PDA

Volledige versie bekijken : hoe kan ik een Persistent Remote Shared Object van Red5 opvragen in Flex?

johannes_db
%Europe/Berlin %997 %2008, 00:56
geachte Noorderburen,

het lukt me maar niet om een Persistent Remote Shared Object te laden in een 'nieuwe' Flex client..er wordt telkens een nieuw RSO aangemaakt als ik een Flex client opstart in de browser. Wanneer ik connect (RSO wordt aangemaakt) en dan deconnect met dezelfde client dan laadt het RSO wel correct (zonder de browser te refreshen dus).

Weet iemand hoe dit werkt?
Heeft dit te maken met de 'Scope' ofzo of moet ik mss een bepaalde JAVA-functie aanroepen?
Momenteel doe ik het volgende:

[Bindable]public var tso: SharedObject;

var nc:NetConnection = new NetConnection();
nc.addEventListener( "success", connectionSuccessHandler );
nc.connect("rtmp://IPadres/SOSample",true);

private function connectionSuccessHandler( event:Event ):void
{
tso = SharedObject.getRemote("naamVanRSO", "rtmp://IPadres/SOSample", true, false);
tso.addEventListener( NetStatusEvent.NET_STATUS, netStatusHandler );
tso.addEventListener( AsyncErrorEvent.ASYNC_ERROR, asyncErrorHandler );
tso.addEventListener( SyncEvent.SYNC, sharedObjectSyncHandler );
tso.connect( nc );

// HIER MOET ERGENS HET OBJECT WORDEN GELEZEN MAAR DIT LUKT ME DUS NIET
// moet hier iets staan als tso.send( "naamVanJAvaFunctie" ); ??

}

bedankt,
Johannes

Jan
%Europe/Berlin %037 %2008, 01:53
// HIER MOET ERGENS HET OBJECT WORDEN GELEZEN MAAR DIT LUKT ME DUS NIET
// moet hier iets staan als tso.send( "naamVanJAvaFunctie" ); ??
Voor het gebruik van remote shared objects heb je (ook bij Red5) geen serverside script nodig. En heb je dus ook geen (zelf geschreven) javafunctie nodig.

Een voorbeeld dat ik vond via Google: (1ste hit)
http://www.wowzamedia.com/forums/showthread.php?t=593
't wel voor een wowza streaming server maar het actionscript blijft helemaal hetzelfde.
Het tweede voorbeeld dat je via die link vindt:
Thanks for the AS3 version of RSO example. Very helpful. This is a slightly modified version to MXML app for Flex (tested on Flex 3 beta 3)

Met die tso.send() die je aanhaalt, kan je bijvoorbeeld een functie invoken bij elke client die met dit RSO verbonden is.

Groeten,
Jan

johannes_db
%Europe/Berlin %709 %2008, 18:01
wow, super :)
bedankt voor het snelle antwoord! zodra ik tijd heb bekijk ik het in detail.

op het eerste zicht is het dus de event.changeList die ik moet bekijken.. sounds good.

merci,
Johannes

johannes_db
%Europe/Berlin %999 %2008, 00:59
Bedankt Jan,

Het lijkt te lukken nu.. ik heb een Flex voorbeeld van John Grden waarmee het Persistent RO wordt opgevraagd. Voorheen wou het niet lukken maar nu opeens wel. Ik ben er nog wel niet uit waar het aan ligt..mss met de defaultObjectEncoding.

Mvg,
Johannes