Jareish
%Europe/Berlin %343 %2005, 09:15
Heej iedereen, ik heb een klein probleempje, ik wil graag een xml menu in flash, Dat is ook niet echt moeilijk, genoeg tuts. Maar Ik wil graag een geanimeerde xml menu. Zodra het preloaden van de mainpage klaar is, dat er dan die menuboxjes naar beneden vallen en de xml nieuwskoppen laat zien. Je kan een voorbeeld zien op http://www.danecook.com En dan druk je bovenaan op Press. Links zie je dan die nieuwsreader en de boxjes naar beneden droppen (of is het ijnader inzien een mask die gewoon alsware scant over de kopjes?). AL die tuts die ik las en voorbeelden waren allemaal instant ladende xml menu's zonder "inleiding" alsware.
Ik dacht om 1 movieclip te maken met een animatie van een box die uitklapt van groot naar klein en stopactie op het eind. En dan in de laatste frame pas die dynamic textarea te doen met verwijzing naar de xml nieuwskop. Dan die xml laden en dan die boxjes 1 voor 1 naar beneden droppen. als je de site ziet van danecook dan snap je me wel.
menuXml = new XML();
menuXml.ignoreWhite = true;
setInterval(makeMenu, 500, ee);
menuXml.onLoad = function(success) {
if (success) {
menuItem = this.firstChild.childNodes;
for (var i=0; i<menuItem.length; i++) {
item = _root.attachMovie("itemClip", "itemClip" + i, i);
item._x = 0;
function(MakeMenu)
{
for (var j = 0; j<20*i; j++) {
item._y += j
}
}
item.itemLabel.text = menuItem[i].attributes.name;
item.myUrl = menuItem[i].attributes.url;
item.onRelease = function() {
getURL(this.myUrl,"_blank");
}
}
}
}
menuXml.load("myMenu.xml");
setInterval("MakeMenu", 200);
Ik dacht dan om met die setInterval item._y zo te laten droppen. Of is er een makkelijkere manier? ik werk eigenlijk nooit met setinterval, dit is beetje me 1e echte serieuse poging naar AS 2.0
Ik dacht om 1 movieclip te maken met een animatie van een box die uitklapt van groot naar klein en stopactie op het eind. En dan in de laatste frame pas die dynamic textarea te doen met verwijzing naar de xml nieuwskop. Dan die xml laden en dan die boxjes 1 voor 1 naar beneden droppen. als je de site ziet van danecook dan snap je me wel.
menuXml = new XML();
menuXml.ignoreWhite = true;
setInterval(makeMenu, 500, ee);
menuXml.onLoad = function(success) {
if (success) {
menuItem = this.firstChild.childNodes;
for (var i=0; i<menuItem.length; i++) {
item = _root.attachMovie("itemClip", "itemClip" + i, i);
item._x = 0;
function(MakeMenu)
{
for (var j = 0; j<20*i; j++) {
item._y += j
}
}
item.itemLabel.text = menuItem[i].attributes.name;
item.myUrl = menuItem[i].attributes.url;
item.onRelease = function() {
getURL(this.myUrl,"_blank");
}
}
}
}
menuXml.load("myMenu.xml");
setInterval("MakeMenu", 200);
Ik dacht dan om met die setInterval item._y zo te laten droppen. Of is er een makkelijkere manier? ik werk eigenlijk nooit met setinterval, dit is beetje me 1e echte serieuse poging naar AS 2.0