PDA

Volledige versie bekijken : Guestbook next previous

bracke
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:36
Ik heb een guestbookje gemaakt, maar de buttons 'nextPosts' en 'previeusPosts' werken vreemd.

Ik werk met:

myData = new LoadVars();
myData.begin = 0;
myData.aantalPosts = 5;
myData.sendAndLoad("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbookuitvoer.php", myData, "POST");

Zo wordt bv de 'commentaren' dynamisch weergegeven

for (i=1; i<=myData.aantalPosts; i++) {
commentaarMC = attachMovie("commentaar", "commentaar"+i, depth++);
commentaarMC.commentaarInMC.text = commentaar[i];
commentaarMC._x = 280;
commentaarMC._y = i*spacing;
}

En dit is bv de nextPosts-button:

nextPosts.onRelease = function() {
depth = 0;
myData.begin += 5;
myData.sendAndLoad("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbookuitvoer.php", myData, "POST");
};

Wat ik fantastisch vond, is dat dit mooi werkt!

Wat is nu mijn ergernis:

Als ik snel op deze button begin te drukken, komen die posts over elkaar te schrijven. Dus de textvlakken beginnen te overlappen.

Het lijkt of 'iets' niet kan volgen...

Iemand die me raad weet??

bracke
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:33
Weet iemand hoe dat kan komen??

Ik denk omdat het laden eerst voltooid moet zijn, vooraleer aan een andere load te beginnen. Via wat 'trace' in te voeren blijkt dat ook.

Ik heb al wat geprobeerd, maar ik weet echt niet hoe ik dit verhelp!

dioneo
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:11
in principe lijkt er niets mis mee, zet het vullen van je tekstvelden en het bepalen van je 'begin'-waarde eens binnen een onLoad-functie.

bracke
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
beginwaarden IN de onLoad verhelpt mijn probleem.

Je moet er maar op komen. Ik snap de logica er niet echt van maar jah :D als het maar werkt.

Bedankt!!!!!!!!

Laiverd
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:01
Nog iets om over na te denken; je haalt nu iedere keer alle posts op, en laat via Flash de volgende of vorige 5 zien. Je kunt natuurlijk ook alleen de posts opvragen die je nodig hebt. Moet je even je php aanpassen en vanuit Flash een parameter meegeven, maar dat scheelt je aardig wat dataverkeer (als het een populair guestbook is natuurlijk).

John