PDA

Volledige versie bekijken : opknippen van jpeg in flash?

BaasBoomah
%Europe/Berlin %390 %2008, 10:22
Hallo,

Ik ben pas begonnen met Flash (CS3) en nu wil ik een simpele animatie maken van een screenshot (jpeg) van een oude website die in scherven uit elkaar knalt en waarachter dan de nieuwe site staat. Nu dacht ik dat het handig zou zijn om de file niet te zwaar te maken om 1 jpeg in mijn library te plaatsen en die on stage in losse scherven te knippen en naar symbol te converteren.

kan dit? en zo ja hoe?

alvast bedankt

WickedMind
%Europe/Berlin %442 %2008, 11:36
Dat is niet zo moeilijk. Je zet je JPEG op de stage, selecteerd deze en drukt op Ctrl+B (Break Apart).

Vervolgens ga je binnen de ontstane bitmap structuur lijnen tekenen etc om onderscheid te maken tussen verschillende delen. Deze selecteer je vervolgens en met F8 (Convert to symbol) kun je er een MC van maken.
Veel succes hierbij trouwens. Ik denk dat je dit beter in After Effects oid kunt maken. Dat zal sneller gaan, beter en ik verwacht ook dat je filesize daar stukken relaxter van wordt.

BaasBoomah
%Europe/Berlin %461 %2008, 12:03
Bedankt voor je snelle reactie en je goede tip ik ga meteen aan de slag... Ik heb nog niets met After Effects gedaan, maar daar ga ik nu naar kijken!

thanx!