magned
%Europe/Berlin %636 %2008, 16:17
Hallo,
ik heb een vraagje.
ik ben bezig met het maken van een level voor een spelletje. wat ik graag wil is dat de onPress alleen werkt tussen bepaalde y waarden. ( bijvoorbeeld tussen 150 en 400 wel en daarbuiten niet. )
nu ben ik daarmee begonnen. maar ik loop tegen een aantal probleempjes aan.
ik zal mijn code even invoegen. (zie onder)
wat ik hiermee wil is dat als ik boven 150 op de y as kom met mijn muis, het blokje naar links beweegt. en als ik onder de 150 kom op de y as, het blokje naar rechts beweegt. dit werkt ook.
maar nu mijn probleem: ik heb op 150 ( op de y as ) een lijn neergezet, zodat ik kan zien wat de grens is. maar als ik mijn muis ong 2cm onder deze lijn houd veranderd het blokje al van richting.
mijn vraag is, hoe kan het dat de y: 150 van de lijn, ( dus in mijn _parent) niet gelijk is aan de y:150 van mijn blokje? want coordinaten zijn toch altijd gelijk?
actionscript: ( blokje in dit geval MuurBoven.as)
class MuurBoven extends MovieClip
{
function MuurBoven()
{
this.onEnterFrame = Muis;
}
function Muis()
{
if(_ymouse >= 150)
{
this._x = this._x -5;
}
if(_ymouse < 150)
{
this._x = this._x +5;
}
}
}
alvast bedankt voor het lezen, en mocht er iets niet duidelijk zijn dan licht ik het graag nog even toe.
mvg Heleen
ik heb een vraagje.
ik ben bezig met het maken van een level voor een spelletje. wat ik graag wil is dat de onPress alleen werkt tussen bepaalde y waarden. ( bijvoorbeeld tussen 150 en 400 wel en daarbuiten niet. )
nu ben ik daarmee begonnen. maar ik loop tegen een aantal probleempjes aan.
ik zal mijn code even invoegen. (zie onder)
wat ik hiermee wil is dat als ik boven 150 op de y as kom met mijn muis, het blokje naar links beweegt. en als ik onder de 150 kom op de y as, het blokje naar rechts beweegt. dit werkt ook.
maar nu mijn probleem: ik heb op 150 ( op de y as ) een lijn neergezet, zodat ik kan zien wat de grens is. maar als ik mijn muis ong 2cm onder deze lijn houd veranderd het blokje al van richting.
mijn vraag is, hoe kan het dat de y: 150 van de lijn, ( dus in mijn _parent) niet gelijk is aan de y:150 van mijn blokje? want coordinaten zijn toch altijd gelijk?
actionscript: ( blokje in dit geval MuurBoven.as)
class MuurBoven extends MovieClip
{
function MuurBoven()
{
this.onEnterFrame = Muis;
}
function Muis()
{
if(_ymouse >= 150)
{
this._x = this._x -5;
}
if(_ymouse < 150)
{
this._x = this._x +5;
}
}
}
alvast bedankt voor het lezen, en mocht er iets niet duidelijk zijn dan licht ik het graag nog even toe.
mvg Heleen