Steeltje
%Europe/Berlin %330 %2008, 08:56
Met mijn collega heb ik regelmatig discussie over het gebruik van static variables en functions.
Bijvoorbeeld: in onze applicatie maken we gebruik van een webservice object welke in het begin van de applicatie aangemaakt wordt. Wat heeft meer voordelen: het webserver object in een public static variable te plaatsen van de webserver class, of de class als een singleton uit te voeren en in de class een public function getWebserver () te maken?
Ander voorbeeld: Ik heb een class XmlResource waarin alleen een static function parse in staat welke een xml structuur parsed naar een gestructureerd object. Deze gebruik ik in verschillende classes als volgt :
var data : Object = XmlResource.parse (myXML);
of kan ik beter een public function parse maken welke ik als volgt gebruik:
var parser: XmlResource = new XmlResource();
var data : Object = parser.parse (myXML);
Weten jullie wat de voor en nadelen zijn van static?
Bedankt Stefan
Bijvoorbeeld: in onze applicatie maken we gebruik van een webservice object welke in het begin van de applicatie aangemaakt wordt. Wat heeft meer voordelen: het webserver object in een public static variable te plaatsen van de webserver class, of de class als een singleton uit te voeren en in de class een public function getWebserver () te maken?
Ander voorbeeld: Ik heb een class XmlResource waarin alleen een static function parse in staat welke een xml structuur parsed naar een gestructureerd object. Deze gebruik ik in verschillende classes als volgt :
var data : Object = XmlResource.parse (myXML);
of kan ik beter een public function parse maken welke ik als volgt gebruik:
var parser: XmlResource = new XmlResource();
var data : Object = parser.parse (myXML);
Weten jullie wat de voor en nadelen zijn van static?
Bedankt Stefan