PDA

Volledige versie bekijken : Meerdere FLA's aan elkaar maken d.m.v menu?

joytoy
%Europe/Berlin %745 %2008, 18:53
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, wat voor mijn idee zo opgelost moet kunnen worden, maar ik kan er maar niet achter komen hóe. (volgens mij zijn mijn hersens nu zo "doorgedacht" dat de logica ver te zoeken is hihi)

Het zit zo:

Ik heb met Flash verschillende quiz-jes gemaakt. Deze heb ik los opgeslagen als .FLA bestanden. Nu heb ik dus:
quiz1.fla
quiz2.fla
quiz3.fla

Nu wil ik een menu maken waardoor je kan kiezen welke quiz je wilt doen. Die moet dus zeg maar vóór die quizjes komen en die moet er voor zorgen dat ik niet meer allemaal losse bestanden heb, maar het nu samenvoeg naar 1.
Dat zou toch te doen moeten zijn lijkt mij zo?

Wie kan mij helpen?

Alvast heeeel erg bedankt ;)

MazMellow
%Europe/Berlin %747 %2008, 18:56
Allereerst zou ik dat als ik jou was in swf's doen en niet in fla's (wat volgens mij niet eens mogelijk is)

Kijk eens naar deze tut.
http://gotoandlearn.com/player.php?id=27

suc6!

joytoy
%Europe/Berlin %778 %2008, 19:41
Hoi MazMellow,

Als eerste bedankt voor je snelle reactie.
Maar het is toch even nét wat anders als wat ik zou willen.
Bij deze tut. zie je onder de buttons metteen de clip. Ik zou dat liever willen scheiden.
Een pagina met uitleg van de quizjes waarbij een button zit om zo naar die quiz te gaan.
Snap je wat ik bedoel?

Groetjes Joy

jacob_slomp
%Europe/Berlin %949 %2008, 23:47
Maak een button.
Maak een movieclip met de naam: mc_content
voeg deze action script toe aan de button:
on (press) {
mc_content.loadMovie( "home.swf" );
}

tijmen_4real
%Europe/Berlin %210 %2008, 06:02
@jacob_slomp & joytoy: Je kan beter niet op objecten scripten! Als je op een gegeven moment veel objecten krijgt kan het een tijd duren voordat je het goede script gevonden hebt. Je kan beter op een frame scripten. Je houdt dan alles in 1 lijst:
Geef het object hiervoor een instance-name (selecteer je MovieClip/Button, zie onderin bij Properties -> instance-name) en refereer hiernaar via script dat je op een frame zet:

button_btn.onRelease = function(){
mc_content.loadMovie("home.swf");
}button_btn is in dit voorbeeld de instance-name.