PDA

Volledige versie bekijken : rolloutmenu

Sapience
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
ik heb een vraagje:
ik heb een button en als je daaropklikt verschijnt er onder die button een menuutje. rollout dus. ik gebruik gewoon een button en een mc, met op de button: on(press){_root.menu.gotoAndPlay(2);}

nu is mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat als je van de de mc die als menu dient afgaat, hetmenu weer dichtgaat?

:confused:

Roenes
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:10
on(rollOut)
{
_root.menu.gotoAndPlay(1);
}

Zo toevallig? Je moet gewoon de on(rollOut) gebruiken om te registreren dat je van de button af gaat. Daarin moet je het menu laten verdwijnen :)

Sapience
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:22
dat was niet helemaalwat ik bedoelde. als ik dat doe ( ik heb al veel geprobeert, geloof me) dan gaat het menu al uit als je van de button afgaat. maar de bedoeling is dat het menu uitgaat als je van het menu afgaat!

Roenes
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:14
Dan zul je ff een voorbeeldje/fla moeten plaatsen want het is nu erg onduidelijk hoe het precies moet gaan werken :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %845 %2005, 21:18
je zal het rolloutmenu een instance naam moeten geven en dan zulk soort code moeten gebruiken:

instancenaamvanjerolloutmenuhier.onRollOut = function () {
//hier de actie dus wat er moet gebeuren onrollout
}

dan functioneert je uitgerold menuutje dus gewoon weer als een soort button.

Sapience
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:54
heb een probleem:
dat van truechaoz is precies wat ik nodig heb. Alleen, als ik dat toepas, dan werken de knoppen
in het menu dat je opende niet meer! wat kan ik daartegen doen?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:03
niets.. bij AStips staat te lezen dat je geen events kan verbinden aan mc die binnen mc staan die al events hebben..
mc's en buttons trouwens..

Sapience
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:10
heb al een goeie oplossing. grote button op achtergrond, die als je van de menumc afgaat ervoor zorgt dat de menumc weer uit gaat.

//op de achtergrond
on(rollOver, dragOver){_root.menumc.gotoAndStop(1);}
//frame 1 is het lege frame

nu alleen nog iets vinden die handje verbergt, en gewoon pijltje laat zien, maar dat staat in een andere post.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:13
owke.. das n oplossing.. :)
btje rare maar tis er 1 :)

maarre lees anders ff de post AStips in dit forum.. en kijk vaker iets meer zelf rond he..

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:33
owke.. das n oplossing.. :)
btje rare maar tis er 1 :)
het is niet echt een rare oplossing hoor :) in html/js uitklapmenuutjes gebruik je namelijk dezelfde methode, maar het kan in flash ook anders inderdaad

g3cko!
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:15
heb al een goeie oplossing. grote button op achtergrond, die als je van de menumc afgaat ervoor zorgt dat de menumc weer uit gaat.

//op de achtergrond
on(rollOver, dragOver){_root.menumc.gotoAndStop(1);}
//frame 1 is het lege frame

nu alleen nog iets vinden die handje verbergt, en gewoon pijltje laat zien, maar dat staat in een andere post.

my_btn.useHandCursor = false;