PDA

Volledige versie bekijken : Bewerkbaar briefpapier

Harmke
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Een klant van mij wil graag dat ik briefpapier voor hem ontwerp. Nou das geen probleem natuurlijk. Maar nou komt het:
Hij wil geen gedrukt/geprint briefpapier, maar de layout van het briefpapier in een soort van standallone-bestand, zodat hij er vervolgens zijn tekst in kan typen en het dan zelf uit kan printen.

Zelf had ik het idee om een soort van bewerkbare pdf te maken, maar weet of dit mogelijk is, of dat het nog makkelijker kan.

Heeft iemand enig idee???

Alvast bedankt!

Neon
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
Met een pdf is het heel goed mogelijk! :)
Ikzelf heb ook op mijn werk een urenverantwoording voor een freelance bedrijf gemaakt.
Die we konden opsturen als hij een opdracht kreeg en hij deze dan ingevuld terug kon sturen.
Heel handig ;)
Je maakt gewoon je "ding" in Indesign en maakt daar een pdf van, nu open je de pdf met acrobat reader en kun je bij geavanceerde instellingen o.i.d. tekstvelden toevoegen.

hmmm misschien nog een beetje onduidelijk, maar rommel maar wat in Acrobat reader, je komt het vanzelf tegen.

Je kunt ook, wat wij ook wel eens hebben gedaan een word sjabloon maken, maar dat is a. nogal veel werk en best lastig (ik snap geen kloot van word) :P:D en b. moet de klant ook maar net met word (goeie versie, etc) werken.

Maar succes ermee,
met pdf kan het in ieder geval

Gerrit55
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:41
een sjabloon in Word

Harmke
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
hmmm misschien nog een beetje onduidelijk, maar rommel maar wat in Acrobat reader, je komt het vanzelf tegen.

:S volgens mij heb ik Adobe Acrobat nodig en niet alleen Adobe Acrobat Reader?

Iemand anders nog een optie?

dakans
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:06
Waar je het ook in doet, houd er rekening mee dat je het briefpapier niet 'aflopend' kan ontwerpen. Wat bedoel ik hiermee hoor ik je denken... Ik bedoel hiermee dat je niet een ontwerp kan maken waar bij je een figuur of achtergrond tot aan de rand van het papier loopt. Waarschijnlijk heeft jou klant, zoals bijna iedereen een printer die niet zonder printmarge kan printen met het gevolg dat je altijd een witrandje aan de zijkanten van het papier blijft zien.

Persoonlijk ben ik nooit zo'n voorstander van zo'n vorm van briefpapier tenzij het digitaal blijft. PDF is het mooiste, maar volgens mij heb je daar Acrobat Distiler voor nodig. Ons aller vriend De Belastingdienst is een meester in PDF-formulieren, zoiets zou kunnnen, maar dan zit je wel weer met lettertypes. Een sjabloon in Word is idd even prutsen, maar je kan het ontwerp (zonder tekst) gewoon als plaatje in de achtergrond zetten.

Maar nogmaals ik zou gewoon aanraden om het te laten drukken, als je het ontwerp duotoon maakt kost het ook niet zo heel erg veel.

Succes in ieder geval,
David.

Harmke
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:18
Wat bedoel ik hiermee hoor ik je denken...

ik weet wel wat aflopend is hoor :D ;)

iig, bedankt iedereen, ga wel ff met adobe acrobat klooien [:o)]

behived
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:16
Heb je adobe designer al eens bekeken? je kan er een ontwerp in pdf in importeren, dan invultekstvelden opzetten. Invullen, afprinten en klaar is crazygirl