Volledige versie bekijken : [CS3] vraag over layer outline colors.
Muninn
%Europe/Berlin %403 %2008, 10:41
Elke laag in flash heeft een outline color die als het goed is random gekozen wordt. Je kan deze kleur handmatig aanpassen door op het gekleurde vierkantje in de laag-eigenschappen te klikken. Gelukkig, want om een of andere reden heb ik nogal pech met geel... hiermee bedoel ik dan dat ik heel vaak de outline color 'geel' krijg voor een laag. Ik weet niet wie bij flash dit bedacht heeft want geel zie je natuurlijk amper (behalve op donkere ondergronden).
Mijn vraag is dan ook: is er een manier om de kleuren, waar flash uit selecteerd voor deze outlines, aan te passen -> anders dan ze stuk voor stuk handmatig te moeten aanpassen?
Thx
Neuro
%Europe/Berlin %416 %2008, 10:59
Edit > preferences > general > highlight color
:)
Jan
%Europe/Berlin %445 %2008, 11:42
Edit > preferences > general > highlight color
:)
Daarmee kan je niet de kleur van de outlines die bij elke layer horen, veranderen.
Deze instelling bepaalt enkel of je standaard de outline per soort object ziet
OF standaard de outline kleur die bij de layer hoort.
En daarmee is dus die gele kleur nog niet weg als je op zo'n vierkantje in de layer drukt. :)
Elke laag in flash heeft een outline color die als het goed is random gekozen wordt.
Deze wordt niet at random gekozen. De volgorde van de kleuren, verbonden aan de layernummer, ligt vast.
Je kan dit volgens mij niet aanpassen via de normale preferences.
De enige manier om je eigen kleuren op te geven is via "extending flash". Moet je even in de help kijken in die rubriek.
Hieronder een klein en heel simpel voorbeeld om een command te maken waarmee je alle layers een outline kleur van rood geeft (of zelf een array samenstelt van kleuren):
Je moet dus een .jsfl file maken:
->file menu
-->new
--->Flash JavaScript File
//var outlineKleuren:Array=[0xFF0000,0x00FF00,0x0000FF];
var aantalLayers = fl.getDocumentDOM().getTimeline().layerCount;
for (i=0; i<aantalLayers; i++)
{
fl.getDocumentDOM().getTimeline().layers[i].color=0xFF0000;
//fl.getDocumentDOM().getTimeline().layers[i].color=outlineKleuren[i];
}
---->opslaan als "rodeLayers.jsfl" in de Commands folder die je vindt in:
C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Adobe\ Flash CS3\language\Configuration\Commands
----->Deze command kan je dan oproepen via het Commands menu (tussen Text en Control)
Als je enkel de gele outlines weg wil kan je iets scripten als:
var aantalLayers = fl.getDocumentDOM().getTimeline().layerCount;
for (i=0; i<aantalLayers; i++)
{
if(fl.getDocumentDOM().getTimeline().layers[i].color=="#ffff4f")
{
fl.getDocumentDOM().getTimeline().layers[i].color=0xFF0000;
}
}
en dat opslaan in dezelfde Commands folder als "geenGeel.jsfl" bijvoorbeeld.
Of je moet ergens in de configuratie files de juiste file zien te vinden waar de kleuren opgeslagen zitten en daar de gele veranderen in iets meer zichtbaars.
Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.pngJan
Muninn
%Europe/Berlin %661 %2008, 16:52
De optie die je als eerst noemt had ik gevonden, dit lost het probleem idd niet op.
Ik ga thuis eens aan het knutselen met de rest van je post, het klopt idd dat elke 3e laag geel wordt (bij mij iig) en dat er een volgorde in de kleuren zit. Ik ging er vanuit dat ze random waren maar ik geef toe dat ik het nog niet getest had eigenlijk.
Zeer bedankt voor de hulp alvast :D ik laat weten of het lukt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.