante tonen:
swf (http://www.dauntless.be/flashfocus/dynamischGetalBewegen.swf)
fla (http://www.dauntless.be/flashfocus/dynamischGetalBewegen.fla) je ziet maar of je der iets aan hebt :)
greatwhite
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:16
Volgens mij is het een movie.....en hebben ze de scrollbar onder een mask gezet.als je op more drukt dan verdwijnt de scrollbar en gaat het geheel omhoog.
Het zijn allemaal losse movies......sommige met scrollbar en sommige zonder .
Als je iets nodig hebt wat betreft scrollende tekst velden of movies.
check dan ff mijn site op www.greatwhitestudios.com.
in de music afdeling zie een voorbeeld van een movie zoals die ook min of meer word gebruikt bij die udc site.de tekst zit samen met een Image in een movie en is scollable bovendien kun je op sommige klikken
in de artists afdeling vind je tekst die word ingeladen via een XML document(dynamisch) deze is ook scrollable maar hier kun je geen plaatje inzetten en ook geen klikbare tekst photo's....(dus eigenlijk alleen tekst)het voordeel is wel dat deze via je mousescroller ook scrollt dat doet die andere weer niet......
Als je de fla's wilt dan hoor ik het wel ...
PS de site is nog niet helemaal af ...........sommige secties werken nog niet
Groetjes Mike
Reejmon
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:27
oh mooi,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem namelijk, kheb hier een soort gastenboek waar per berichtje een mc wordt neergezet met xml en inhoud uit een database. Alleen na een paar berichtjes valt alles uit beeld en is de rest niet meer te lezen. Dus dat wil ik kunnen scrollen. Enig idee hoe ik dat kan doen? 't is geen los tekstveld dus, maar meer een mc met allemaal tekstvelden erin, die per onderdeeltje gevuld worden (naam, datum, bericht etc.).
latino
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
hee bedankt voor je reactie..ik zou graag d eflas willen van je mooie site..ik weet zeker dat ikdaar heel veel van kan leren!
bedankt als je me email nodig hebt hoor ik het wel volgens mij staat die in me profiel maar weet het niet zeker....
is die talen keuze ook via xml?
greatwhite
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
Hallo Reejmon,
ik heb ook nog een perfect werkend gastenboek voor je..kun je checken op
www.loungeconjunction.com(dit is mijn andere site)..ga naar shoutbox....
Je moet echter wel een webhost hebben die PHP ondersteunt
latino,ik zal jou die fla's sturen moet je wel nog even zelf het design etc veranderen.....is niet zo heel moeilijk,ik stuur het hele pakketje wel ff....btw die talen keuze is ook xml.
Deze zijn ook weer gelinked aan een text css(hierin bepaal je of het hoofd letters of kleine letters worden,de kleur, de grote etc.)
geef me even de tijd ik regel het deze week.....
groeten Mike
latino
%Europe/Berlin %285 %2005, 07:51
top...ik gebruik het alleen om te leren dus je zult het niet terug zien op een andere site :)
thanks
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.