Volledige versie bekijken : teksteffect: woorden veranderen
noesh
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:40
Hoi helpende hand,
ik weet niet goed waar ik mijn vraag moet plaatsen
ik zou graag een teksteffect plaatsen op mijn site waarbij de tekst van het nederlands overgaat in het engels
Ik heb dit gezien op : http://www.monolift.be/ maar weet niet in welk dit gemaakt is of hoe ik eraan moet beginnen
kan iemand me hierbij helpen please?
noesh
worldwidewiebe
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:06
bedoel je dat effect op de homepage bovenin?
Dauntless
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
Dit zou een lange uitleg zijn, dus geef ik gewoon wat code:
this.createTextField("myText", 1, 0, 0, 200, 100);
myText.html = true;
var words = new Array(["Dit is nederlands deel 1", "En dit is deel 2"], ["Dit is frans deel 1", "En ook nog frans deel 2"]);
var i = 0;
var myInterval = setInterval(generateWord, 1000);
generateWord();
function generateWord()
{
myText.htmlText = "<font color='#0000FF'><b>"+words[i][0]+" -</b>\n" + words[i][1]+"</font>";
i ++;
if(i > words.length - 1) i = 0;
}
Zet dit in een nieuwe .fla . Is dat wat je bedoelt? Dit zijn geen moeilijke commando's, dus als je iets niet begrijpt kan je (nadat je in de help files gekeken hebt!!!!) je vraag hier posten :).
joldemans
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
Ik denk dat je zoiets bedoeld. Kan heel makkelijk gedaan worden met 2 motiontweentjes
eenmiljoeneuro
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Hallo allemaal, ik ben wat je noemt een echte newbie met flash. Ik heb alleen nog wat beginners oefeningen gedaan, en deze test.zip leek me wel wat. Joldemans, hoe kan ik de tekst in die fla-file veranderen? Ik kom er niet echt uit.
noesh
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
het is inderdaad dat wat ik bedoel, maar ik krijg het zip-bestand niet open, ook niet het swf
ik krijg de melding: unexpected file format
ik gebruik flash MX, ligt het hieraan misschien?
Dauntless
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:29
Waarschijnlijk wel ja ;). En joldemans heeft Flash 8 dus hij kan niet saven naar Flash MX ...
Heb je m'n code al geprobeert? :)
joldemans
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:34
gewoon ff dubbelklikken op het woord. Dan de text-tool pakken en de text veranderen.
Als je het helemaal zelf wilt doen ff deze stappen volgen:
- nieuw documentje aanmaken
- maak een nieuwe layer zodat je er 2 layers hebt.
- ga op het eerste frame van layer 1 staan en pak je text tool en schrijf wat leuks op
- als je klaar ben klik je op het zwarte pijltje (er staat nu een blauw randje om de text heen)
- Nu gaan we er een symbool van maken. Druk op F8 en type een naam in en selecteer graphic en klik op ok.
maak vervolgens een keyframe aan (rechtermuis->insert keyframe) op bijvoorbeeld frame 20 en frame 40.
- selecteer frame 20 en klik daarna op je text. Je ziet dat je properties bar onderin veranderd. bij het uitklap menutje bij "color" ga je naar alpha en zet deze op 0.
- klik op layer1 en zet in je properties bar bij tween de optie motion aan. (je ziet nu dat je frames op layer 1 paars worden met een zwarte pijl erin.
- ga nu naar control->test movie (ctrl-enter) je ziet nu de text van zichtbaar naar onzichtbaar gaan en weer terug.
Doe nu hetzelfde maar dan andersom op layer 2, dus waar layer1 zichtbaar is, maak je layer2 onzichtbaar.
hopelijk beetje duidelijk. Als je het nie snapt stuur je maar een pm ofzo
edit: heb er ff een mx2004 van gemaakt
noesh
%Europe/Berlin %756 %2005, 19:09
ik krijg spijtig geoeg je laatste zipje ook niet open
wat die code betreft: moet die in een html pagina of in flash gezet worden
joldemans
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:15
ik kan er helaas geen mx van maken met flash8..miss kan iemand met mx2k4 ff omzetten?
Is het gelukt met die uitleg van hierboven?
Dauntless
%Europe/Berlin %761 %2005, 19:15
Open een nieuwe fla, klik de frame aan, druk op F9 en vul het script in :). Dan moet je wel op 'expert mode' staan.
noesh
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:34
reuze bedankt, dit is me nu gelukt!
nu ga ik de tekst en grootte proberen te veranderen, ik zal eerst de uitleg hierboven eens lezen en proberen en anders....heb ik je helpende hand nog eens nodig!!
joldemans
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:40
no problem...just ask
noesh
%Europe/Berlin %794 %2005, 20:04
nog 1 vraagje dan: ik heb de tekst en de snelheid kunnen veranderne, alleen de grootte en de kleur van de tekst heb ik nog niet;
Ik moet dit wel alemaal in de script in de expert mode doen, op mijn blad zelf zie ik niets, klopt dit? Ik test het via 'test movie' en dan kan ik het controleren.
eenmiljoeneuro
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:05
Erg bedankt voor je snelle reactie, Joldemans. Ik ben alweer iets opgeschoten. Ik dacht al dat het niet zou kunnen omdat het misschien geconverteerd zou zijn. Zo zie je maar weer. Mijn Photoshop kennis is redelijk maar toch moet ik bepaalde maniertjes ff afleren.
Dauntless
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
nog 1 vraagje dan: ik heb de tekst en de snelheid kunnen veranderne, alleen de grootte en de kleur van de tekst heb ik nog niet;
Ik moet dit wel alemaal in de script in de expert mode doen, op mijn blad zelf zie ik niets, klopt dit? Ik test het via 'test movie' en dan kan ik het controleren.
Dat is idd normaal... Hij voert het AS pas uit wanneer hij gecompiled (test movie) wordt.
Als je naar de code kijkt zie je dat er html gebruikt wordt. Maak er bv dit van:
this.createTextField("myText", 1, 0, 0, 200, 100);
myText.html = true;
var words = new Array(["Dit is nederlands deel 1", "En dit is deel 2"], ["Dit is frans deel 1", "En ook nog frans deel 2"]);
var i = 0;
var myInterval = setInterval(generateWord, 1000);
generateWord();
function generateWord()
{
myText.htmlText = "<font size='20' color='#0000FF'><b>"+words[i][0]+" -</b>\n" + words[i][1]+"</font>";
i ++;
if(i > words.length - 1) i = 0;
}
Dat rode kan je aanpassen naar je size. Vergeet ook wel niet het textveld z'n hoogte aan te passen!!
noesh
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Je bent een reddende engel met veel geduld
Het is nu écht zoals ik het wil
nog eens hartstikke bedankt!!!
Dauntless
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
Je bent een reddende engel met veel geduld
Het is nu écht zoals ik het wil
nog eens hartstikke bedankt!!!
Veel geduld? Een topic die op 1 dag is opgelost is niets hoor :p.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.