PDA

Volledige versie bekijken : Pagina fade out

Active-Webdesigner
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:32
hey peepz

ik ben bezig met een site in flash 8, nou navigeer je door middel van frame labels.
de pagina's worden door een loader component erin geladen en elke pagina heeft een fade in effect.

En nu komt het jaaa :)

ik wil het zegmaar zo maken dat als je op een knop drukt, de huidige pagina door middel van een wit vlak erover weer uitfade zegmaar.

nou weet ik wel hoe je moet tween enzo maar ik hoopte dat miss iemand weet hoe ik de pagina dan een out effect kan geven want het kan me wel lukken maar dan moet ik vollop ingewikkeld gaan doen.
is het zo moeilijk? of denk ik gewoon te moeilijk :#

Mitch
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:53
Je kan een wit vlak er over heen doen (op een layer er bovenop), dan is dus alles wit als je dat zo laat :D Maar als je dan de alpha op 0% zet wordt ie transparant. Nu maak je een tweede keyframe op het moment dat je wilt dat het vlak weer wit moet zijn, daar selecteer je dat vlak en doe je de alpha op 100%. Dan selecteer je al die frames (van 1ste keyframe tot 2de) en maak je er een shape tween van.
Dan krijg je een fade out animatie, door easy in properties in te stellen kan je het tot stilstand komen gebruiken

Repsaj_Nav
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:02
Hoe krijg je dan een shape tween?
Ik kan alleen een motion tween maken en dat werkt niet ;-)

joldemans
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
schapetween werkt bijna hetzelfde als motion...alleen hoef je nu geen symbols van je objecten te maken.

Active-Webdesigner
%Europe/Berlin %312 %2005, 08:29
Ok ik keek toevallig in het actionscript forum en zag dat er gistern avond ook een zelfde vraag gesteld was!
haha en ik wilde mn situatie net uitleggen maarja goed nu heb ik het antwoord:

http://www.kirupa.com/developer/mx/preloader_transition.htm

Dopefish
%Europe/Berlin %562 %2005, 14:30
schapetween werkt bijna hetzelfde als motion...alleen hoef je nu geen symbols van je objecten te maken.
sterker nog het kan niet eens,

weet iemand trouwens waarom dat zo is?

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
sterker nog het kan niet eens,

weet iemand trouwens waarom dat zo is?

vraag nooit waarom, maar geniet er van :D :P

peres
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
vraag nooit waarom, maar geniet er van :D :P

waarom niet? ;) daar leer je juist van toch? :)