Volledige versie bekijken : loadmovie naar andere swf en framenumber werkt niet
Dreamer
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
Hallo ik heb versie flash mx, ik wil naar een ander swf terug en dan naar frame 5, ik kom er niet uit, kan iemand mij helpen, al vast bedankt
on (release) {
loadMovieNum("verhaal1.swf", 0);
gotoAndStop("Het verhaal1", 5);
}
pulletje
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
Er zijn dacht ik twee mogelijkheden, in jouw geval zou je gebruik moeten maken van hetvolgende:
MovieClip.gotoAndStop(5);
als je je swf in een 'holder' laad (eigenlijk gewoon een mc waar je je swf inlaad zodat je hem makkelijker kan positioneren binnen je andere swf) dan zou je moeten werk met een path
this.holder_mc.gotoAndStop(5)
Je moet er wel rekening mee houden dat je een ingeladen swf pas kunt besturen als hij helemaal ingeladen is. je zult dus met AS moeten kijken of de swf al ingeladen is en dan pas door laten gaan naar de gotoAndStop().
Succes
Dreamer
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:40
dit werkt hellaas niet, misschien dat ik wat fout doe.
hij moet eigenlijk zoals previousframe terug gaan.
on (release) {
loadMovieNum("verhaal1.swf", 0);
}
Met deze code gaat hij naar frame 1 van verhaal1.
En ik moet dus naar frame 5 van verhaal1. Ik ben een beginner met flash mx.
Omdat er veel foto's in zitten, heb ik dus alles per frame 5 gepakt en is het bestand niet
groot.
pulletje
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
die movie die je inlaad, zitten daar meerdere verhalen in of is het zo dat je voor ieder verhaal een aparte swf inlaad?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
dmv van loadmovie zet je een swf in een mc.
je begint een onEnterFrame waarin je de _width checkt van die mc
is die groter dan bijv 3 pixels doe je iets moet die swf door die mc aan te spreken en dan kun je ook die onEnterFrame stoppen..
Dreamer
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Hoe schrijf je die code dan, hij moet niet bij 1 beginnen, gelijk na frame 5. Overal staat een stop in het script en moet je met een button naar een ander frame.
Zoals bij bij previous frame. Zijn verschillende swf, die na elkaar linken.
omdat anders het bestand te groot wordt
theFlashWizard
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
zoeken op loadMovie zou n begin zijn geweest..
http://www.flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Beginnen%20met%20Actionscripting/?filename=LoadMovie_Wim%20Van%20Aerschot.zip
en dan moet je n preloader systeem gaan zoeken bij n loadMovie.. want die doet ook pas wat als wat er geladen moet worden is geladen..
kijk dan is hoever je komt.. dan kunne we je vast wel weer verder helpen..
Dreamer
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:18
Hoi,
Ik heb al veel gezocht op load movie via google. echter nergens wordt vermeld, hoe je terug gaat naar een frame in ander swf. In een gewone frame weet ik het wel. Dan heb je previous frame. Maar ik heb van alles geprobeerd, maar het wilt gewoon niet werken.
Ik heb op de site gekeken, maar daar staat alleen in unloadmovie en loadmovie, wat ik al wist, maar niet hoe je verwijst naar een frame 5 van verhaal1. Ik zit dan in frame 1 van verhaal 2. en wil met een button terug, zoals het bij previous frame gaat.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %765 %2005, 19:21
kijk.. je hebt verschillende dingen nodig..
1. loadMove.. om die swf in te laden..
2. een preloader achtig systeem dat de width checkt, want eerder kan je niks met die swf doen.
3. een simpele gotoAndStop() om dan naar dat frame te gaan..
nou ga je dat waarscheinlijk niet kant en klaar vinde.. dus moet je et gaan combineren..
loadMovie heeft opzich dus ook niks te make met het naar een frame gaan..
suc6.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.